Opony osobowe na lato
AMERICA
LA 866 SF 934
Niezależnie od tego, czy na świecie trwa kryzys, czy dobrobyt, kierowcy stale potrzebują bardzo dobrych i niedrogich opon. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom firma Moto Budrex oferuje doskonałą oponę letnią marki America. Zaprojektowana i stworzona przez lidera w produkcji bezpiecznego ogumienia, czyli koncern Continental, występuje w szerokiej gamie rozmiarów, zapełniając prawie cały segment małych, średnich i dużych opon. LA866 to bieżnik w mniejszych rozmiarach symetryczny, a w większych kierunkowy. SF934 jest agresywną kierunkową oponą o wyraźnie sportowym charakterze. Choć marka America jest nowością na polskim rynku, już zbiera pozytywne rekomendacje zarówno od klientów, jak i ze strony serwisów ogumienia. Bardzo wysoka jakość wykonania i oryginalna rzeźba bieżnika stanowią silne atuty, dzięki którym stale zwiększa się ilość użytkowników opon LA 866 i SF 934. Wart odnotowania jest fakt, że opony America powstają w europejskich fabrykach koncernu, głównie we Francji i Portugalii. Więcej o tych oponach na stronach www.moto-budrex.pl
DUNLOP
SP Sport Maxx TT
Innowacyjna opona typu ultra high performance Dunlopa, w której zastosowano Kevlar® firmy DuPont™. Dunlop SP Sport Maxx TT zawiera również specjalny składnik, opracowany na potrzeby sportów motorowych z nanocząsteczkiami, a także system Touch Technology. W całej stopce opony SP Sport Maxx TT został zastosowany innowacyjny składnik Kevlar® Engineered Elastomer (EE). Dzięki jego zastosowaniu usztywnione zostają boki opony, które stają się bardziej odporne na skręcanie, napięcie i nagrzewanie. Opona tym samym zapewnia zwiększoną stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz większą precyzję jazdy, jak również przekazuje kierowcy więcej informacji. Użycie składnika Kevlar® EE w całej stopce to przełom w technologii produkcji opon. W SP Sport Maxx TT zostały wykorzystane rozwiązania Touch Technology, które zapewniają wyjątkową precyzję kierowania, doskonałą stabilność podczas jazdy z wysokimi prędkościami i w zakrętach, a także nadzwyczajne czucie drogi, dające kierowcy maksymalną kontrolę nad pojazdem. Opona ma przewagę nad głównymi konkurentami, zwłaszcza pod względem pewności prowadzenia na suchej i mokrej nawierzchni oraz odporności na aquaplaning. Opona jest dostępna w 35 pozycjach asortymentowych od 16 do 18 cali.
GOODYEAR
EfficentGrip
Nowa ekologiczna opona letnia high performance zapewnia dłuższą żywotność, mniejsze zużycie paliwa oraz mniejszą emisję CO2, dzięki unikalnej technologii FuelSaving. Goodyear EfficientGrip jest pierwszą oponą, w której zastosowano technologię FuelSaving. Obejmuje ona kilka nowoczesnych rozwiązań, bezpośrednio wypływających na opór toczenia opony: specjalną lekką konstrukcję, warstwę CoolCushion, a także zaawansowane materiały i innowacyjną technologię produkcji. Razem, elementy te zmniejszają ilość energii, wymaganej do wprawienia opony w ruch, co zmniejsza zużycie paliwa i przez to redukuje emisję CO2. Pomimo że bardziej przyjazna dla środowiska, EfficientGrip nie idzie na kompromis w kwestii osiągów na mokrej nawierzchni i oferuje doskonałe parametry hamowania oraz pewność jazdy na mokrej drodze. EfficientGrip posiada cztery szerokie rowki obwodowe, których kształt oraz rozmieszczenie zostały poprawione, aby jeszcze lepiej odprowadzać wodę i zwiększyć odporność opony na aquaplaning. Przestawienie lamel oraz duża liczba bloków gwarantuje lepszą przyczepność na mokrych nawierzchniach. Samochód wyposażony w nowe Goodyear EfficientGrip może przejechać dystans dłuższy o 25 proc., co stanowi korzyść zarówno dla klientów, jak i dla środowiska naturalnego. Opona Goodyear EfficientGrip jest oferowana w 56 pozycjach asortymentowych od 14 do 18 cali.
SAVA
intensa hp
Nowa opona letnia typu high-performance o zwiększonym przebiegu, lepszych osiągach i krótszej drodze hamowania na mokrej nawierzchni. Nowa Sava intensa hp to właściwy wybór dla kierowców, świadomie patrzących na cenę i jakość, którzy szukają trwałych, ekonomicznych i niezawodnych opon typu high-performance. Kluczową zaletą nowej Sava intensa hp jest jej doskonałe zachowanie podczas jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni (krótsza o 8,3 metra od opon konkurencyjnych droga hamowania awaryjnego - Test TÜV SÜD Automotive, X/2008, raport nr 765234195/2), przy jednocześnie długim przebiegu). Nowa konstrukcja bloków bieżnika oraz innowacyjna mieszanka silikonowo-polimerowa przyczyniają się do wydłużenia potencjalnego przebiegu opony. Bardziej płaski i szerszy profil nowej opony oznacza jej lepszy kontakt z nawierzchnią. To przekłada się na bardziej równomierny rozkład ciśnienia, co z kolei oznacza bardziej równomierne zużycie bieżnika. Innowacyjny silikonowy składnik bieżnika oraz niska waga opony wpływają na zmniejszenie oporu toczenia, co znacząco obniża się zużycie paliwa. Sava intensa hp jest oferowana w 67 rozmiarach od 14 do 18 cali.
VREDESTEIN
Ultrac Cento
Tradycyjnie skoncentrowano się na aspektach bezpieczeństwa opony oraz na kwestiach związanych z ochroną środowiska. Bieżnik i ściana boczna ponownie powstały na deskach kreślarskich włoskiej firmy projektowej Giugiaro Design, która oprócz aspektu technologicznego opony uwzględniła również jej wymiar estetyczny. Oznaczenie SW - umieszczone na boku opony - świadczy, że model Ultrac Cento spełnia najbardziej rygorystyczne europejskie wymogi w zakresie hałasu i przyczepności na mokrej nawierzchni. Opona wyróżnia się minimalizmem, stylem oraz przede wszystkim funkcjonalnością. Cieniowanie w dwóch centralnych rowkach obwodowych podkreśla opływowość, natomiast indeks Y wskazuje, że opona jest dostosowana do rozwijania prędkości do 300 km/h. Poziom hałasu emitowanego przez Ultrac Cento (maks. 71 decybeli) już teraz spełnia europejskie normy, które wdrożone zostaną w 2012 r. Bieżnik opony powstał z unikalnej mieszanki High Silica, która nie zawiera PCA i składa się łącznie z 10 różnych rodzajów gumy. Ultrac Cento gwarantuje doskonałe połączenie bezpieczeństwa i wydajności. Opona charakteryzuje się niskim oporem toczenia, co sprawia, że jest ona cicha i wydajna. Niewielki opór można po części przypisać mieszance bieżnika, która gwarantuje niski poziom wytwarzania ciepła. Kontur opony i głębokość żłobienia zostały opracowane specjalnie z myślą o ograniczeniu oporu toczenia. Jej krawędzie są płytsze, a przez to mocniejsze. Powoduje to poprawę wydajności, a także zmniejszenie oporu toczenia i szybkości zużycia. Skład mieszanki bieżnika jest tak zaawansowany, że poziom wytwarzania ciepła jest bardzo niski, natomiast lamele w rowkach obwodowych zapewniają doskonałe chłodzenie nawet przy wysokich prędkościach. Ścieranie jest równomierne, co zapewnia długą żywotność. Ponadto stopniowe zużycie podczas normalnego użytkowania nie ma negatywnego wpływu na poziom emisji hałasu, a solidna konstrukcja gwarantuje, że opona Ultrac Cento zachowuje swój kształt przy bardzo dużych prędkościach. Płynne toczenie opony zapewnia wygodną i cichą jazdę przez cały okres eksploatacji. Wytrzymały ochraniacz krawędzi felgi zapewnia natomiast, że felgi wyprodukowane z metali lekkich nie ulegają uszkodzeniom.