Przemysłowe i rolnicze

CargoxBib

Intensywne prace polowe niosą za sobą ryzyko nadmiernego ugniecenia gleby, co prowadzi do zmniejszenia osiąganych plonów. Na to wyzwanie odpowiada opona Michelin CargoxBib przeznaczona do przyczep wielotonowych, ciągników pracujących na użytkach zielonych oraz do pojazdów typu Fastrac. Opona Michelin CargoxBib, pracując przy optymalnym ciśnieniu 1,6 bara, ogranicza powstawanie kolein aż o 41 proc. (Warunki: 4360 kg/oponę przy 30 km/h. Rozmiar: 600/55 R 26.5 rozmiar konkrecji (600/55 - 26.5) wg. Centrum Badania i Rozwoju Michelin (Ladoux). Ta niskociśnieniowa opona daje rolnikom wymierne oszczędności, dzięki mniejszym oporom toczenia na miękkim gruncie, co przekłada się na mniejsze spalanie paliwa – Michelin CargoxBib przy ciśnieniu 2,5 bara zmniejsza siłę na haku o 27 proc. (Warunki: 6500 kg/oponę przy prędkości 8 km/h. Rozmiar: 600/55 R 26.5 rozmiar konkrecji (600/55 – 26.5) wg. Centrum Badania i Rozwoju Michelin (Ladoux). Opona dostępna jest w 16 rozmiarach.

Zobacz cały numer PO 7-8/75 (Lipiec-Sierpień 2010)

 


 

MARANGONI

MGC

Opona wielozadaniowa MGC o konstrukcji radialnej w klasie E2, przeznaczona do transportu drogowego, przystosowana jest do pojazdów poruszających się ze znaczną prędkością, a polecana szczególnie do dźwigów samojezdnych. Do budowy bieżnika wykorzystano specjalnie opracowaną mieszankę gumową, która przyczynia się do redukcji ilości generowanego podczas pracy ciepła wewnętrznego, zapewniając tym samym wysokie średnie prędkości i optymalną wydajność na godzinę pracy. Kształt i układ klocków bieżnika MGC gwarantuje równomierny rozkład nacisku na podłoże, co przekłada się na równomierne zużywanie rzeźby opony oraz redukcję poziomu hałasu. Niskie opory toczenia zwiększają siłę trakcyjną i ograniczają zużycie paliwa. Opona charakteryzuje się także doskonałymi właściwościami samoczyszczącymi. MGC dostępna jest w następujących rozmiarach: 14.00R24 (385/95R24); 14.00R25 (385/95R25) oraz 16.00R25 (445/95R25).

MLD

MLD o konstrukcji radialnej w klasie L-4+ jest oponą opracowaną z myślą o ładowarkach kołowych. Kierunkowy, trakcyjny wzór bieżnika został przystosowany do każdego rodzaju podłoża, w szczególności zalecany jest na teren skalny. Użycie w procesie bieżnikowania specjalnie opracowanej mieszanki gumowej, dostosowanej do wymagających warunków pracy, zapewnia oponie maksymalną odporność na przebicia, uderzenia oraz rozdarcia. MLD dostępna jest w rozmiarach: 23,5R25; 26,5R25; 29,5R25; 35/65R33 (875/65R33). Dystrybucją obu nowych wzorów opon bieżnikowanych marki Marangoni zajmuje się firma Nonilion Sp. z o.o. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.nonilion.pl .

MICHELIN

X-Traction RD

Spełniając oczekiwania firm budowlanych, Michelin wprowadzi w 2010 roku nowy rozmiar opony X-Traction RD - 24.00 R 35, przeznaczonej do wozideł sztywnoramowych. Głębokość rzeźby bieżnika tej opony została zwiększona do 81 milimetrów, co może zmniejszyć koszt ogumienia (liczony  na godzinę pracy pojazdu)  nawet o  20 procent. Opona jest przystosowana do pracy w najtrudniejszych warunkach panujących na budowach i w kamieniołomach. Bieżnik został wykonany ze zoptymalizowanej mieszanki gumy, toteż trwałość opony wzrosła o 20 proc. To sprawia, że wzrosła także o 20 proc. odporność opony na uszkodzenia. Klocki bieżnika zostały solidniej związane z warstwą gumy pod bieżnikiem. Aby uniknąć uszkodzenia opony przez ostre krawędzie kamieni, zablokowanych pomiędzy klockami bieżnika, oponę wyposażono w system rowków, który wspomaga ewakuowanie ciał obcych. Opona sprawdza się w szczególności na błotnistych i rozmokniętych podłożach. Konstruktorzy uzyskali też o 15 proc. większą przyczepność (w porównaniu do jej poprzedniczki Michelin XDT A4). Dzięki temu praca przebiega szybciej, szczególnie na błotnistej i rozmokłej powierzchni budów i kamieniołomów, zwiększyła się precyzja prowadzenia pojazdu, bezpieczeństwo i manewrowość pojazdu, a stopniowe wchodzenie opony w kontakt z podłożem redukuje drgania. Zdecydowanie poprawia to komfort i ogólne warunki pracy operatora. X-Traction RD została zaprojektowana w sposób, który ułatwia jej bieżnikowanie. Zawdzięcza to masywnej konstrukcji bieżnika, który chroni karkas opony. W 2010 roku Michelin wprowadzi również na rynek nowy rozmiar opony do wozideł przegubowych X-Super Terrain AD - 29.5 R 25 i opony do dźwigów X-Crane AT 525/80 R25.      

OZKA

                                                  IND80, KNK 70 i 72

Wielożebrowy, głęboki  bieżnik opon przemysłowych dostosowany jest do pracy zarówno w terenie kamienistym, jak i na podłożu grząskim. Długie, proste klocki bieżnika powodują doskonałe samooczyszczanie się opony oraz dobre własności trakcyjne gwarantujące przyczepność do podłoża i stabilność pracy. Wysoka zawartość kauczuku powoduje, że opony OZKA są odporne na uszkodzenia mechaniczne. Dystrybucją zajmuje się firma Walmar-Drażba. Szczegóły na www.walmar.com.pl .

Opony rolnicze

OZKA

KNK30, 32, 35, 50

Opony marki OZKA tureckiego producenta, przeznaczone do zastosowań w pojazdach rolniczych oraz przemysłowych, spełniają nawet surowe wymagania użytkowników. Opony rolnicze marki OZKA, dzięki rzeźbie bieżnika o większym wypełnieniu gumą, nadają się do każdych warunków terenowych. Uniwersalny bieżnik dobrze przenosi siły boczne na pochyłościach terenu, zapewniając jednocześnie niski nacisk jednostkowy na glebę, a tym samym niższy poziom uszkodzenia struktury gleby. Wysokie żebra zapewniają dobrą sterowność w miękkiej glebie oraz znakomitą mobilność na mokrej, jak i suchej ziemi. Doskonałe zarówno do jazdy w terenie, jak również na drogach utwardzonych. Dystrybucją zajmuje się firma Walmar-Drażba. Szczegóły na www.walmar.com.pl .

Zobacz cały numer PO 6/74 (Czerwiec 2010)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń