Przemysłowe i rolnicze

MLD

Opona o konstrukcji radialnej w klasie L-4+ została opracowana z myślą o ładowarkach kołowych. Kierunkowy, trakcyjny wzór bieżnika został przystosowany do każdego rodzaju podłoża, w szczególności zalecany jest na teren skalny. Użycie w procesie bieżnikowania specjalnie opracowanej mieszanki gumowej, dostosowanej do wymagających warunków pracy, zapewnia oponie maksymalną odporność na przebicia, uderzenia oraz rozdarcia. MLD dostępna jest w rozmiarach: 23,5R25; 26,5R25; 29,5R25; 35/65R33 (875/65R33). Dystrybucją opon bieżnikowanych marki Marangoni zajmuje się firma Nonilion Sp. z o.o. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.nonilion.pl oraz w dobrych serwisach oponiarskich.

Zobacz cały numer PO 11/68 (Listopad 2009)

 


 

MICHELIN

X-Crane AT

Francuski koncern wprowadzi w 2010 roku na rynek opon przemysłowych nowy rozmiar opony radialnej Michelin X-Crane AT przeznaczonej do dźwigów używanych na drogach  i placach budowy. Opona zapewnia dźwigom nośność na poziomie 6700 kg przy prędkości 80 km/h i pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Trwałość opony X-Crane AT została zwiększona o 15 proc. przy zastosowaniu nowego karkasu, który zwiększa powierzchnię kontaktu z podłożem o 7 proc. Bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany, aby ułatwić jego pogłębianie. Dzięki zredukowaniu o 7 proc. oporów toczenia spadło zużycie paliwa, co generuje dodatkowe oszczędności. Opona MICHELIN X-Crane AT posiada indeks prędkości F, który oznacza, że opona ma nośność 6700 kg przy prędkości maksymalnej 80 km/h. Aby zapewnić kierowcom maksymalny poziom bezpieczeństwa, bieżnik opony zyskał asymetryczną rzeźbę, której geometria zoptymalizowana została w wyniku testów komputerowych. Poprawiło to komfort jazdy poprzez zredukowanie wibracji, a co najważniejsze skróciło drogę hamowania na mokrych nawierzchniach. Konstrukcja opony sprawiła, że poziom hałasu spadł o jeden decybel. Opona wyposażona została w łatwe do odczytu wskaźniki, które pokazują aktualny poziom zużycia bieżnika. Obecnie X-Crane AT dostępna jest w trzech rozmiarach: 385/95 R 24, 385/95 R 25 oraz 445/95 R 25. Nowy rozmiar opony  X-Crane AT - 525/80 R25 -wprowadzony zostanie na rynek w 2010 roku.

TECHKING

Etloader

Opona ta została opracowana przede wszystkim z myślą o ładowarkach, ale również takich maszynach jak spychacze kołowe czy równiarki. Wyprodukowano ją zgodnie z zaawansowaną technologią firmy Techking przyczyniającą się do uzyskania bardziej ekonomicznego produktu i obniżenia kosztów eksploatacji w przeliczeniu na godzinę pracy opony. Wydajność wzoru bieżnika opony poparta jest 5-letnimi testami w terenie. Agresywny, samooczyszczający się bieżnik gwarantuje maszynie doskonałą trakcję, co sprawia, że operator ma optymalne warunki pracy, zapewniające mu wyjątkową kontrolę nad maszyną, bezpieczeństwo i komfort jazdy. Zastosowanie najwyższej jakości karkasu oraz wykorzystanie mieszanek typu C1 i R1 nadaje oponie odporność na ścieranie  i przecięcia, zapewniając jej wyjątkową trwałość i żywotność. Do produkcji użyto atestowanych, spełniających wszelkie normy jakościowe komponentów dostarczanych przez takie firmy jak Bekaert, Cabot czy Exxon Mobil. Dodatkowo, konstrukcja radialna opony sprawia, że jest ona bardziej ekonomiczna w eksploatacji, a niskie opory toczenia redukują zużycie paliwa nawet o 6-8 procent. Opona z bieżnikiem Etloader w klasie L3 dostępna jest w pięciu najbardziej popularnych rozmiarach: 17,5R25; 20,5R25; 23,5R25; 26,5R25; 29,5R25. Dystrybucją opon marki Techking zajmuje się firma Nonilion Sp. z o.o., która jest oficjalnym reprezentantem interesów producenta na terenie Polski. Więcej informacji można odnaleźć na stronie www.techking.pl .

Opony rolnicze

MICHELIN

MachXBib 710/70 R38 i 710/70 R42

To opony do ciągników o bardzo dużej mocy, powyżej 180 KM. To pojazdy, które pracują z nowoczesnymi pługami i agregatami wymagającymi dużej siły uciągu. MachXBib ma konstrukcję radialną, bezdętkową, przez co karkas opony jest bardziej trwały i elastyczny. Pozwoliło to na zmniejszenie ciśnienia roboczego w oponie o 0,4 bara w stosunku do opony poprzedniej generacji, co zwiększa powierzchnię kontaktu z podłożem. Wyższe klocki bieżnika i większa siła uciągu pozwoliły na zmniejszenie o 5 proc. zużycia paliwa w porównaniu z oponą Michelin XM28. Dzięki nowej mieszance bieżnika, a także dłuższym i wyższym klockom bieżnika oraz zaokrąglonym barkom, opona jest bardziej odporna na uszkodzenia gumy, powodowane przez trudne warunki prac polowych. Opona MachXBib sprawdza się również na twardej nawierzchni. Nowa mieszanka gumowa i wyższe klocki bieżnika sprawiają, że o 20 proc. wzrastają jej przebiegi. MachXBiB jest oponą komfortową. Niskie ciśnienie zapewnia jej dużą elastyczność, minimalizując poziom wibracji. Pozwala to na transport dużych ładunków na drogach utwardzonych z prędkością nawet 50 km/h. Na bardzo dobre osiągi opony wpływa również prostokątny przekrój klocków bieżnika możliwy do zastosowania dzięki nowym mieszankom gumowym. W odróżnieniu od trapezowego przekroju w standardowych oponach dostępnych na rynku, opony Michelin działają efektywniej na grunt przez cały czas eksploatacji. Nowe rozmiary opon to 710/70 R38 i 710/70 R42.

Zobacz cały numer PO 10/67 (Październik 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń