AEOLUS
A223**
Opona o oznaczeniu A2237** występuje zarówno w rozmiarze 23,5 R25, jak i 26,5 R25 w klasie E-3. Szerokie i grube bloczki bieżnika zapewniają bardzo wysoką odporność na zużycie, a wytrzymała konstrukcja zapewnia większą odporność na przecięcia i uderzenia. Opona posiada wysokie właściwości trakcyjne oraz charakteryzuje się wysoką wydajnością samoczyszczenia, co ma niebagatelny wpływ na poprawę stabilności podczas pracy wozideł, równiarek, jak i ładowarek, do których może być stosowana.
A2239**
To opona w klasie L-5 dostępna w rozmiarze 23,5 R25. Znakomita do użytkowania w przypadku równiarek i ładowarek kołowych. Bardzo wysoki bieżnik predysponuje ją do zastosowań na twardych nawierzchniach nawet w najcięższych warunkach. Opona charakteryzuje się wysoką odpornością na uszkodzenia i zużywanie oraz zapewnia zachowanie parametrów trakcyjnych przez cały czas jej eksploatacji. W trakcie bieżącego roku asortyment sprzedawanych opon do maszyn budowlanych marki Aeolus zostanie poszerzony m. in. o rozmiar 29,5 R25. Dystrybucją wyrobów tej chińskiej marki zajmuje się ich wyłączny importer na terenie Polski - firma KON-WIT, www.opona.info .
SOLIDEAL
SolidAir SKS
To opona stworzona z myślą o redukcji kosztów i dłuższej eksploatacji. Inżynierowie, tworząc SolidAir SKS, mieli głównie na uwadze zwiększenie bezpieczeństwa operatora maszyny (zwiększona stabilność) oraz komfort jego pracy (zmniejszone wibracje), dłuższe przebiegi opony oraz mniejsze zużycie paliwa (ulepszona mieszanka naturalnego kauczuku). Opona jest dedykowana do miniładowarek oraz podnośników. Zaprojektowane specjalne otwory w ścianach bocznych opony w warstwie elastycznej zwiększają komfort jazdy o 40 proc. w porównaniu ze standardową oponą superelastyczną i jest on zbliżony do jazdy na oponach pneumatycznych. Masywny wzór bieżnika znacznie poprawia trakcję na wszystkich nawierzchniach. Opona doskonale sprawdza się na terenach rozbiórek, wysypiskach śmieci, złomowiskach, na powierzchniach szorstkich (nierówny beton) czy brukowanych. SolidAir SKS dostępny jest w wersji Quick, co pozwala obniżyć koszty felgi oraz zredukować czas montażu opon oraz zmniejszyć ryzyko uszkodzenia jednego z elementów felgi wieloczęściowej. Warto dodać, że w miniładowarkach wyposażonych w opony SolidAir można stosować, w razie potrzeby zwiększenia wyporności maszyny, gąsienice gumowe OTT, tak samo, jak w przypadku opon pneumatycznych. SolidAir SKS dostępna jest w rozmiarach: 31 x 10 - 20, co odpowiada rozmiarowi 10 - 16.5 (opona pneumatyczna), 33 x 12 - 20 to 12 - 16.5 oraz 36 x 14 - 20 to 14 - 17.5; wszystkie rozmiary opon SolidAir SKS pasują na felgę 7.50 - 20.
