Opony 4x4
GLOB-GUM
Spider 4X4
Opona ta jest jednym z najnowszych produktów firmy, skierowanym do rozwijającego się segmentu rynku sportów ekstremalnych, jakim jest off-road. Spider 4x4 cieszy się bardzo dużym powodzeniem wśród rajdów typu przeprawowego zawodniczego. Opona ma doskonałe właściwości trakcyjne w głębokim błocie, jak również w kamienistych górach. Jej dwufazowe, jednokierunkowe bloki stabilizujące są tak zaprojektowane, aby miały maksymalne właściwości samooczyszczenia oraz dawały lepszą trakcję na miękkiej glebie i przy przejazdach przez głębokie błotniste koleiny. Więcej informacji na www.globgum.com.pl
Zobacz cały numer PO 2/51 (Marzec 2008)
VREDESTEIN
Quatrac 3 run-flat
Opony wyprodukowane w technologii run-flat posiadają dodatkowe wzmocnienie na ściankach oraz wzmocnioną konstrukcję stopki. Dlatego też opona run-flat mocno trzyma się rantu felgi w przypadku utraty ciśnienia oraz nie przegrzewa się podczas użytkowania. Nawet jeżeli pojazd ma przebitą oponę, poziom komfortu dla osób w nim przebywających pozostaje w dalszym ciągu wysoki. W przypadku utraty ciśnienia opony run-flat firmy Vredestein wciąż nadają się do jazdy przy prędkości do 80 km/h. Zgodnie ze stosownymi normami, pojazd może kontynuować podróż do odległości 80 km z pełnym obciążeniem przy utracie ciśnienia w oponie. posiada asymetryczny, niekierunkowy wzór bieżnika. Po zamocowaniu na rancie felgi Quatrac 3 posiada stronę wewnętrzną i zewnętrzną. Część zewnętrzna bieżnika opony Quatrac 3 została zaprojektowana tak, aby zapewnić najlepsze działanie na nawierzchniach zarówno suchych, jak i mokrych, podczas gdy część wewnętrzna bieżnika zapewnia maksymalną przyczepność opony w warunkach zimowych. W Quatrac 3 firmie Vredestein udało się jeszcze bardziej udoskonalić działanie opony na powierzchniach pokrytych śniegiem. Rowki bieżnika o trzech długościach nie tylko pełną funkcję estetyczną, ale także pomagają skutecznie odprowadzać wodę. Letnia część opony Quatrac 3 posiada niższy współczynnik powietrza (więcej gumy, mniej powietrza) oraz ograniczoną liczbę rowków poprzecznych. W warunkach letnich zapewnia to dodatkową przyczepność w zewnętrznej części bieżnika, zarówno na powierzchniach suchych jak i mokrych. Część zimowa, czyli wewnętrzna część opony Quatrac 3, posiada faliste rowki, które zapewniają optymalne bezpieczeństwo w warunkach zimowych oraz dodatkową przyczepność na śniegu i lodzie. Oprócz symbolu M&S, nowa całoroczna opona posiada także znak płatka śniegu, informujący, iż Quatrac 3 spełnia oficjalne wymagania pełnoprawnej opony zimowej. Ponadto, symbol ten oznacza, że opona ta może być używana także w Niemczech podczas zimy.