Osobowe, SUV, 4x4

TRAYAL

T200

Niesłabnącą popularnością w naszym kraju cieszą się opony z tzw. klasy budżetowej. To określenie na tanie ogumienie jest jednak mylące, ponieważ „tanie opony” nie oznacza „złe opony”. Dowodów na poparcie tej tezy nie trzeba szukać daleko. Pochodząca z południowych części Europy opona Trayal w bieżniku T200 jest bardzo dobrą odpowiedzią na zmienne warunki zimowe. Jej głęboki bieżnik, solidne klocki i bardzo duża ilość nacięć gwarantują znakomitą przyczepność prawie w każdej temperaturze. Miękka i elastyczna guma nie twardnieje podczas mrozu, lecz zachowuje pożądaną przyczepność. Dystrybutorem opony w kraju jest firma Moto-Budrex, www.moto-budrex.pl

Opony zimowe do SUV

NOKIAN

WR G2 SUV

Opona posiada wyjątkowe właściwości do jazdy po błocie pośniegowym, jak również dobrze zachowuje się na ośnieżonych i suchych nawierzchniach. Zapewnia pewną jazdę na mokrej drodze, a wszystko to dzięki unikalnemu asymetrycznemu bieżnikowi. Jego poszczególne segmenty odpowiadają za zachowanie opony w zmiennych zimowych warunkach.

Zobacz cały numer PO 9/58 (Listopad 2008)

 


 

BF GOODRICH

g-Force Winter

Nową oponę zimową skonstruowano w oparciu o doświadczenia marki zdobyte na trasach rajdowych. Opona zapewnia bardzo dobrą przyczepność we wszystkich warunkach zimowych. Pierwsze problemy z przyczepnością podczas jazdy zimą możemy zauważyć już przy ruszaniu. Ważne jest więc, aby w pełni kontrolować zachowanie pojazdu nawet wtedy, gdy nie jest on jeszcze na dobre rozpędzony. Możliwość efektywnego ruszania samochodem wyposażonym w g-Force Winter na śniegu i lodzie jest między innymi zasługą zwiększenia gęstości lameli. W nowym modelu jest ich o 50 proc. więcej niż u poprzednika (BFGoodrich Winter G). Istotny dla przyczepności podczas startu jest także odpowiedni współczynnik nacięć w obszarze kontaktu z nawierzchnią. W g-Force Winter jest ich dwa razy więcej, dzięki czemu opona wręcz wgryza się w śnieg. Sama powierzchnia kontaktu z nawierzchnią została zwiększona, co również wpłynęło na polepszenie przyczepności podczas ruszania. Aby bieżnik opony mógł zapewnić efektywne przyspieszanie w trudnych warunkach zimowych, potrzebne jest skuteczne odprowadzanie gromadzącego się w nim śniegu i błota pośniegowego. W tej oponie możliwe jest to dzięki szerokim kierunkowym kanałom i rowkom na barkach. Aby zapewnić odpowiednią miękkość bieżnika, w g-Force Winter zastosowano złożone, dwukierunkowe lamele, które zachowują elastyczność podczas ruszania i zwiększają przyczepność na śniegu. Natomiast specjalna konstrukcja sprawia, że podczas hamowania lamele usztywniają się i agresywnie atakują nawierzchnię, więc dzięki temu jazda zimą będzie pewna i przyjemna. Opona wyposażona jest
w kierunkowy bieżnik, którego lamele przełamują film wodny i „wgryzają się” w śnieg. W g-Force Winter kanały mają kształt rozszerzający się od 5 mm w części centralnej opony do 7 mm przy barkach. Takie rozwiązanie poprawia odprowadzanie wody o 30 proc. w stosunku do kanałów o stałej szerokości. Pewne prowadzenie podczas jazdy to także zasługa centralnego żebra, opasującego całą oponę, które posiada setki ząbków; stabilnych klocków bieżnika w strefie barków, miękkiej mieszanki i zoptymalizowanego kąta nacięć bieżnika. Opona g-Force Winter dostępna jest w 19 kluczowych dla tego segmentu rozmiarach, które zapewniają około 70 proc. pokrycia podstawowego rynku opon  zimowych i 50 proc. pokrycia rynku opon zimowych wysokich osiągów.

CONTINENTAL

ContiWinterContact TS 830

Nowością są tu innowacyjne, trójwymiarowe nacięcia zaprojektowane w taki sposób, aby łączyły w sobie bardzo dobrą elastyczność wzdłużną z optymalną sztywnością przy pokonywaniu zakrętów. Pozwala to na szybką i bezpieczną reakcję pojazdu na każdy ruch kierownicy, nawet przy dużej prędkości na zakręcie – co jest szczególnie ważne, gdy trzeba ominąć nagle pojawiającą się przeszkodę! Technologom z firmy Continental udało się także dokonać postępu w zakresie zastosowanej mieszanki krzemionkowej. Opona CWC TS 830 z mieszanką bieżnika o wysokiej przyczepności HAFT (Hydrophilic Adhesion Fluid Technology) zdecydowanie lepiej trzyma się drogi na nawierzchni pokrytej śniegiem, lodem lub śliskiej po deszczu. Dzięki mieszance bieżnika zastosowanej w ContiWinterContact TS 830 opona zimowa może osiągnąć opór toczenia równie niski, jak opona letnia, z dodatkową korzyścią w postaci niższego zużycia paliwa i obniżonej emisji związków toksycznych. Wzór bieżnika nowej opony zimowej Continental jest przystosowany do współpracy z samochodowymi systemami ABS i ESC. Nowość koncernu Continental na sezon 2008/2009 opona ContiWinterContact TS 830 została zatwierdzona dla prędkości do 240 km/h i będzie początkowo dostępna w 18 rozmiarach, o średnicach wewnętrznych 15" i 16", szerokościach przekroju od 185 do 215 mm i stosunku wysokości boków do szerokości 65 i 55 procent.

FIRESTONE

Winterhawk 2

To ulepszona opona zimowa wysokich osiągów marki Firestone, która gwarantuje zachowanie pełnej kontroli nad pojazdem zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Komfort i ekonomia idą tu w parze z najwyższym bezpieczeństwem, dobrą przyczepnością na śniegu oraz poprawionymi osiągami. Winterhawk 2 posiada bieżnik jednokierunkowy i stawia na maksymalne bezpieczeństwo i komfort jazdy. Specjalna mieszanka gumy o dużej zawartości krzemionki to gwarancja zarówno dobrych osiągów na śniegu, jak i zachowania równowagi na mokrej nawierzchni. Podczas gdy liczne rowki i krawędzie w bieżniku zapewniają optymalną przyczepność, trakcję oraz skuteczność hamowania na drodze pokrytej śniegiem i lodem, powiększone boczne klocki bieżnika umożliwiają dodatkowo znakomite prowadzenie pojazdu na śniegu oraz maksymalizują stabilność pojazdu w zakrętach. Winterhawk 2 posiada trzy duże rowki obwodowe bieżnika, które szybko odprowadzają wodę i błoto pośniegowe. Trójwymiarowy przekrój rowków na barku usztywnia bieżnik, ułatwiając skręcanie na suchej nawierzchni. Łączniki w środkowej części opony poprawiają stabilność, czego rezultatem jest optymalizacja drogi hamowania i doskonała precyzja prowadzenia na suchym. Wydłużenie żywotności opony sprawia, że jazda staje się bardziej ekonomiczna.

Zobacz cały numer PO 8/57 (Październik 2008)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń