Przemysłowe i rolnicze

FIRESTONE

Performer 85

Nowa opona umacnia wiodącą pozycję koncernu Bridgestone – Firestone jako producenta opon rolniczych. Zapoczątkowuje nową gamę opon standardowych, udoskonaloną poprzez zastosowanie najnowszych technologii. Opony radialne standardowej serii 85 są wszechstronnymi oponami wykorzystywanymi w rozmaitych sektorach rolnictwa. Nowa opona radialna zastępuje popularne w rolnictwie R6000 i R8000, zapewniając lepszą trakcję, większą odporność na zużycie oraz zwiększony komfort pracy. Performer 85 została stworzona i wyprodukowana w Europie, aby sprostać zapotrzebowaniom, a przede wszystkim szczególnym wymaganiom europejskiego rolnictwa. Oponę udoskonalono poprzez zastosowanie unikalnej technologii klocków Firestone Dual Angle, dzięki którym obszar kontaktu z podłożem został powiększony o 4,2 proc. Technologia ta pozwala ograniczyć naruszanie gleby oraz ułatwia samooczyszczanie się opony. Konstrukcja karkasu posiada większy promień korony, dający płaską i szeroką powierzchnię bieżnika. Większy ślad ma wpływ na znacznie mniejsze ubijanie gleby i zużycie bieżnika. Dziesięcioprocentowy wzrost ugięcia wyraźnie poprawia komfort jazdy, ograniczając wibracje na drodze.          

GOODYEAR

BioTred 2

Opona została zaprezentowana na paryskich targach SIMA, odbywających się w dniach 22-26 lutego 2009 r. BioTred jest w pełni funkcjonalnym prototypem radialnej opony rolniczej Goodyear Optitrac 650/65R38, która tworzona jest przy wykorzystaniu komponentów kauczukowych, opartych na olejach roślinnych zamiast produktów ropopochodnych. Pochodne ropy naftowej, takie jak sadza oraz oleje technologiczne, to substancje tradycyjnie stosowane w branży oponiarskiej. Ropa naftowa jest surowcem występującym w ograniczonej ilości, a dodatkowo jej ceny, tak zmienne w ostatnim roku, postawiły przed branżą poważne wyzwanie i wpłynęły na tempo badań nad poszukiwaniem alternatywnych rozwiązań. Zastosowanie olejów roślinnych w fazie produkcji mieszanki oznacza, że formuła jej składników musiała zostać zmieniona, a sam proces produkcji musiano unowocześnić, aby zagwarantować, iż parametry opony BioTred 2 będą tak samo dobre lub lepsze, niż w przypadku tradycyjnych opon rolniczych Optitrac. Przed wyprodukowaniem tej koncepcyjnej opony, każdy składnik mieszanki dokładnie przebadano w laboratoriach GTC w Luksemburgu pod kątem osiągnięcia założonych parametrów. Następnie opony BioTred 2 zostały wyprodukowane i w szerokim zakresie zbadane w warunkach drogowych na terenie całej Europy. Dodatkową zaletą nowej opony jest to, że wszystkie składniki kauczukowe mieszanki spełniają wymogi zawarte w przepisach Unii Europejskiej, dotyczących stosowania niskoaromatycznych związków wielopierścieniowych, które będą obowiązywały od stycznia 2010 r.

Optitrac DT818 High Speed

Jest to ewolucja względem Optitrac DT818, umożliwiająca jazdę z prędkością do 70 km/godz. Wychodząc naprzeciw wymaganiom przyszłych maszyn szybkobieżnych, niesie ze sobą również korzyści dla maszyn przeznaczonych do pracy z prędkością 40 i 50 km/godz., pozwalając na stosowanie tego samego obciążenia przy niższym ciśnieniu powietrza, niż opony poprzedniej generacji, co przekłada się na mniejsze zagęszczenie gruntu i zużycie paliwa.

Optitrac R+

To największa opona rolnicza produkowana przez Goodyeara – opona 710/75R42 Optitrac R+ o średnicy 2,15 m. Wytwarzana w zakładzie Amiens we Francji, zaprojektowana została z myślą o ciągnikach kompaktowych o największej mocy na rynku. Jej prezentacja zbiega się z wprowadzeniem czterech dodatkowych rozmiarów w ofercie Optitrac R+. Nowe rozmiary 540/65R30, 710/65R30, 800/70R38 i 710/70R42 poszerzają liczbę dostępnych opcji do 13 i otwierają innowacyjną gamę ogumienia Optitrac przed większą liczbą rolników, zwiększając liczbę dostępnych kombinacji opon przednich i tylnych. 

 

IT620T

To pierwsza opona z nowej generacji radialnych opon przemysłowych Goodyeara. Dostępna w popularnym rozmiarze 460/70R24, charakteryzuje się nowym profilem bieżnika oraz kształtem wypustów, oferując zwiększoną trakcję, przyczepność i stabilność nowej generacji wysięgników teleskopowych, które stają się coraz bardziej popularne.

MICHELIN

XeoBib

Wyniki testów zużycia paliwa na tej nowej oponie dowiodły, że zastosowana w nich technologia Michelin Ultraflex ma bezpośredni wpływ na podniesienie wydajności gospodarstw rolnych. Opona  XeoBib, przeznaczona do ciągników o mocy 80-220 KM, pozwala na pracę w polu przy znacznie niższym ciśnieniu powietrza i umożliwia obniżenie zużycia paliwa aż o 10,6 proc. w porównaniu z oponą referencyjną na rynku. Technologia Ultraflex gwarantuje także wytrzymałość boku opony pomimo znacznego jego uginania się. Mieszanka gumy zapobiega przegrzewaniu się opony, dzięki czemu jest ona jeszcze trwalsza. Bardziej płaskie czoło opony zmniejsza stopień ugniatania gleby i przedłuża trwałość bieżnika. Ponadto, zwiększony obszar ugięcia boku opony zwiększa komfort jazdy. XeoBib mają taką samą nośność jak standardowe opony, ale przy znacznie niższym ciśnieniu, o wartości nie większej, niż 1 bar. Obniżone ciśnienie pozwala zwiększyć powierzchnię kontaktu z podłożem. Dzięki temu ślad opony jest dłuższy - powstaje „efekt gąsienicy” - i opona mniej zapada się w podłoże, co pomaga zwiększyć plony. Ponadto, niższe ciśnienie jest zawsze jednakowe, niezależnie czy ciągnik jest używany podczas prac na polu, czy w transporcie. W czasie testów ciągnik bronował pole 21-zębową broną o szerokości 5 metrów na głębokość 25 centymetrów. Ciągnik wykonał cztery 400-metrowe przejazdy na parze opon Michelin XeoBib (w rozmiarze VF 710/60R38 - VF600/60R28), opartych na technologii Ultraflex i cztery kolejne przejazdy na oponach Michelin MultiBib (w rozmiarze 650/65R38 - 540/65R28), uważanych za opony referencyjne wśród opon o profilu 65. Ciśnienie robocze zostało dobrane pod kątem obciążenia (2300 kg na oponę) z zastrzeżeniem możliwości użytkowania ciągnika na drodze. I tak dla opony XeoBib ciśnienie wynosiło 0,7 bara (takie samo ciśnienie do pracy w polu i jazdy drogowej) i 1,4 bara dla MultiBib (ciśnienie do jazdy drogowej). Testy wykazały, że w ciągniku wyposażonym w opony XeoBib zużycie paliwa zostało zmniejszone aż o 10,6 proc. przy poślizgu opon mniejszym o 6,5 proc. od opony referencyjnej. Jednocześnie, dzięki mniejszemu ugnieceniu gleby, plony z hektara wzrastają średnio o około 76 kg, co w przeliczeniu na pole o wielkości 150 hektarów daje dodatkowe 11,4 ton.

Zobacz cały numer PO 4/62 (Kwiecień 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń