Ciężarowe i dostawcze

MICHELIN

Agilis

Redakcja prestiżowego brytyjskiego pisma poświęconego samochodom dostawczym „What Van?” przyznała nagrody w konkursie na najlepsze pojazdy użytkowe dostępne na rynku. Jednym z wyróżnionych produktów była opona Michelin Agilis, która otrzymała nagrodę za unikalne parametry techniczne oraz oszczędności, jakie mogą dzięki niej uzyskać użytkownicy. W uzasadnieniu napisano, że Agilis, jak żadna inna opona, sprawdza się w czasie kryzysu, który dotyka branżę motoryzacyjną. Nowy model opony cechuje zwiększona o 30 proc. żywotność w stosunku do opony poprzedniej generacji. Dzięki temu użytkownicy mogą zaoszczędzić nawet 3 proc. wydatków na ogumienie i paliwo (oparte na wynikach testów wewnętrznych, w porównaniu do Michelin Agilis 61/81/101). Taki wynik umożliwiło zastosowanie technologii „Durable Contact Patch”, zapożyczonej z opon do samochodów ciężarowych oraz „Durable Security Compound”, czyli energooszczędnej mieszanki stosowanej w oponach Michelin do samochodów osobowych. Ta ostatnia zapewnia niezmienną sztywność bieżnika przez cały okres użytkowania ogumienia i skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni aż o 3 metry w stosunku do jej poprzedniczki. Aby zwiększyć długowieczność i zapewnić ochronę przed uszkodzeniami, które często pojawiają się podczas eksploatacji samochodów dostawczych, zastosowano dwuwarstwową konstrukcję oraz osiem wzmocnień zabezpieczających przed otarciem o krawężniki.

Zobacz cały numer PO 3/61 (Marzec 2009)

 


 

 

Opony zimowe do samochodów dostawczych

BRIDGESTONE

RD713

To opona typu Mud&Snow, przeznaczona do jazdy w najtrudniejszych zimowych warunkach drogowych.  Agresywny wzór bieżnika gwarantuje doskonałą przyczepność w najbardziej surowych warunkach zimowych.

 

Opony ciężarowe zimowe

MATADOR

DR1

Opona calostalowa  wykonana została z zastosowaniem procesów próżniowych. Przy budowie opony wykorzystano bardzo wytrzymałą stalową drutówkę, dodatkowo wzmocnioną 4-krotnym przełożeniem wykonanym z tego samego materiału. Podstawę opony stanowi nowy profil w postaci sześciokątnej drutówki z podwójnym rdzeniem, a wszystko chronione jest specjalną mieszanką gumy. Na wewnętrzną część opony wykorzystano profilowaną gumę,  stosując  nowy system łączenia gumy ze stalowym kordem. Bieżnik opony jest dwuwarstwowy, zewnętrzna warstwa charakteryzuje się wysoką wytrzymałością i wysokim wskaźnikiem przebytych kilometrów, a wewnętrzna warstwa bardzo dobrze oddaje ciepło wytworzone podczas ruchu obciążonego koła. Oponę DR1 można stosować w pojazdach użytkowych w transporcie regionalnym, świetnie nadaje się na drogi klasy 1-szej, 2-giej oraz w tereny górzyste z wieloma zakrętami i wzniesieniami. Podstawowym założeniem przy tworzeniu opony DR1 była jej uniwersalność i użyteczność na drogach gorszej jakości. Oponę można używać przez cały rok i we wszystkich warunkach pogodowych. Ze względu na bardzo dobre parametry opony w  sezonie zimowym, oponę oznaczono symbolem M+S. DR1 jest przeznaczona na oś prowadzącą, ale podczas sezonu zimowego można ją stosować na wszystkie osie pojazdu w przypadku pojazdu przednionapędowego. Bieżnik DR1 charakteryzuje się wysoką żywotnością i możliwością dodatkowego nacinania klocków. Ostre zygzakowate klocki bieżnika nie tylko  rozkładają siłę nacisku podczas jazdy, ale zapewniają bardzo dobrą sterowność na mokrej i śnieżnej nawierzchni. Masywne i ostre   krawędzie klocków bieżnika barków opony, zapewniają bardzo dobrą sterowność podczas trudnych warunków drogowych. Duża ilość lameli powoduje bardzo dobre przyleganie opony na mokrych i śnieżnych nawierzchniach. Natomiast duża liczba poprzecznych krawędzi wpływa na bardzo dobre właściwości w trakcie hamowania na mokrych nawierzchniach. Bieżnik gwarantuje dużą wytrzymałość opony, szczególnie w warunkach regionalnego i dalekobieżnego transportu, opona jest cicha i posiada bardzo dobre właściwości trakcyjne w okresie zimowym. Przeznaczona jest na oś przednią, szczególnie do pojazdów pracujących w transporcie regionalnym i częściowo dalekobieżnym. Dystrybutorem opon jest firma Handlopex z Rzeszowa, www.handlopex.pl

Zobacz cały numer PO 1-2/60 (Styczeń-luty 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń