MATADOR
MP 52 Nordicca
Zimowa opona, która jest szczególnie polecana do osobowych samochodów małych oraz klasy średniej. MP 52 zapewnia bezpieczeństwo i komfort w zimowych warunkach pogodowych. Ze względu na warunki klimatyczne opona jest przeznaczony do użytkowania w Europie środkowej oraz tam, gdzie panują alpejskie warunki klimatyczne. Opona została zaprojektowana ze szczególnym naciskiem na perfekcyjne hamowanie na śniegu oraz mokrej nawierzchni. Standardowe rozmiary opony dla tego bieżnika: 13, 14 i 15 cali w T (190 km/h) i H (210 km/h). Symetryczny układ rzeźby bieżnika połączony z opracowanymi ostatnio rozwiązaniami 3D zapewnia doskonałe właściwości hamowania na lodzie i śniegu zarówno na mokrych i suchych nawierzchniach. Rzeźba bieżnika nawiązuje do ostatnich trendów w projektowaniu opony zimowej z równoczesnym naciskiem na bezpieczeństwo. W celu jego zwiększenia zastosowano system TWI, który informuje kierowcę o aktualnym stanie zużycia bieżnika.
MP 59
Jest to trzecia generacja opony zimowej stworzona z myślą o kierowcach samochodów osobowych. Asymetryczny bieżnik MP 59 został zaprojektowany ze zwiększonym naciskiem na bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach. Charakteryzuje się doskonałymi osiągnięciami na wszystkich nawierzchniach nie zmniejszając przy tym przyjemności z jazdy. Opona ta posiada doskonałe predyspozycje do hamowania na śniegu oraz bezkompromisowe własności jezdne i maksymalne wyniki na mokrej i suchej nawierzchni.
NEXEN
Winguard Sport
Zimowa opona wysokiej jakości, wykonana z myślą o połączeniu w jedno przyczepności na śniegu i lodzie. Opona dla wymagających kierowców samochodów sportowych, coupe i sedanów, którzy oczekują doskonałej przyczepności na suchej, mokrej oraz pokrytej śniegiem nawierzchni. Bieżnik opony, zawierający specjalną mieszankę krzemionki, został zaprojektowany asymetrycznie z szerokimi oraz twardymi bocznymi klockami, co ułatwia manewry na suchej nawierzchni. Boczne ze środkowymi klockami opony są oddzielone trzema szerokimi obwodowymi oraz poprzecznymi rowkami, aby zapobiegać złej przyczepności na mokrej nawierzchni oraz aquaplaningowi. Dystrybucją opon Nexen w Polsce zajmuje się Handlopex, www.handlopex.pl .
UNIROYAL
MS plus 66
Ta zimowa opona kierunkowa marki Uniroyal przeznaczona jest dla samochodów klasy średniej i wyższej. W kolejnej generacji sprawdzonego bieżnika MS plus 55 poprawiono parametry zachowania na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni z zachowaniem wysokiej skuteczności w ochronie przed aquaplaningiem. Dzięki zwiększonej liczbie nacięć wzdłużnych oraz bocznych w istotny sposób poprawiono przyczepność podczas jazdy na ośnieżonych drogach. Zastosowana nowa technologia kanałów 3D przy konstrukcji bloków bieżnika, których krawędzie wzdłużne nie są proste lecz załamane, a tym samym bardziej odporne na odkształcenia, pozwoliła na osiągnięcie jeszcze lepszych parametrów zachowania na mokrej nawierzchni. Taki układ bloków i kanałów bardziej efektywnie odprowadza wodę spod czoła bieżnika, toteż skuteczniej zabezpiecza przed poślizgiem na warstwie wody i błota pośniegowego oraz skraca drogę hamowania. Zastosowanie nowoczesnej mieszanki bieżnika gwarantuje zachowanie odpowiedniej elastyczności opony w niskich temperaturach oraz skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Obserwowane w ostatnich latach zwiększone opady deszczu zimą oznaczają częste występowanie nawierzchni mokrej i pokrytej błotem pośniegowym. W tej sytuacji przystosowana do deszczowych warunków opona Uniroyal MS plus 66 jest idealną propozycją dla każdego kierowcy ceniącego bezpieczeństwo.
Opony zimowe SUV, VAN i 4x4
BF GOODRICH
Mud Terrain T/A KM2
Opona zastępuje europejskiego lidera w kategorii off-road - Mud Terrain T/A KM. Była ona przez kilkanaście lat wzorcową oponą i zwycięzcą większości testów w swojej klasie. Mud Terrain T/A KM2 została tak zaprojektowana, by pokonać każdą przeszkodę, a swych konkurentów zostawić daleko w tyle. Nowa „terenówka” BF Goodrich cechuje się masywnymi klockami barkowymi zachodzącymi w strefę boku, dzięki czemu opona uzyskała więcej atakujących krawędzi i lepszą ochronę. Technologie wzmacniające wytrzymałość zostały zaczerpnięte z opony Krawler T/A KX, wykorzystywanej w rajdach górskich Ameryki Północnej i Południowej. Masywne klocki barkowe zwiększają przyczepność opon z obniżonym ciśnieniem szczególnie przy przeprawach w grząskim terenie. Nowy komponent, którym wzmocniono boki opony pomaga chronić konstrukcję opony przed uszkodzeniami na ostrych i chropowatych skałach. Mud Terrain T/A KM2 posiada o 33 proc. wyższe wywinięcie kordów osnowy na bokach niż w oponie Mud Terrain T/A KM. Wysokie wywinięcie chroni wewnętrzne warstwy osnowy na bokach podczas użytkowania w ekstremalnych warunkach off-road. Opona posiada homologację „e” i jej oznaczenie na boku opony. Dyrektywa Europejska 2001/43 ograniczająca poziom hałasu opon oznacza zakaz sprzedaży w Unii Europejskiej opon bez oznaczenia homologacji „S” po 1 października 2009. W przypadku opon do samochodów terenowych, spełnienie tych wymogów jest szczególnie trudne, ponieważ opony te wyróżniają się masywnymi klockami bieżnika, które zazwyczaj generują wysoki poziom hałasu. Mud Terrain T/A KM2 jest dostępna w 16 rozmiarach o średnicy od 15 do 17 cali, dlatego można ją stosować w najpopularniejszych samochodach terenowych takich, jak m. in.: Hummer H2, Jeep Wrangler, Suzuki Jimny oraz Land Rover Defender, Disco i Range Rover. Opona posiada oznaczenie M+S oraz indeks prędkości Q, który zezwala na montaż w pojazdach o maksymalnej prędkości powyżej 190 km/h.
Winter Slalom KSI
Europejski rynek opon zimowych 4x4 charakteryzuje się stałą dynamiką wzrostu. W 2013 roku, sprzedaż opon zimowych 4x4 osiągnie 10 milionów sztuk rocznie w porównaniu do obecnych 6 milinów sztuk. Średni roczny wzrost rynku oscyluje wokół 10 proc. Aby zapewnić maksymalną przyczepność na zaśnieżonej i zmrożonej nawierzchni, BFGoodrich opracował nową mieszankę gumy bieżnika. Bieżnik opony zyskał charakterystyczną rzeźbę. Optymalny współczynnik kanałów i rowków zwiększa obszar kontaktu opony z podłożem, co gwarantuje lepszą przyczepność przez cały okres użytkowania opony. W efekcie Winter Slalom KSI optymalizuje stosunek przyczepności do zużycia. Dwukierunkowe lamele nowej opony zwiększają stabilność klocków bieżnika, zapewniając optymalną kontrolę toru jazdy. Fazowanie klocków bieżnika poprawia ich stabilność oraz prowadzenie pojazdu i żywotność opony. Ponadto bieżnik opony zyskał profil, który optymalizuje nacisk jednostkowy opony i gwarantuje właściwe formy zużycia. Opona dostępna jest w 20 rozmiarach o szerokości od 205 do 265 mm. Średnica osadzenia opony to 15 do 17 cali, a profil od 80 do 60. Indeks prędkości: S (dostępne są także wyższe wersje nośności XL). Indeks Q pozwala na montaż opon również w pojazdach o maksymalnej prędkości powyżej od 190 km/h.