Ciężarowe i dostawcze

Ultra Grip WTD/WTS

Nowa opona Ultra Grip WTD (ang. Winter Traction Drive) 315/60R22.5 zwiększa liczbę rozmiarów dostępnych w nowej ofercie do sześciu. Ultra Grip WTD jest dopełnieniem opony Ultra Grip WTS na oś przednią. Jedną z kluczowych cech opony Ultra Grip WTD jest wzór bieżnika. Obejmuje on system trójwymiarowych, wzajemnie zamykających się bloków (3D-BIS) z lamelami o trapezoidalnym kształcie. Dzięki gęsto rozłożonym, porowatym lamelom, opona zyskuje doskonałą trakcję na śniegu oraz na mokrej nawierzchni, jak również bardziej równomiernie się zużywa i zyskuje większą odporność na uszkodzenia.  Lamele wykonane w technologii 3D-BIS mają trójwymiarowe faliste nacięcia. Kształt ten powoduje, że bloki bieżnika domykają się wzajemnie, kiedy opona się odkształca, tworząc bardziej sztywny i stabilny układ w zetknięciu z nawierzchnią. To z kolei przekłada się na wiele ww. korzyści. Rozłączne bloki oraz wysoce odporny na ścieranie bieżnik korzystnie wpływają na trakcję i przyczepność opon na mokrej nawierzchni, jak również na bardziej równomierne zużycie opony i jej dłuższą żywotność. Dalsze korzyści dotyczą zwiększenia odporności na uszkodzenia mechaniczne i rozerwanie. Szerokość i kształt rowków bieżnika doskonale zapobiega również klinowaniu się kamieni. Otwarte barki wpływają pozytywnie na trakcję oraz przyczepność boczną na śniegu i w błocie. Całość konstrukcji, oparta na najnowocześniejszych technologiach, zapewnia wysoką wytrzymałość i daje możliwość bieżnikowania opony. Różna głębokość rowków w połączeniu z lamelkami w kształcie litery „Z” poprawiają charakterystykę hamowania i trakcję na śniegu, a sama opona może być wyposażona w kolce, jeśli wymagają tego warunki drogowe. Opony Ultra Grip WTD, podobnie jak Ultra Grip WTS mogą być ponownie rowkowane i bieżnikowane.

MICHELIN

X One XDN 2 Grip

Opona o rozmiarze 495/45 R22,5 została stworzona do montażu w układzie pojedynczym na osiach napędowych w miejsce opon bliźniaczych w ciągnikach siodłowych. Dzięki zastosowanej w jej budowie technologii Michelin Durable Technologies, opona ta charakteryzuje się doskonałą przyczepnością w każdych warunkach pogodowych we wszystkich krajach Europy. Technologia ta jest innowacyjnym systemem wykorzystującym specjalne nacięcia lamelkowe „podwójna fala” i „kropla wody”. W X One XDN 2 Grip zastosowano także innowacyjną technologię InfiniCoil. Jest to pojedyncza stalowa linka (całkowita jej długość to nawet 400 m - czyli 4 długości boiska do piłki nożnej!), która nawinięta jest na karkas wzdłuż kierunku toczenia opony. Technologia ta pozwala na znaczące poprawienie wielu ważnych parametrów jezdnych. Praca czoła bieżnika jest bardziej stabilna, co bezpośrednio wpływa na lepszą skuteczność przenoszenia napędu. X One XDN 2 Grip charakteryzuje się lepszą przyczepnością na oblodzonej nawierzchni nawet o 30 proc. w odniesieniu do swojej poprzedniczki. Na śniegu lub mokrej nawierzchni parametr ten jest lepszy o 15 proc. Bardzo dobre rozłożenie dynamicznych sił nacisku przekłada się na dużą żywotność tej opony. Może ona osiągnąć nawet dwa razy większe przebiegi w stosunku do opony  X One XDN Grip. Kolejną cechą wyróżniającą nową oponę jest zwiększona o 130 kg ładowność użyteczna. Wynika ona z różnicy w wadze pomiędzy zestawem opon X One XDN 2 Grip z obręczami stalowymi, a układem podwójnym. Do budowy  opony wykorzystano nową mieszankę gumową toteż możliwe było skonstruowanie bardziej masywnego bieżnika. X One XDN 2 Grip przeznaczona jest do użytkowania przez cały sezon, jednak jej parametry przyczepności pozwalają na jazdę nawet w bardzo trudnych warunkach pogodowych panujących zimą.

XDW ICE Grip

Przeznaczona jest do montażu na oś napędową i przystosowana do jazdy po lodzie i ubitym śniegu. Oponę cechuje doskonała przyczepność, co zapewnia dobre trzymanie się drogi i skuteczne hamowanie. Przekłada się to na łatwość i komfort prowadzenia. Na duży potencjał opon z rodziny Michelin o zwiększonej przyczepności wpływa również możliwość pogłębiania bieżnika i bieżnikowanie karkasu w unikalnej technologii RemiX. Technologia ta zapewnia oponie poddanej bieżnikowaniu wykonanie przebiegu porównywalnego z przebiegiem nowej opony. Technologia Remix jest jednym z czterech etapów życia opon Michelin.

