GOODYEAR
UltraGrip Performance 2
To nowa generacja opon z rodziny UltraGrip, z technologią Adaptacyjnej Przyczepności Lamelek (Adaptive SipeGrip). Została zaprojektowana specjalnie z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas dynamicznej jazdy we wszystkich warunkach zimowych dla samochodów high performance i aut luksusowych. UltraGrip Performance 2 wyposażona jest w rowki obwodowe w kształcie zębów piły, a także wykorzystuje zaawansowaną technologię polimerową. Dzięki temu, w porównaniu z poprzedniczką, oferuje kierowcom lepszą trakcję na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni, znakomitą stabilność, większą przyczepność i krótszą drogę hamowania na śniegu oraz lodzie, a także doskonałe właściwości jezdne oraz przyspieszenie podczas pokonywania wzniesień. Grzbiet opony, czyli centralna część bieżnika wyposażona została w dużą ilość „wgryzających się” w nawierzchnię zębów i nacięć, toteż opona zachowuje się jak gąsienice, zapewniając stałą przyczepność na śniegu. Opona dostępna jest w 27 rozmiarach.
Opony do aut usportowionych
DUNLOP
Direzza 03G
Na tej oponie samochód Radical SR8LM osiągnął nowy rekord czasu przejazdu okrążenia w kategorii samochodów drogowych na słynnym torze Nürburgring Nordschleife w Norymberdze. Auto firmy Radical Sportscars pokonało jedno okrążenie toru w 6 minut 48 sekund. Podczas podróży z Wielkiej Brytanii do Niemiec użyto także najnowszych opon Dunlop spełniających normy prawne dopuszczenia do ruchu drogowego – ten sam zestaw został następnie wykorzystany do bicia rekordu. Opony Dunlop wybrane przez Radical to 225/45R16 Direzza 03G na przód i 255/40R17 Direzza 03G H1 z tyłu.
Zobacz cały numer PO 10/67 (Październik 2009)
BRIDGESTONE
Blizzak LM30
Na tegoroczną jesień i zimę japoński koncern wprowadza dwie nowe opony, opracowane specjalnie z myślą o środkowoeuropejskich warunkach zimowych. W obu modelach zastosowano nową technologię nacięć lameli dla poprawy osiągów oraz zwiększenia obszaru kontaktowego z podłożem. Sztywne klocki zapewniają doskonałe prowadzenie oraz dużą stabilność pojazdu zimą, a nowa, najwyższej klasy mieszanka - wyjątkową przyczepność w każdych warunkach pogodowych. Zarówno LM30, jak i LM35, wypadły rewelacyjnie w testach środowiskowych Bridgestone. Zapewniają do 16 proc. mniejsze opory toczenia, obniżone o 2,5 proc. zużycie paliwa oraz redukcję emisji dwutlenku węgla o 4,5g/1km. LM30 to niezwykle wytrzymała opona, zapewniająca doskonale wyważone osiągi na śniegu i mokrej nawierzchni, zwiększoną przyczepność i maksymalną kontrolę na śniegu, krótszą drogę hamowania i lepsze prowadzenie na mokrym oraz niezawodność i pewność w każdych warunkach pogodowych. Nowa technologia nacięć (rowki 3D Washboard) zastosowana w centralnym żebrze poprawia osiągi i usztywnia klocki dla zapewnienia wyjątkowej stabilności w warunkach zimowych. Natomiast dużą przyczepność centralnych klocków do podłoża uzyskano dzięki zagęszczeniu nacięć w obszarze centralnym opony dla maksymalnego efektu „wgryzania” oraz przyczepności na ubitym śniegu i lodzie. Wyżłobienia w kształcie litery Z, które dają połączenie żeber opony z centralnymi rowkami oraz duże zagęszczenie nacięć, pozwalają na odprowadzanie śniegu we wszystkich kierunkach jazdy.
Blizzak LM35
Opona ta zapewnia najwyższe osiągi i wysoką precyzję kierowania na mokrej i suchej nawierzchni dla pojazdów o dużej mocy silnika. Daje także stabilność i pełną kontrolę jazdy przy wysokich prędkościach. Cztery szerokie rowki pozwalają na wydajne odprowadzanie wody i błota pośniegowego z obszaru kontaktowego opony z podłożem, zaś trójwymiarowe nacięcia klocków redukują zawirowania wody na czole klocków odprowadzających i zwiększają odporność na aquaplaning. Podłużne rowki na klockach barkowych zapewniają natomiast maksymalną stabilność w zakrętach.
CONTINENTAL
ContiWinterContact TS 830 P
Jest to opona specjalnie zaprojektowana z myślą o współpracy z samochodowymi systemami wspomagającymi pracę kierowcy. Aby uzyskać ten efekt, nowa opona zimowa otrzymała asymetryczny profil, zapewniający najlepszą charakterystykę prowadzenia na mokrych i suchych nawierzchniach oraz typowo zimowych drogach. Natomiast lamele zostały opracowane w taki sposób, aby wspierać system ESC. Opony TS 830 P będą dostępne początkowo w 20 wersjach rozmiarowych. Producent aut marki Mercedes-Benz już wydał oficjalną akceptację, by jego pojazdy opuszczały fabryki wyposażone w te nowoczesne opony. TS 830 P to opona zimowa idealnie zbalansowana. Asymetryczny bieżnik, równomiernie rozkładający obciążenie, zaprojektowano tak, aby zewnętrzna część opony z wystającymi blokami stabilizującymi gwarantowała wysoką przyczepność przy pokonywaniu zakrętów oraz precyzyjne przenoszenie poleceń wydawanych zza kierownicy. Środkową część bieżnika opracowano w taki sposób, aby jego elementy tworzyły ścisłą grupę krawędzi zwiększających przyczepność. Ma to zapewnić optymalne przenoszenie mocy przy ruszaniu, hamowaniu i skręcaniu na ośnieżonych lub oblodzonych drogach. Liczne kanały umieszczone między blokami bieżnika zapewniają w mokrych warunkach szybkie i skuteczne odprowadzanie wody i błota pośniegowego z nawierzchni drogi.