SolidAir LT
Opona dedykowana jest do wózków widłowych. Jest produkowana z bieżnikiem klasy Premium oraz specjalnie zaprojektowanymi otworami w ścianach bocznych opony w części amortyzującej. Dzięki temu wibracje przenoszone na wózek, operatora oraz ładunek porównywalne są do opony pneumatycznej. SolidAir LT cechuje się mocną konstrukcją, a kwadratowy przekrój zapewnia doskonałą przyczepność do podłoża. Komponenty z naturalnego kauczuku dodatnio wpływają na odporność na przecięcia, pęknięcia, przegrzewanie oraz ścieranie, co w znacznym stopniu wpływa na wydłużoną żywotność opony. Można ją z powodzeniem stosować na nierównych wyboistych terenach takich, jak bruk czy nierówny beton, jak również na gładkich podłogach. Oponę tę można stosować na felgach typu Quick, co w znacznym stopniu obniża koszt zakupu oraz skraca czas montażu. Dodatkowo można zamówić ją w wersji niebrudzącej szarej czy wersji Wet grip na śliskie nawierzchnie lub Elcon do pracy w środowisku narażonym na wybuchy. Choć SolidAir jest dwukrotnie droższa od opony pneumatycznej, to w rzeczywistości jest dużo tańszym rozwiązaniem. Przede wszystkim dlatego, że jest to opona pełna, a więc odporna na przebicia. Jej wytrzymałość porównywalna jest do żywotności 3. opon pneumatycznych (praca w podobnych warunkach) a koszt przestoju i montażu jest tylko jeden, a nie 3-krotny, jak w przypadku tańszych opon pneumatycznych. Opona występuje w najbardziej popularnych rozmiarach: 5.00 x 8, 6.00 x 9, 6.50 x 10, 7.00 x 12, 28 x 9 - 15. Dlatego warto stosować te opony, ponieważ uzyskujemy znacznie obniżony koszt eksploatacji ogumienia, jak i samego wózka, zwiększony komfort pracy operatora, a tym samym zmniejszone prawdopodobieństwo urazów kręgosłupa spowodowanych wibracjami, zwiększone bezpieczeństwo pracy z powodu lepszej stabilności, mniejsze ryzyko uszkodzenia opony czy wręcz jej rozerwania.
Zobacz cały numer PO 9/66 (Wrzesień 2009)
Opony rolnicze
GOODYEAR
Optitrac R+
Koncern wprowadza w tym roku na rynek cztery kolejne nowe rozmiary opon rolniczych: 540/65R30, 710/65R30, 800/70R38 i 710/70R42. Opona jest więc obecnie dostępna w sumie w trzynastu rozmiarach. Cztery nowe rozmiary, które zostały przedstawione w 2009 roku, są dopasowane do szerokiej gamy ciągników dostępnych obecnie na rynku. Ich wprowadzenie daje większej liczbie operatorów ciągników, o większej mocy, możliwość skorzystania z ulepszonych parametrów oferowanych przez gamę opon Optitrac R+. Dopuszczalne obciążenie w nowej gamie opon jest o 31 proc. większe, a same opony oferują zdecydowanie lepszą trakcję, niż standardowe, umożliwiając jednocześnie pracę z prędkością do 70 km/h. Opony nadają się do jazdy po nawierzchniach utwardzonych, przy ciśnieniu powietrza właściwym dla prac polowych oraz zwiększają możliwe osiągi przy zachowaniu szerokości tradycyjnych opon. R+ zamienia większy procent mocy silnika na trakcję i tym samym jest lepiej przygotowana do współpracy z kolejnej generacji ciągnikami o większej mocy, rozwijającymi większą prędkość. R+ posiada lepsze parametry, co zawdzięcza zastosowaniu nowych materiałów, mocniejszej osnowy oraz systemowi osadzenia stopki Aero Tie-in, wywodzącemu się z technologii opon lotniczych Goodyear Aero Tie-in. Gwarantuje to, że Optitrac R+ jest zdolna przenosić wysoki moment obrotowy i zapewnia lepszą trakcję, pozostając dobrze osadzoną na obręczy, nawet przy jej mniejszej średnicy. Opony Optitrac R+ zostały zaakceptowane przez kilku producentów ciągników, w tym przez firmy John Deere, Claas, Fendt i Massey Ferguson. Sześć przednich i siedem tylnych rozmiarów w ofercie pozwala na stworzenie wielu różnych kombinacji ogumienia na osi przedniej i tylnej.