Zobacz cały numer PO 11/68 (Listopad 2009)

 


 

Opony zimowe do samochodów dostawczych

CONTINENTAL

VancoWinter 2 

Opona przeznaczona jest do średnich i ciężkich vanów. Zastosowanie koncepcji inteligentnych lamel sprawia, że nowa opona doskonale radzi sobie z różnorodnymi wyzwaniami, które niesie ze sobą podróżowanie zimą. Sinusoidalne lamele w barku opony optymalizują efekt hamowania i stabilnej jazdy po śniegu. W środkowej części szerokich żeber bieżnika zastosowano lamele w kształcie łusek, które podczas jazdy dają efekt „skrobaka do lodu”. Tym sposobem została podniesiona wydajność hamowania opon VancoWinter 2 na lodzie i na mokrych nawierzchniach. W połączeniu ze specjalnym składnikiem gumy, zapewniającym zwiększoną przyczepność na zimowej drodze, koncepcja inteligentnych lamel gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa podróżowania zimą. Aquaplaning to poważny problem także w zimie. Dzięki zwiększeniu o całe 10 procent ogólnej ilości rowków, a także trzem, dużym obwodowym rowkom bieżnika z kanałami odprowadzającymi wodę, opony VancoWinter 2 skutecznie zabezpieczają jadący pojazd przed wystąpieniem zjawiska aquaplaningu. Warto dodać, iż udoskonalony wzór bieżnika umożliwia wydajne usuwanie błota pośniegowego i wody. Solidna, sztywna konstrukcja ścianek bocznych opon VancoWinter 2 zwiększa ich żywotność i zapobiega awariom spowodowanym przez najeżdżanie na krawężniki oraz zabezpiecza przed uszkodzeniami eksploatacyjnymi.

MICHELIN

Agilis Alpin

Według badań GMV Conseil 74 proc. ankietowanych firm w Europie oczekuje, że opony do samochodów dostawczych będą pozwalały zaoszczędzić paliwo. Na drugim miejscu wymieniana jest krótsza droga hamowania (69 proc.). Badane firmy wskazują również na technologię zapobiegającą uszkodzeniom na boku opony (52 proc.), systemy inteligentnego zarządzania ciśnieniem w oponie (51 proc.) oraz barwne oznaczenia pokazujące stopień zużycia bieżnika (49 proc.). Dzięki zastosowaniu technologii Durable Contact Patch, zapożyczonej od opon ciężarowych, Agilis Alpin zyskuje bardziej prostokątną i większą o 27 proc. powierzchnię kontaktu opony z podłożem. Pozwala to uzyskać równomierny rozkład nacisków, zmniejszyć odkształcanie gumy i w efekcie zmniejszyć zużycie paliwa. Ta technologia, w połączeniu z mieszanką gumy bardziej odporną na ścieranie, zwiększa przebiegi opony nawet o 20 proc. W trakcie całego cyklu eksploatacji przynosi wymierne oszczędności z tytułu wydatków na paliwo i dłuższych przebiegów oddalając zakup kolejnego kompletu opon. Agilis Alpin ma o 2 metry krótszą drogę hamowania. Nowy składnik mieszanki gumy bieżnika - Durable Security Compound, zapożyczony z opon do samochodów osobowych, zapewnia niezmienną sztywność bieżnika przez cały okres użytkowania opony. Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również nowa, stabilna rzeźba bieżnika. Poprawę motoryki na śniegu (do 25 proc.) umożliwia unikalny wzór bieżnika z szeroko rozsuniętymi klockami barkowymi, które są odsunięte od krawędzi barku opony. Otwarta rzeźba bieżnika pozwala na lepsze odprowadzanie śniegu (efekt zębatki). Klocki bieżnika ponacinane w technologii Stabiligrip pozwalają zwiększyć ilość samoblokujących lameli o 16 proc., które działając jak pazury, zapewniają lepszą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Na bokach opony umieszczonych zostało osiem specjalnych tarcz, które chronią ją przed otarciami o krawężniki. Maksymalną trwałość gwarantuje konstrukcja opony opierająca się na podwójnym karkasie. Masywna konstrukcja wewnętrzna pozwala na całkowite wykorzystanie ogromnego potencjału opony pod względem przebiegów, jak i ilości przetransportowanego ładunku. Opona jest dostępna w 14 rozmiarach, o średnicy osadzenia 15 i 16 cali, szerokości bieżnika od 185 do 235 mm i profilu od 65 do 75. Te rozmiary odpowiadają 90 proc. zapotrzebowania rynku do średnich i dużych samochodów dostawczych, takich jak: Fiat Ducato, Ford Transit FT330, Iveco Daily, Mercedes Sprinter, Nissan Atleon, Nissan Cabstar, Opel Movano, Peugeot Boxer, Renault Mascott, Renault Master czy Volkswagen LT46

Zobacz cały numer PO 9/66 (Wrzesień 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń