Osobowe, SUV, 4x4

MICHELIN

Energy Saver

Opona może poszczycić się imponującymi osiągami. Korzystanie z niej oszczędza około 0,2 litra paliwa na 100 km, co przekłada się na redukcję emisji CO2 o 4 g na km i obniża koszt pełnego baku benzyny o prawie 2 euro. Koszt opony zwraca się zatem po przejechaniu 45 tys. km. Energy Saver wprowadzono na rynek w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce Południowej i Ameryce Południowej na początku 2008 r. Jest to zupełnie nowa generacja „zielonej” opony samochodowej. Technologia zastosowana w oponach  Energy Saver zmniejsza opór toczenia o prawie 20 proc., redukując jednocześnie ilość energii potrzebnej do wprawienia pojazdu w ruch i skracając drogę hamowania. Energy Saver zapewniają również wyjątkowy poziom bezpieczeństwa – przede wszystkim skracają drogę hamowania na mokrej nawierzchni i wyróżniają się bardzo długą żywotnością bieżnika. Według badania przeprowadzonego przez TÜV SÜD Automotive, opona ta wystarcza na średnio 40 proc. większy dystans, niż inne opony wiodących marek w trzech najpopularniejszych rozmiarach. Takie osiągnięcie wymagało bezprecedensowego budżetu badawczo-rozwojowego. Co roku Grupa Michelin wydaje niemal 4 proc. zysku ze sprzedaży na potrzeby Centrum Technologii, w którym prowadzone są prace, mające na celu redukcję ujemnego wpływu opon na środowisko. Energy Saver to już czwarta generacja opon Michelin o niskim oporze toczenia. Wprowadzone do sprzedaży w 1992 roku opony Energy były pierwszymi w świecie oponami z zawartością krzemionki w mieszance gumowej. W testach mokrej nawierzchni, przeprowadzonych przez TÜV SÜD Automotive, samochód wyposażony w Energy Saver uzyskał drogę hamowania o 3 m krótszą niż ten sam samochód z oponami poprzedniej generacji (przy hamowaniu z prędkości 80 km/h). Unikatowa technologia opracowana przez Michelin nie tylko redukuje wydzielanie ciepła. Uzyskano to po pierwsze dzięki temu, że Energy Saver są lżejsze – mniejsza masa ogranicza nagrzewanie. Zgodnie z prawami fizyki, im większa masa obiektu, tym większa deformacja podczas jazdy. Po drugie opracowano specjalną mieszankę gumy, która wyróżnia się przede wszystkim zawartością krzemionki i niemal w ogóle nie zawiera sadzy. Najnowsza generacja krzemionki zastosowana w oponie istotnie zmniejsza opór toczenia, wydłużając przy tym żywotność opony. Ponadto opracowano specjalny proces produkcyjny, dostosowany do składników mieszanki, których jest aż 14 w samym tylko bieżniku. W ten sposób forma i treść innowacji są ze sobą blisko powiązane. Poprzez specjalny proces produkcyjny Michelin tworzy mieszankę, która wyróżnia się niezrównaną jednorodnością, zapewniającą oponom Energy Saver niezwykłą żywotność. Dzięki mniejszej masie, unikatowemu składowi i innowacyjnemu procesowi wytwarzania, opony te zapewniają właściwości eksploatacyjne znacznie wyprzedzające inne opony na rynku. Oponę zaprojektowano z myślą o montażu w możliwie najszerszej grupie samochodów – od małych aut miejskich, poprzez samochody kompaktowe, rodzinne i minivany. Po wprowadzeniu na rynek opona będzie dostępna w 29 rozmiarach, a do połowy 2008 r. paleta wzrośnie do 42 rozmiarów. Do końca roku asortyment tych opon obejmie 90 proc. istniejących rozmiarów z indeksem prędkości T, 82 proc. - z indeksem H i 80 proc. - z indeksem V.                                

PIRELLI

Skorpion WRC

Ta nowa opona szutrowa na Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata (WRC) jest produktem innowacyjnym, który jest zarówno solidny, jak i przyjazny środowisku. Regulamin Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2008 mówi, że antydeflacyjna pianka nie może być używana. Dlatego też opona została dodatkowo wzmocniona, by zapewnić odporność na przecięcia, abrazję i dziury, które mogą być powodowane przez ostre skały, wyboje i inne przeszkody. Technicy Pirelli wykorzystali swoje doświadczenie zdobyte przy tworzeniu opon drogowych w technologii run-flat do projektowania ogumienia na WRC. Wybrano niesymetryczny, kierunkowy wzór bieżnika w celu maksymalizacji przyczepności podczas przyśpieszania i hamowania. Regulamin WRC 2008 stanowi, że nie można w żaden sposób modyfikować opon Scorpion. Głębokość bieżnika została zwiększona w celu przedłużenia trwałości opony. Przekątne bloków bieżnika zostały przeprojektowane. Ich kąt różni się od zewnętrznej części ramienia opony i pozwala na szybszą reakcję zmian toru jazdy na zakrętach. Konstrukcja opony została solidnie wzmocniona, żeby mogła spełnić wymagania FIA, która zabrania od tego roku używania antydeflacyjnej pianki. Większość nowych wzmocnień jest ulokowana na ściankach bocznych. To jest najmniej osłonięta część opony, gdzie łatwo o rozdarcie albo uszkodzenie przez ostre skały oraz inne przeszkody na poboczu. Nowa konstrukcja stosuje rozwiązania pochodne od technologii run-flat, która uzyskiwała bardzo dobre efekty na drogowych oponach Pirelli. Oprócz zmniejszenia ryzyka rozdarcia, zminimalizowano straty czasu związane z wymianą ogumienia w trakcie rajdu. Dzięki specjalnym wzmocnieniom nawet na uszkodzonej oponie można dojechać do punktu kontrolnego bez zniszczenia karoserii czy innych elementów pojazdu. Materiały użyte do produkcji opony reprezentują najwyższy poziom technologii w kategoriach mocy i lekkości. W szutrowych oponach Scorpion stosowane będą tylko dwa kompozyty, przeznaczone do eksploatacji we wszystkich warunkach, jakie mogą się znaleźć na żwirowych drogach WRC. Będzie to delikatna mieszanka, przeznaczona na miękki grunt lub błoto, jak w Wielkiej Brytanii oraz ciężka mieszanka na wyścigi na bardzo szorstkiej nawierzchni. Wszystkie mieszanki zastosowane w oponach Pirelli otrzymały środowiskową legislację, która zacznie obowiązywać od 2010 r., kiedy to używanie aromatycznych węglowodorów zostanie całkowicie wyeliminowane z procesu produkcji ogumienia.

NOKIAN

Z G2

To  precyzyjna, bezpieczna i cicha opona dla maksymalnych prędkości. Oferuje bezproblemowe prowadzenie w najbardziej wymagających warunkach i sytuacjach. Dobre walory oponie zapewniają: wielowarstwowa struktura bieżnika, zawartość nano-krzemionki  w mieszance i nowa geometria bieżnika. Wypolerowana powierzchnia rowków efektywnie zapobiega poślizgom na mokrej nawierzchni i dodaje elegancji samochodowi. Opona produkowana jest w indeksach prędkości W=270 km/h oraz Y=300 km/h. Opony Z G2  zakładamy, zwracając uwagę na napis na boku opony, “outside” - na zewnątrz. Dystrybutorem opon Nokain i Toyo w Polsce jest firma Trade Stomil, www.trade-stomil.pl

TOYO

Proxes CT01

To absolutna nowość na rynku. Opona do samochodów klasy średniej i wyższej dla kierowców ceniących sobie komfort jazdy. Doskonałe prowadzenie i stabilność oraz obniżony hałas ułatwiają pokonywanie długich dystansów. Środkowe żebro bieżnika polepsza kierowalność, a duże wzdłużne kanały odprowadzające zapewniają znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni. Opona posiada też atrakcyjną rzeźbę bieżnika.

 

Proxes 4

Agresywny, nowoczesny bieżnik wskazuje na zastosowanie do aut klasy średniej i wyższej typu sedan i coupe, dla kierowców z zacięciem sportowym, kochających agresywny styl jazdy. Opona została zoptymalizowana pod kątem odporności na aquaplaning oraz obniżenia poziomu hałasu. Opatentowany przez Toyo system rowków na boku bieżnika - Adopted Multiwave Sipe - zapewnia lepszą sztywność pasa barkowego opony przy wysokich prędkościach jazdy oraz hamowaniu.

Nowoczesny wizerunek boku opony z wyraźnie powiększonym logo i nazwą opony jest dedykowany tym, którzy chcą się wyróżniać i cenią indywidualność.

Zobacz cały numer PO 2/51 (Marzec 2008)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń