Ciężarowe i dostawcze

FR-01 i TR-01

Nowa seria opon Pirelli R:01, dedykowana dla transportu regionalnego, została stworzona w odpowiedzi na potrzeby firm logistycznych oraz transportowych w zakresie zwiększenia efektywności w zarządzaniu flotą. Są one też odpowiedzią na zbliżające się zmiany w prawie europejskim w zakresie ograniczenia emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Seria R:01 to nowość pod względem struktury, profilu i wykorzystanych materiałów, co bezpośrednio przekłada się na poprawę osiągów, obniżenie kosztów eksploatacyjnych, bezpieczeństwo, poprawę komfortu jazdy oraz dbałość o środowisko naturalne.  Innowacyjność opon Serii R:01 (dostępnej w wersji FR:01 dla osi kierunkowej i ST:01 dla osi napędowej), zaprojektowanych z myślą o transporcie regionalnym, charakteryzuje nowa struktura profilu i użytych materiałów, wykorzystanie opatentowanego przez Pirelli systemu SATT, opartego na bardziej zaawansowanej technologii w produkcji opon. Nowa Seria R:01 pozwala na wydłużenie przebiegów, średnio o 30 proc. w porównaniu z poprzednimi modelami. Natomiast nowa struktura opasania połączona z technologią SATT pozwoliła na poprawę osiągów w obszarze przebiegu w trakcie eksploatacji opony, jak również na wydłużenie całkowitego przebiegu, dzięki możliwości nawet kilkukrotnego bieżnikowania opony. Zmniejszenie oporów toczenia bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa - roczne oszczędności na poziomie ok. 3 proc. - i jednocześnie na ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Seria R:01 to dbałość o środowisko naturalne na każdym etapie od momentu projektu poprzez produkcję, aż po utylizację opony. Nowe opony charakteryzują się bardzo wysoką przydatnością do bieżnikowania i dłuższą żywotnością w porównaniu ze starszymi modelami, co oznacza o 20 proc. niższe zużycie materiałów do produkcji oraz o 22 proc. mniejsze zużycie energii niezbędnej do procesu produkcji (biorąc pod uwagę cały cykl życia produktu). Seria R:01 została zaprojektowana i wykonana zgodnie z wymogami prawa europejskiego w zakresie doboru komponentów i redukcji poziomu hałasu. Komponenty, zastosowane do produkcji nowych opon nie zawierają aromatycznych olejów (nowa norma zacznie obowiązywać w 2010 r.). Poziom hałasu został zredukowany z 76 do 73 decybeli (nowa norma zacznie obowiązywać w 2012 r.), co oznacza 50-procentowe obniżenie odczuwalnego hałasu - to tak, jakby stojąc na czteropasmowej drodze, dwa pasy były zupełnie puste i ciche. Serii R:01 to komfort prowadzenia, zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni oraz poprawa przyczepności. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu nowej technologii SATT, nastąpiła poprawa osiągów z zakresu precyzji prowadzenia i komfortu jazdy. Seria R:01 to nowoczesne rozwiązania: 3SB - (Tree Sandwitch Belts) - trzy nakładające się na siebie opasania, które wpływają na dłuższy cykl życia opony, stałe osiągi oraz poprawę bieżnikowania i prowadzenia; DLTC - oznacza podwójną warstwę komponentu bieżnika składającą się z: komponentu zewnętrznego – który optymalizuje przebieg, poprawia przyczepność i skróca drogę hamowania oraz komponentu wewnętrznego, obniżającego opory toczenia i zapewniającego lepsze współdziałanie w strukturze; HBW – (HEXABead Wire), drutówka, która pozwala zmaksymalizować elastyczność opony podczas montażu na feldze; FRC - (Fully Rubberized Cord) - całkowicie pokryty gumą kord zwiększa wytrzymałość opony. Opony FR:01 i TR:01 będą dostępne w następujących rozmiarach: 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5, 295/80 R 22.5, 12 R 22.5.

Zobacz cały numer PO 7-8/65 (Lipiec-Sierpień 2009)


 

  Opony ciężarowe bieżnikowne

ATB TRUCK S.A.

Contitread

Opony bieżnikowane Contitread mają właściwości eksploatacyjne identyczne jak opony nowe. Wykorzystanie innowacyjnych mieszanek w procesie produkcji bieżników Contitread daje oponom maksymalną przyczepność na mokrej nawierzchni, minimalne zużycie bieżnika oraz zapewnia niższe opory toczenia, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. W ofercie opon Contitread można znaleźć opony napędowe 315/60R22.5 HDR+M,  315/70R22.5 HDR+, 315/80R22.5 HDR+  oraz opony naczepowe 385/65R22.5 HTR i HTR2, a także 385/55R22.5 HTR1. Firma ATB Truck S.A. planuje wprowadzenie kolejnych rozmiarów i rzeźb bieżników na rynek zgodnie z zapotrzebowaniem klientów. Więcej na stronach internetowych, www.atbtruck.com.pl

BANDAG

                    Bieżnik BTM-WB

Firma Bandag z początkiem roku wprowadziła do oferty nowy bieżnik do opon naczepowych o symbolu BTM-WB. Został on zaprojektowany na potrzeby flot transportowych wykonujących zadania w mieszanych warunkach drogowych (drogowo-terenowych), gdzie opona poddana jest surowym warunkom eksploatacyjnym. Masywna konstrukcja i zastosowanie wysokiej klasy mieszanki zapewnia wysoki poziom odporności na przecięcia, penetrację, wykruszanie się gumy i zużycie eksploatacyjne. Głęboki (17,5mm) i agresywny wzór rzeźby pozwala na uzyskanie znakomitej przyczepności i stabilizacji bocznej. Nowy bieżnik cechuje też doskonała zdolność samooczyszczania z kamieni i innych materiałów dostających się w rowki. Wykonany w technologii „mini-wing” nadaje oponie doskonały wygląd, dzięki niewidocznemu połączeniu z osnową. Więcej informacji na stronie www.j-m-k.pl

Zobacz cały numer PO 4/62 (Kwiecień 2009)

 


 

MATADOR

MPS 125

To opona całoroczna, charakteryzująca się doskonałymi właściwościami na nawierzchni suchej, mokrej oraz pokrytej śniegiem.  Właściwości opony na zaśnieżonej nawierzchni są zbliżone z oponami zimowymi, chociażby przez podobny bieżnik.  Kluczową przewagą opony MPS 125 jest połączenie w jedno ekonomicznego stylu, uniwersalnego przeznaczenia, długotrwałego użytkowania oraz bezpieczeństwa bez potrzeby wymiany opon między sezonami. Oponę cechuje symetryczny niekierunkowy bieżnik o nowoczesnym wyglądzie. Bieżnik ten został specjalnie zaprojektowany do małych samochodów dostawczych jeżdżących na oponach wielosezonowych na dalszych dystansach. MPS125 posiada specjalne rowki na obwodzie, które bardzo dobrze odprowadzają wodę, błoto i śnieg; zapewniają także dużą odporność na aquaplaning. Oponę charakteryzuje przyczepność krawędzi,  co ma wpływ na trakcję na śniegu i lodzie. W opinii producenta, dzięki zastosowanym komponentom, opona jest cicha. Wąskie obwodowe rowki na klockach bieżnika pomagają rozprowadzać równomiernie ciśnienie i zapewniają większe chłodzenie bieżnika, co z kolei prowadzi do lepszej stabilności jazdy oraz zwiększa żywotność opony. Polepszają także bezpieczeństwo na drodze oraz stabilność podczas skrętów.

Zobacz cały numer PO 3/61 (Marzec 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń