Osobowe, SUV, 4x4

CONTINENTAL

ContiCrossContact Winter

Opona ta charakteryzuje się doskonałą przyczepnością i krótką drogą hamowania, co zawdzięcza zastosowaniu najnowocześniejszej mieszanki bieżnika. Optymalny, sinusoidalny układ lameli, stabilny bark zewnętrzny gwarantuje doskonałe prowadzenie. Szerokie kanały obwodowe oraz rowki na barku bieżnika zapewniają skuteczną ochronę przed aquaplaningiem. Główne zalety to: doskonała trakcja i krótka droga hamowania na śniegu, wyśmienite prowadzenie na zaśnieżonych i mokrych nawierzchniach, skuteczna ochrona przed aquaplaningiem, niski poziom hałasu i małe opory toczenia.

GENERAL TIRE

Snow Grabber

Nowa generacja opon zimowych do samochodów 4x4 i SUV zawierająca komponenty krzemionki i asymetryczny wzór bieżnika daje kierowcy możliwość lepszej jazdy w warunkach zimowych. Dzięki dużym bliźniaczym blokom o ostrych krawędziach, wysokim i szerokim rowkom odprowadzającym śnieg oraz dużej gęstości lamelek, opony pozwalają osiągnąć znakomitą jakość trakcji w niskiej temperaturze w każdych warunkach drogowych, a szczególnie  na śniegu i lodzie. Więcej na stronach internetowych firmy Agromax, www.agromax.pl .

MATADOR

MPS 520 Nordicca Van

To unikalna opona o ponadczasowym, kierunkowym wzorze bieżnika. Przeznaczona dla samochodów dostawczych zarówno do jazdy miejskiej, jak i na autostrady w trudnych warunkach zimowych. Kierunkowy układ klocków bieżnika zapewnia doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego, zapobiegając równocześnie zjawisku aquaplaningu oraz zapewniając świetną trakcję na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Nowoczesny, komputerowo zaprojektowany wzór rzeźby o zmiennej szerokości klocków pozwala na komfortową i cichą jazdę oraz zapewnia dłuższe przebiegi. Dzięki barkom o otwartych kanałach opona posiada bardzo dobrą trakcję oraz wysoką zdolność do samooczyszczania bieżnika. Wzmocnione klocki boczne gwarantują długie przebiegi, wpływają na trakcję, wysoką stabilność w zakrętach, przyczepność oraz dynamikę jazdy. System lameli (więcej niż 1100) daje bardzo dużą ilość przylegających do nawierzchni krawędzi, co wpływa na bardzo dobrą skuteczność hamowania na ośnieżonych i oblodzonych drogach. Nowa generacja lameli poprawiła wszystkie parametry wraz ze stabilnością podczas jazdy z pełnym obciążeniem na suchych i mokrych nawierzchniach. Dystrybucją opon Nordicca Van zajmuje się firma Handlopex, www.handlopex.pl .

Zobacz cały numer PO 9/66 (Wrzesień 2009)

 


 

Opony do pojazdów terenowych

BF GOODRICH

Mud Terrain T/A KM2

Opona zastąpiła europejskiego lidera w kategorii off-road - BFGoodrich Mud Terrain T/A KM. Ten produkt był przez kilkanaście lat wzorcową oponą i zwycięzcą większości testów w swojej klasie. Opona Mud Terrain T/A KM2 została zaprojektowana, by pokonać każdą przeszkodę. Cechuje się masywnymi klockami barkowymi zachodzącymi w strefę boku, toteż opona uzyskała więcej atakujących krawędzi i lepszą ochronę. Technologie wzmacniające wytrzymałość zostały zaczerpnięte z opony Krawler T/A KX, wykorzystywanej w rajdach górskich Ameryki Północnej i Południowej. Masywne klocki barkowe zwiększają przyczepność opon z obniżonym ciśnieniem, szczególnie przy przeprawach w grząskim terenie, a nowy komponent, którym wzmocniono boki opony, pomaga chronić konstrukcję opony przed uszkodzeniami na ostrych i chropowatych skałach. Mud Terrain T/A KM2 posiada o 33 proc. wyższe wywinięcie kordów osnowy na bokach, niż jej poprzedniczka. Wysokie wywinięcie chroni wewnętrzne warstwy osnowy na bokach podczas użytkowania w ekstremalnych warunkach off-road. Opona posiada homologację „e” i jej oznaczenie na boku opony. Dyrektywa Europejska 2001/43 ograniczająca poziom hałasu opon oznacza zakaz sprzedaży w Unii Europejskiej opon bez oznaczenia homologacji „e” po 1 października 2009. W przypadku opon do samochodów terenowych, spełnienie tych wymogów jest szczególnie trudne, ze względu na masywne klocki bieżnika, które zazwyczaj generują wysoki poziom hałasu. Mud Terrain T/A KM2 jest dostępna w 16 rozmiarach o średnicy od 15 do 17 cali dzięki czemu można ją stosować w najpopularniejszych samochodach terenowych, takich jak m. in.: Hummer H2, Jeep Wrangler, Suzuki Jimny oraz Land Rover Defender, Discovery i Range Rover. Opona posiada indeks prędkości Q oraz oznaczenie M+S, które zezwala na montaż opon w pojazdach o maksymalnej prędkości powyżej 190 km/h. Została wprowadzona na rynek w czerwcu 2009 roku.

Zobacz cały numer PO 7-8/65 (Lipiec-Sierpień 2009)

 


 

GOODRIDE

SV 308

To nowa opona klasy High Performance przeznaczona dla samochodów klasy średniej i 4x4. Bieżnik w technologii V-groove w kształcie litery V doskonale odprowadza wodę oraz stanowi dobrą ochronę przed aquaplaningiem. Kierunkowe kanały bieżnika powodują efekt rozcinania filmu wodnego oraz odprowadzają maksymalną objętość wody spod kół. Dwa szerokie rowki wzdłużne zapewniają doskonałą stabilizację jazdy na wprost przy wysokich prędkościach. Zastosowanie mieszanki na bazie dwutlenku krzemu, wypierając tradycyjną sadzę przy produkcji opon, zmniejsza opory toczenia, zwiększa trakcję i skraca drogę hamowania, przyczyniając się tym samym do wysokich przebiegów. Liczne przerywane nacięcia pod zoptymalizowanym kątem w strefie czoła i barku bieżnika powodują zmniejszenie hałasu przy dużych prędkościach. Solidne barki bieżnika poprawiają przyczepność boczną opony. Dużym plusem przemawiającym za wysoką jakością opony jest zastosowanie rantu ochronnego felgi. Opona dostępna w indeksach prędkości V/W. Więcej o SV 308 można znaleźć na stronach www.goodride.pl Dystrybucją opon Goodride w Polsce zajmuje się firma Boma z Katowic.

Zobacz cały numer PO 6/64 (Czerwiec 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń