Osobowe, SUV, 4x4

Opony osobowe zimowe

PIRELLI

Winter Snowcontrol Serie II

To opona dedykowana posiadaczom samochodów klasy średniej i kompaktowej. Dzięki zastosowaniu unikalnego systemu nacięć lameli bieżnika oraz specjalnej mieszance przygotowanej w technologii TDC (Temperature Dynamic Compound), opona jest bardziej stabilna, a dzięki podniesionym barkom - siła kontaktu z podłożem jest bardziej jednorodna - co ma ogromny wpływ na poziom przyczepności. Mniejszy opór toczenia, niższy poziom hałasu i wyeliminowanie w procesie produkcji toksycznych dla środowiska olejów aromatycznych sprawia, że opona ta jest produktem proekologicznym. Doskonale spisuje się w każdych warunkach pogodowych, z jakimi możemy spotkać się w okresie jesienno-zimowym. Rowki w Winter Snowcontrol Serie II są szersze niż standardowo, dodatkowo po raz pierwszy w historii, w samych rowkach obwodowych zastosowano nacięcia lamelowe, które w znacznym stopniu poprawiły właściwości jazdy po błocie pośniegowym i śniegu. Warto również wspomnieć, iż opona charakteryzuje się niższym poziomem hałasu na zewnątrz i wewnątrz pojazdu (odczuwalny poziom hałasu wewnątrz pojazdu jest niższy o ok. 10 proc.). Snowcontrol Serie II to idealny wybór do takich samochodów, jak: Citroen C3 Picasso, Fiat Bravo, Fiat Grande Punto, Nowy Ford Fiesta, Seat Ibiza, Honda Civic, Honada FR-V, Hyundai i30 czy VW Golf.

Winter Sottozero Serie II

Opona ta jest  gwarancją bezpieczeństwa i wysokich osiągów. Dedykowana jest do posiadaczy aut sportowych i luksusowych, poruszających się w cyklu miejskim. Opona usytuowana jest w segmencie UHP (Ultra High Performance). Dzięki zastosowaniu mieszanki przygotowanej w technologii TDC (Temperature Dynamic Compound), która sprawia, że guma zachowuje maksymalną elastyczność poniżej +70C, doskonałą przyczepność i świetnie prowadzi się zarówno na suchych jak i mokrych nawierzchniach. Asymetryczny wzór bieżnika wraz z charakterystycznym sposobem nacięcia lameli w technice IBS - Interactive Brickwork Sliping - zwiększa powierzchnię styku, co gwarantuje zwiększoną stabilność i przyczepność. W warunkach miejskich, w których często mamy do czynienia z zalegającym błotem pośniegowym, Winter Sottozero Serie II świetnie oddaje swe właściwości, a to dzięki technologii HST - (Hydro Static Tank) - czyli szerszym rowkom obwodowym, które efektywniej odprowadzają błoto pośniegowe. Sottozero Serie II posiada szereg homologacji, między innymi do takich samochodów, jak: BMW, Ferrari, Lamborghini, Maserati czy Porsche, co stanowi istotną rekomendację dla tej opony.

Zobacz cały numer PO 12/69 (Grudzień 2009)

 


 

DUNLOP

SP Winter Sport 3D

Dzięki Touch Technology - nowatorskiemu rozwiązaniu, łączącemu w sobie  wszystkie dotychczasowe osiągnięcia technologiczne projektantów opon - SP Winter Sport 3D doskonale radzi sobie z przyczepnością w zimie oraz optymalnymi osiągami na zaśnieżonej lub mokrej drodze. Opracowana przez Dunlopa technologia Multi Radius Tread (MRT) pozwala uzyskać lepszy rozkład ciśnienia w oponie, zwiększyć powierzchnię styku z nawierzchnią, co umożliwia bezpieczniejsze wchodzenie w ostre zakręty nawet w bardzo trudnych warunkach. Opona SP Winter Sport 3D znalazła się w czołówce wszystkich klasyfikacji, zostając „najbardziej polecaną oponą zimową”. Redakcja Auto Zeitung zwróciła szczególnie uwagę na wyjątkową siłę oraz krótką drogę hamowania opony. Dunlop zdobył też uznanie dzięki szybkiej reakcji na zachowanie kierowcy oraz precyzji prowadzenia. Doceniano także doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, gdzie  droga hamowania jest krótka, a poziom szumu toczenia niski. Poza tym opona pozwala na sprawne i precyzyjne sterowanie autem. Opona SP Winter Sport 3D osiągnęła bardzo dobre wyniki we wszystkich kryteriach testowych i nie miała żadnych słabych punktów, co złożyło się na ogólnie najwyższą ocenę.

Zobacz cały numer PO 11/68 (Listopad 2009)

 


 

FULDA

Kristall Montero 3

Charakteryzuje się zastosowaniem trzech innowacyjnych rozwiązań. Bieżnik „wgryzający” się w śnieg zapewnienia oponie maksimum przyczepności, a trójwymiarowe, samoblokujące się lamele „Bubble Blade” gwarantują stabilność jazdy w każdych warunkach drogowych. Dodatkowo, za bezpieczeństwo odpowiada nowa mieszanka gumowa bieżnika opony zaprojektowana specjalnie do jazdy w niskich temperaturach. W czasie toczenia się opony, powierzchnia bieżnika w miejscu styku z podłożem ulega zaciskaniu. Zastosowano innowacyjną Snow Catcher Technology - Technologię Chwytania Śniegu, polegającą na zacieśnianiu się rowków bieżnika podczas kontaktu opony z nawierzchnią. Kristall Montero 3 wykorzystuje właśnie ten efekt, pozwalając oponie  „wgryźć” się w śnieg, który zostaje w rowkach bieżnika w czasie jego styku z podłożem. Uzyskuje tym samym maksymalną przyczepność na zaśnieżonej nawierzchni. Wzajemnie krzyżujące się rowki kierunkowe w kształcie litery V oraz odwróconej litery V odpowiadają za optymalny kontakt bieżnika ze śniegiem oraz jego samooczyszczanie. Takie ułożenie rowków gwarantuje nowej oponie bardzo dobre osiągi i przyczepność w trudnych zimowych warunkach. Dzięki zastosowaniu technologii Bubble Blades możliwe jest osiągnięcie wysokiej sztywności klocków bieżnika przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej elastyczności opony, charakterystycznej dla produktów zimowych. Technologia Bubble Blades to mechanizm samoblokowania się trójwymiarowych lameli bieżnika, przez co zapobiega on nadmiernej deformacji klocków bieżnika, poprawia stabilność opony podczas jazdy oraz gwarantuje zachowanie większej powierzchni styku opony z podłożem. Dzięki zoptymalizowanemu kształtowi lameli długość krawędzi została ogółem zwiększona o 6 proc. Zastosowanie technologii wykorzystującej mieszankę polimerową zapewnia dużą elastyczność w niskich temperaturach, co daje lepsze osiągi opon w warunkach zimowych. W mieszance znajduje się także duża ilość krzemionki, która poprawia osiągi na mokrej nawierzchni oraz daje efekt wzmacniający sztywność opony, zapewniając stabilność w czasie jazdy w warunkach zimowych, na mokrych i suchych nawierzchniach. Zastosowanie krzemionki zmniejsza również opory toczenia opony, co przekłada się bezpośrednio na mniejsze zużycie paliwa. Do produkcji bieżnika opony Kristall Montero 3 użyto oleju o niskiej zawartości policyklicznych węglowodorów aromatycznych (PCA), co przynosi korzyści w zakresie ochrony środowiska. Większa o 5 proc. powierzchnia styku z podłożem - w porównaniu do poprzedniczki - zwiększa przebieg i zapewnia bardzo dobre własności trakcyjne na lodzie. Rowki w kształcie litery V o dużych kątach zapewniają świetne odprowadzanie wody z bieżnika podczas jazdy po mokrych nawierzchniach. Opona dostępna jest w 16 rozmiarach.

Zobacz cały numer PO 10/67 (Październik 2009)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń