Przemysłowe i rolnicze

Opony przemysłowe

TECHKING

TKLUG

Opona o konstrukcji diagonalnej w klasie L3 przeznaczona jest do ładowarek oraz spychaczy kołowych. Komponenty gumy klasy premium użyte w procesie produkcji zapewniają odporność na przecięcia, przebicia, pęknięcia, przegrzewanie czy ścieranie, co zwiększa żywotność opony, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów jej eksploatacji. TKLUG posiada wiele zalet oraz ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych. Cechuje się mocną konstrukcją. Jest m. in. zbudowana ze specjalnie opracowanego kordu tekstylnego, przystosowanego do pracy w trudnych warunkach podłoża. Dzięki temu opona dobrze sprawuje się zarówno na nawierzchniach utwardzonych, jak również na mokrym i grząskim terenie. Odznacza się bardzo dobrymi parametrami trakcyjnymi i zdolnościami bieżnika do samooczyszczania. Opona posiada duże indeksy nośności. Najbardziej charakterystyczną cechą tej opony jest jej zoptymalizowany i zbalansowany profil, z niezwykle dużą powierzchnią styku z podłożem, co przyczynia się do równomiernego rozkładu nacisku na grunt i zapobiega nagłym poślizgom maszyny. Zaletą takiej budowy jest również to, że bark może całkowicie przylegać do podłoża, ograniczając w znacznym stopniu zużywanie się opony w części czołowej, co w konsekwencji prowadzi do wolniejszego i równomiernego zużywania bieżnika. Opona zapewnia dużą wydajność podczas realizacji różnorodnych zadań, m. in. w budownictwie, górnictwie, czy drogownictwie. TKLUG dostępna jest we wszystkich najpopularniejszych rozmiarach: 16/70-20; 17,5-25; 20,5-25; 23,5-25; 26,5-25; 29,5-25; 29,5-29; 14.00-25. W zależności od rozmiaru ilość przekładek, która w przypadku opony diagonalnej decyduje o określonej wytrzymałości, waha się od 14PR do 40PR. Dystrybucją opon marki Techking zajmuje się firma Nonilion Sp. z o.o. Więcej informacji można odnaleźć na stronie www.techking.pl .

SOLIDEAL

SRGP L3/E3

Opona radialna przeznaczona do pracy w ładowarkach, równiarkach drogowych oraz wozidłach. Zaawansowany projekt konstrukcji, mieszanka gumowa oraz zoptymalizowany wskaźnik wypełnienia bieżnika wpływa na jej wydłużoną żywotność. Opona występuje w rozmiarach 17.5, 20.5, 23.5, 26.5, 29.5 R25. Doskonałą stabilność oraz trakcję zapewnia opatentowany wzór bieżnika oraz karkas mający wpływ na amortyzowanie nierówności na drodze. Niekierunkowy głęboki bieżnik wpływa na doskonałą przyczepność przy jeździe do przodu, jak i do tyłu. Unikalna dwustopniowa ściana łopatek bieżnika tworzy wyjątkowy samooczyszczający się bieżnik łamiący zaschnięte błoto oraz wyrzucający kamienie.

SRAT L3/E3 i L4/E4

Opona radialna stosowana do wozideł, ładowarek oraz równiarek drogowych. Specjalnie zaprojektowany bieżnik, właściwie dobrana mieszanka gumowa oraz zoptymalizowany wskaźnik wypełnienia bieżnika wpływają na dobrą trakcję (przyczepność, siłę uciągu) oraz stabilność opony. Nawet podczas pracy w trudnych warunkach terenowych pojazd z tego typu oponami radzi sobie bardzo dobrze. Specjalna konstrukcja wpływa na wydłużoną żywotność i zwiększoną odporność na przecięcia. Opona występuje w najbardziej popularnych rozmiarach 23.5, 26.5, 29.5  R25 oraz 29.5 R29

SKZ L3/E3/G3

Opona diagonalna przeznaczona do stosowania w ładowarkach, wodzidłach, równiarkach. Występuje w rozmiarze 20.5-2516PR. Jest to sprawdzony bieżnik w mniejszych ładowarkach, dlatego Solideal proponuję go do dużych maszyn. Opona doskonale sprawdza się w pracy w każdym sezonie. Zaprojektowana specjalnie do zastosowania w warunkach i na podłożach mających wpływ na nadzwyczaj szybkie zużycie opon, tj. do pracy na asfalcie, kostce brukowej, betonie i nawierzchniach szutrowo - kamienistych. Doskonale sprawdza się również przy pracach ziemnych, dzięki głębokiemu i niekierunkowemu bieżnikowi. Specjalna budowa i mieszanki z naturalnego kauczuku wpływają na zwiększoną żywotność o 20 proc. w porównaniu do innych opon diagonalnych oraz zmniejszone wibracje.

Zobacz cały numer PO 7-8/65 (Lipiec-Sierpień 2009)

 


 

CONTINENTAL

ContiRV20

Nowa opona radialna ContiRV20 oferuje długą żywotność, niskie opory toczenia i komfortowe prowadzenie przy dużych średnich prędkościach. Jest to pierwsza radialna opona pneumatyczna łącząca w sobie wszystkie te cechy, zaprojektowana, aby sprostać najtrudniejszym wymaganiom w najcięższych warunkach pracy - naziemnej obsłudze lotniska. ContiRV20 oferuje wytrzymałość, prędkość i komfort na poziomie przemysłowym. Klienci mogą cieszyć się zwiększoną wydajnością pracy, mniejszym zmęczeniem u kierowców, niższymi kosztami eksploatacyjnymi i mniejszymi wymaganiami konserwacyjnymi.  ContiRV20 może poszczycić się niesamowitą żywotnością. Opona ta wytrzymuje od trzech do pięciu razy dłużej, niż oferowane do samochodów osobowych, a ekstra gruba ściana boczna gwarantuje do 100 proc. większą odporność na uszkodzenia, niż model przeznaczony do pojazdów typu van lub samochodów dostawczych. Została zaprojektowana z myślą o wysokich średnich prędkościach, dochodzących do 40 km/h (25 mph) przy minimalnym wydzielaniu ciepła i zużyciu energii, a wszystko dzięki idealnie zbalansowanej głębokości bieżnika. Stąd zresztą nazwa opony, czyli Continental Radial Velocity. Skład mieszanki oraz wzór bieżnika ContiRV20 minimalizuje opory toczenia, które są do 30 proc. niższe, niż w przypadku porównywalnej opony pneumatycznej diagonalnej. Niższy opór toczenia oznacza mniejsze zużycie energii, toteż użytkownicy z każdym przejechanym kilometrem oszczędzają paliwo. Emisja CO2 także jest mniejsza, gdy opona zamontowana jest w aucie z silnikiem diesla. Jednocześnie opona nadal zachowuje pełną przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni w obrębie lotniska. Dzięki konstrukcji pneumatycznej opona oferuje kierowcy komfort oraz ochronę przewożonych towarów. Radialna osnowa zapewnia większy poziom komfortu na nierównej nawierzchni. Żebrowany wzór bieżnika w zasadzie całkowicie eliminuje wibracje tak często spotykane w oponach z tradycyjnym wzorem bieżnika. Żywotność opony jest większa, ponieważ nie występuje zjawisko nadmiernych wibracji. ContiRV20 jest także odpowiednia do zastosowań w pomieszczeniach oraz na otwartej przestrzeni, przystosowana do montażu na każdej osi, niemal w każdych warunkach klimatycznych. Opona może służyć do zamiatarek, wózków platformowych, ciągników i wózków widłowych pracujących w obrębie lotnisk. Może być także wykorzystywana w dużych zakładach produkcyjnych, centrach logistycznych i magazynach, gdzie jej konstrukcja idealnie sprawdzi się przy transportowaniu towarów delikatnych, szczególnie na większe odległości. ContiRV20 jest dostępna w następujących rozmiarach: 6.00R9; 6.50R10; 7.00R12; 165R13. W przygotowaniu są także rozmiary: 180/70R8; 7.00R15 i 7.50R15.

DUNLOP

PG75 RCL

Nowa opona Dunlop PG75 RCL jest wyjątkowa. Została stworzona z myślą o branży recyklingowej, stąd w nazwie skrót RCL czyli „recykling”. Jest produkowana w Amiens we Francji. Szeroki, głęboki, niekierunkowy bieżnik wydłuża żywotność opony i dodatkowo chroni ją przed pękaniem, czy przecięciem przez ostre przedmioty. W oponie zastosowano wzór z pełną sekcją środkową oraz wcięciami na barkach opony, które polepszają trakcję, a całość osadzona jest na przemysłowej osnowie i pasie. Górna część ściany bocznej posiada obrzeże ślizgowe, aby zmniejszyć ryzyko uszkodzenia. Dunlop PG75 RCL dostępna jest w rozmiarze 405/70R20, używanym w większości maszyn Komatsu, Volvo, Liebherr i innych kompaktowych ładowarkach kołowych, często stosowanych w ośrodkach recyklingu złomu, szkła, drewna i odpadów komunalnych. Opona pasuje na obręcz regularną 13x20, co oznacza, że wymiana opony na nową PG75 RCL nie wymaga modyfikacji maszyny ani zespołu napędowego. Niekierunkowy bieżnik pozwala również na montaż opony na maszynie we wszystkich kierunkach. Podczas prac recyklingowych, często można spotkać ostre przedmioty, takie jak gwoździe i metalowe pręty. W takich warunkach tradycyjne opony mogą często ulegać przebiciu, co powoduje niepotrzebne przerwy w pracy. Alternatywą było do tej pory wykorzystanie produktów z płynnym wypełniaczem, które zazwyczaj są drogie i kłopotliwe w montażu. Więcej informacji na temat Dunlop na stronie www.dunlop.pl oraz www.dunlop-tires.com.

Zobacz cały numer PO 6/64 (Czerwiec 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń