Ciężarowe i dostawcze

MICHELIN

X MultiWay XD

Producent zapowiada tę oponę jako pierwszą wszechstronną o rozmiarze 295/60 R 22.5 do samochodów ciężarowych na osie napędowe. Podkreśla, że kierowcy pojazdów o dużej pojemności ładunkowej mogą bezpiecznie poruszać się na wszystkich typach nawierzchni i w każdych warunkach atmosferycznych. Opona weszła na rynek w sierpniu 2009 roku. X MultiWay XD pomaga w osiągnięciu takiego bezpieczeństwa dzięki samoregenerującemu się bieżnikowi, który utrzymuje znakomitą przyczepność nawet wtedy, gdy jest w dwóch trzecich zużyty. Nadzwyczajna trwałość spowoduje spadek bieżących kosztów za każdy przejechany kilometr, a tym samym wzrośnie rentowność firmy. Uniwersalną kombinację cech opony Michelin X MultiWay XD osiągnięto między innymi poprzez zastosowanie technologii Michelin Durable Technologies. Obejmuje ona wiele przełomowych innowacji, które mogą się jednocześnie pojawiać w ogumieniu lub być indywidualnie dobierane w zależności od potrzeb i oczekiwań Michelin. Samoregenerujący wzór bieżnika Michelin X MultiWay XD jest przykładem innowacji rozwijanych przez Michelin. W oponie zastosowano też trójwymiarowe lamele klocków bieżnika typu „podwójna fala”. Pofałdowane poziomo i pionowo zwiększają sztywność klocków bieżnika, zmniejszając tym samym jego zużycie. MultiWay XD jest wszechstronną oponą, którą mogą stosować sektory transportu reprezentujące większość jego typów: drobnica, mega wolumen, chłodnie, cysterny oraz przewozy pojazdów. Opona jest także dostępna w rozmiarach 315/70R22.5 i 315/60R22.5.

Zobacz cały numer PO 9/66 (Wrzesień 2009)

 


 

CONTINENTAL

HSR2, HTR2  oraz HSL2 i HDL2

Continental przedstawia nowe opony serii 2, gamy R i L, których zadaniem jest redukcja kosztów eksploatacji. Obydwa modele, przeznaczone są do transportu szosowego w ruchu regionalnym (R) i długodystansowym (L). Są to zupełnie nowe konstrukcje wyposażone w nowoczesne rozwiązania do codziennego użytku w trudnych warunkach. Głównymi celami przy opracowywaniu nowych opon były większe przebiegi, mniejsze spalanie i wyraźny wzrost poziomu bezpieczeństwa. Inżynierowie z Continentala za podstawę nowych opon do pojazdów ciężarowych wzięli zupełnie nową technologię produkcji karkasów. Składają się one z 4-warstwowego trójkątnego opasania, systemu Air-Keep, stalowego wzmocnienia kordu i nowego konturu opony. Połączenie to zapewnia uzyskiwanie większych przebiegów, mniejszych oporów toczenia i poprawionych właściwości bieżnikowania. Sztywniejszy karkas został zaprojektowany z nowym, zoptymalizowanym konturem. Dzięki temu wzrosła ilość miejsca na powietrze, a co za tym idzie - nośność i osiągane przez oponę przebiegi. Co więcej, redukcji uległy niepożądane ruchy opony, które skracały jej żywotność. Udało się także zmniejszyć ciężar opony. Stalowe wzmocnienie oplatające stopkę opony zostało przeprojektowane i poprawione w stosunku do poprzedniczki, dzięki czemu opona dużo stabilniej osadzona jest na feldze, redukując pękanie w stopce przy przeładowaniu lub braku odpowiedniego ciśnienia. W oparciu o nową technologię tworzenia opon opracowano trzy oddzielne rodziny produktów, do różnych zastosowań, o wspólnej bazie konstrukcyjnej.

Opony z serii R przeznaczone są do codziennego, całorocznego stosowania w trudnych warunkach, w transporcie regionalnym i na dłuższych trasach. Zaleca się również stosować te opony jako alternatywę w transporcie autostradowym w warunkach zimowych z racji posiadania homologacji M+S. W znacznym stopniu przyczyniają się do redukcji kosztów oraz wzrostu osiąganych przebiegów, które teraz są o dwadzieścia procent większe, zanim opona nie otrzyma swojego drugiego życia jako wysokiej klasy opona bieżnikowana ContiRe. Opony serii R kwalifikują się do uniwersalnego stosowania na różnego rodzaju nawierzchniach i w trudnych warunkach, dzięki swojej wysokiej odporności i wytrzymałości.

Nowa seria L przeznaczona jest szczególnie na dalekie trasy. Przy opracowywaniu bieżnika kierowano się głównie maksymalnym zmniejszeniem spalania. Nowe opony Continental oferują najlepszą ekonomię w transporcie międzynarodowym dzięki aż do 25 procent większym przebiegom wynikającym z redukcji oporów toczenia. Mniejszy ciężar zwiększa potencjalną masę użyteczną. Pod uwagę wzięto także co raz to większe wymagania, jakie stawiają siły działające w czasie stosowania retardera w trakcie jazdy. Opona HDL2 posiada kierunkowy bieżnik z samowspierającymi się blokami. Wszystkie opony nowej generacji wyposażono w opatentowaną przez Continental technologię AirKeep®.  Bardzo gęsta struktura molekularna zapobiega naturalnej dyfuzji powietrza pod ciśnieniem przez ogumienie. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie spadku ciśnienia w oponach o 50 procent. Ponadto, w celu uniknięcia kosztownych uszkodzeń, wyjątkowy system AirKeep® pomaga zoptymalizować przebiegi opony oraz jej podatność na bieżnikowanie.

MICHELIN

XZL

Te ciężarowe opony mają okazję sprawdzić się w ekstremalnych warunkach w trakcie wyprawy „Cape to Cape”. Rajd rozpoczął się 1 marca w Norwegii na Przylądku Północnym, a kończy 8 lipca w RPA na Przylądku Dobrej Nadziei. Sześć samochodów Renault Kerax oraz sześć Renault Sherpa zostało wyposażonych w ciężarowe opony przeznaczone do jazdy terenowej, Michelin XZL. Samochody Renault przemierzą łącznie dystans ponad 30 tysięcy kilometrów, czyli więcej, niż wynosi odległość od północnego do południowego bieguna Ziemi. Trasa rajdu prowadzi przez trzy kontynenty: Europę, Azję i Afrykę. Podłoże w tych regionach jest diametralnie różne - samochody będą musiały pokonać zarówno skutą lodem północ, stepy, lasy równikowe, jak i rozpalone słońcem pustynie na południu. Takie warunki wymagały starannego wyboru wszechstronnego, wytrzymałego ogumienia. Opony ciężarowe XZL zostały stworzone specjalnie z myślą o miękkim podłożu, takim jak błoto, piasek i śnieg. W strefie okołopolarnej bieżniki opon zostały dodatkowo pogłębione, aby zwiększyć przyczepność do podłoża. Dzięki rzeźbie bieżnika ułatwiającej samooczyszczanie opony, Michelin XZL charakteryzuje się wyjątkowo dobrą przyczepnością na grząskim i sypkim podłożu. Elastyczny karkas i wzmocnione boki sprawiają, że opony są bardziej odporne na uszkodzenia, które często powstają na nieutwardzonych drogach.

PIRELLI

Amaranto FH88 i TH88

To opony do pokonywania długich tras ze średnimi prędkościami. FH88  dedykowana jest na oś kierowaną i charakteryzuje się żebrowanym wzorem bieżnika, a opona TH88 z szerokim bieżnikiem przeznaczona jest na oś napędową. Amaranto FH88 i TH88 cechuje większa dopuszczalna ładowność oraz niższe opory toczenia, co pozwala na obniżenie kosztów, dzięki mniejszemu zużyciu paliwa i wydłużonej żywotności produktu. Dwuwarstwowy bieżniki opon Amaranto zbudowany z warstwy zewnętrznej został zaprojektowany tak, aby obniżyć opory toczenia i zagwarantować równomierne zużycie produktu w czasie całego okresu eksploatacji. Warstwa wewnętrzna minimalizuje wytwarzanie ciepła i obniża opory toczenia, czego konsekwencją jest oszczędność zużycia paliwa. Innowacyjna konstrukcja i skład mieszanki opon Amaranto gwarantują poprawę właściwości trakcyjnych i komfortu jazdy. Metalowa osnowa została specjalnie zaprojektowana tak, aby zapewnić pełne wypełnienie komponentom oraz maksymalne wykorzystanie możliwości bieżnikowania.  Struktura “spiral-zero-degree” poprawia elastyczność opony, co przekłada się na komfort prowadzenia pojazdu. “Inverted belts structure” to jednolite zużycie i wydłużona żywotność opony. Struktura plastra miodu ma większą elastyczność i pozwala na zwiększenie odporności strukturalnej oraz łatwiejszy montaż opony na feldze.

Zobacz cały numer PO 7-8/65 (Lipiec-Sierpień 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń