Przemysłowe i rolnicze

MARANGONI

                                              MADN

Opona w klasie E-3 została zaprojektowana w szczególności z myślą o wozidłach przegubowych, jak również zgarniarkach. Agresywny, samoczyszczący bieżnik nadaje oponie optymalnych właściwości trakcyjnych, a wytrzymała konstrukcja zapewnia większą odporność na przebicia oraz rozdarcia. Eksploatacja MADN przyczynia się do uzyskania wyjątkowego komfortu pracy oraz stabilności na nierównym, miękkim podłożu. Opona dostępna jest w rozmiarach 23,5R25; 26,5R25; 29,5R25.

MH+

Opona w klasie E-3+, G-3+, L-3+ charakteryzująca się niekierunkowym, agresywnym wzorem bieżnika o zwiększonej do 120 proc. głębokości, co zapewnia doskonałą przyczepność do podłoża, stabilność oraz komfort pracy. Dodatkowo opona posiada wzmocnione barki oraz ściany boczne, co nadaje jej wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne. MH+ stanowi doskonałe rozwiązanie dla wozideł przegubowych, zgarniarek, równiarek oraz ładowarek kołowych. Opona dostępna jest we wszystkich najpopularniejszych rozmiarach: 15,5R25; 17,5R25; 20,5R25; 23,5R25; 26,5R25; 29,5R25. Dystrybucją opon bieżnikowanych marki Marangoni zajmuje się firma Nonilion Sp. z o.o. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.nonilion.pl oraz w dobrych serwisach oponiarskich.

MICHELIN

XHA2

Niezawodność, wytrzymałość i trwałość to podstawowe cechy nowej opony do ładowarek kołowych - XHA2. Opona ma o 9 proc. dłuższą żywotność, niż jej poprzedniczka - Michelin XHA. Nowa opona została zaprezentowana w kwietniu br. podczas targów Intermat w Paryżu. Odporność na uszkodzenia jest jedną z podstawowych cech tej opony, przeznaczonej do ładowarek kołowych, równiarek oraz terenowych nośników teleskopowych - pojazdów, których zadaniem jest praca w zróżnicowanym terenie. Wytrzymałość opon w tych pojazdach odpowiada za utrzymanie ciągłości pracy na placu budowy, w kamieniołomie lub w węźle betonowym. Aby sprostać temu wyzwaniu, Michelin wprowadził trzy innowacje. Po pierwsze mocniejsze oraz szersze czoło opony z głębszym bieżnikiem, co zwiększa odporność na uszkodzenia. Po drugie wzmocnienie konstrukcji boków opony solidnym żebrem w strefie barkowej oraz specjalnym ochronnym pasem gumy poniżej, by zapewnić dodatkową ochronę w trudnych warunkach. I po trzecie w oponie zastosowano nową mieszankę gumy, zmniejszającą ryzyko powiększania się pęknięć pojawiających się na bokach opony. XHA2 została wyposażona w nowy karkas, który ułatwia jej ponowne bieżnikowanie, generując dodatkowe oszczędności dla korzystających z nich firm. Oprócz większej wytrzymałości i trwałości, opona pozwala na zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów. Lepsza przyczepność, doskonała trakcja umożliwiają poprawę wydajności sprzętu i zmniejszenie zużycia paliwa. Ponadto bieżnik ma zdolność samooczyszczania; ma to duże znaczenie, kiedy ładowarka pracuje w grząskim, błotnistym terenie. Opatentowany bieżnik XHA2 radykalnie zmniejsza wibracje, co podnosi komfort pracy operatora i ogranicza zużycie części mechanicznych. Ponadto, dzięki większej powierzchni kontaktu opony z podłożem, zwiększa się stabilność ładowarek. Michelin XHA2 została wprowadzona na rynek wymiany opon w maju 2009 roku (rozmiar 26.5R25). W lipcu wejdzie rozmiar 23.5R25, natomiast rozmiary 29.5R25 i 20.5R25 w 2010 roku.                      

STOMIL POZNAŃ

U12

Opony przemysłowe, a szczególnie wielkogabarytowe, to specyficzny rodzaj opon. W przypadku pojazdów specjalistycznych dobór odpowiedniej opony ma wyjątkowo duże znaczenie. Podstawowym kryterium ich wyboru przez użytkownika nie jest estetyka, ani nawet cena, a jakość - rozumiana, przede wszystkim, jako trwałość i wytrzymałość. Takie opony muszą zapewniać zachowanie parametrów trakcyjnych przez cały czas ich eksploatacji oraz być odporne na pracę w trudnych warunkach, jak: wysoka temperatura, duża wilgotność i uszkodzenia mechaniczne. Każdy przestój maszyny to przecież dla firmy wymierne straty finansowe. Do takich opon należy U12, której rzeźba bieżnika przeznaczona jest do pracy na podłożu miękkim lub utwardzonym. Występuje w rozmiarze 14.00 - 24.00PR, a stosowane ciśnienie to 700 kPa, maksymalna nośność 8500 kg, zaś prędkość to 10 km/h. Opona U12 jest głównie stosowana do maszyn pracujących przy robotach ziemnych.

S29

To kolejna opona służąca do maszyn do robót ziemnych. Występuje w rozmiarach 14.00 - 24 20/24PR i występuje w odmianach TT i TL. Nośność od 8500 do 9500 kg, stosowane ciśnienie 700/ 850 kPa, natomiast maksymalna prędkość, do jakiej może poruszać się pojazd na tego typu oponach, wynosi 10 km/h. Bieżnik S29 przeznaczony jest na podłoże mokre, skaliste, dobrze zachowuje się także przy pracy  na większych wzniesieniach.

T42

To kolejna opona stosowana do maszyn służących do robót ziemnych. Występuje w rozmiarach 17.5 - 25 20PR. Stosuje się ją do pracy na podłożu miękkim i podmokłym. Stosowane ciśnienie  to 575 kPa, zaś maksymalna nośność wynosi 8250 kg. Maksymalna prędkość poruszania się pojazdów „ubranych w te opony nie powinna przekroczyć 10 km/h.

        

Zobacz cały numer PO 6/64 (Czerwiec 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń