MICHELIN
X Energy SaverGreen XF i XD
Opony te pozwalają obniżyć zużycie paliwa o 0,4 litra na 100 kilometrów (500 l paliwa na ciężarówkę rocznie). Przy następujących założeniach: maksymalne wykorzystanie ładowności ciągnika siodłowego z naczepą, porównanie do opon Michelin A2 Energy, średnie zużycie paliwa: 33 litry na 100 kilometrów, użytkowanie w transporcie międzynarodowym lub krajowym na długich odcinkach, średni roczny przebieg pojazdu 130 000 km. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki zastosowaniu innowacyjnego karkasu Michelin Energy Flex zapobiegającemu przegrzewaniu się opony. Co za tym idzie, X Energy SaverGreen przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o niemal 2,5 tony w pierwszym etapie życia opony, a równocześnie zwiększa bezpieczeństwo dzięki 7-procentowemu wzrostowi przyczepności na osi napędowej opony X Energy™ SaverGreen XD w porównaniu z oponą Michelin XDA2+ Energy. Gama opon X Energy SaverGreen wykorzystuje również inne innowacyjne rozwiązania technologii Durable Technologies, np. InfiniCoil, która pozwala na zwiększenie nośności i wytrzymałości, czy lamele typu „podwójna fala”, które zwiększają przyczepność opony. Opony dostępne są lub niebawem będą w następujących rozmiarach: 315/70 R 22.5 (w sprzedaży), 385/65 R 22.5, 385/55 R 22.5, 315/80 R 22.5 (dostępne od września 2010).
X MultiWay XD
Firmy transportowe muszą minimalizować czas dostawy i koszty oraz zapewniać jak największe bezpieczeństwo kierowcom. Opona X MultiWay XD pomaga w osiągnięciu tych celów dzięki samoregenerującemu się bieżnikowi, który utrzymuje znakomitą przyczepność nawet wtedy, gdy jest w dwóch trzecich zużyty. Dzięki tej wyjątkowej trwałości spadają też bieżące koszty za każdy przejechany kilometr, a tym samym wzrasta rentowność firmy. MultiWay XD jest wszechstronną oponą, którą mogą stosować sektory transportu reprezentujące większość jego typów: drobnica, mega wolumen, chłodnie, cysterny oraz przewozy pojazdów. W sprzedaży znajdują się następujące rozmiary opon: 315/70 R 22.5, 315/60 R 22.5 i 295/60 R 22.5.
Opony bieżnikowane ciężarowe
ATB TRUCK S.A.
Ringtread RDY-HM
Rzeźba bieżnika wskazuje na to, że opona przeznaczona jest na osie napędowe pojazdów wykorzystywanych w budownictwie, na trasach regionalnych oraz krótkich. Charakteryzuje się ona doskonałą trakcją w każdych warunkach oraz umożliwia osiągnięcie o około 30 proc. wyższego przebiegu, w stosunku do konkurencyjnych produktów off road. Dzięki zastosowaniu otwartej konstrukcji bieżnika, zapewniona została bardzo dobra wentylacja opony, co ma znaczący wpływ na obniżenie temperatury eksploatacji. Kierunkowa oraz agresywna rzeźba gwarantuje niezawodność nawet na najtrudniejszych nawierzchniach, dlatego doskonale sprawdza się właśnie w budownictwie. Konstrukcja bieżnika umożliwia również samooczyszczanie się rowków z błota i kamieni. Dzięki zastosowaniu poszerzonego czoła, barki opony są dobrze chronione. W bieżniku zastosowano specjalną mieszankę gumy, która jest szczególnie odporna na uszkodzenia, przecięcia oraz oddziaływanie żwiru i małych kamieni. Proces produkcyjny, który dokonywany jest metodą pierścieniową, zwaną inaczej bezszwową, znacznie wydłuża jego żywotność. Opona dostępna jest w rozmiarach: 295/80 R22,5, 315/80 R22,5 i 13 R22,5. Więcej informacji o ofercie ATB Truck na stronach internetowych, www.atbtruck.com.pl .
Zobacz cały numer PO 7-8/75 (Lipiec-Sierpień 2010)
VIPAL
Vipal DV-UM
Nowy wzór bieżnika DV-UM został zaprojektowany przez inżynierów z brazylijskiego koncernu Vipal dla zapewnienia najlepszych rezultatów w ruchu autobusowym miejskim. Jego ogromną zaletą jest bardzo niski koszt przejechanego kilometra. Wykorzystuje się go w oponach przeznaczonych na osie napędowe i wleczone. Bieżnik DV-UM oferuje doskonałe parametry podczas jazdy zarówno na krótkich, jak i średnich dystansach. Świetnie sprawdza się w trudnych miejskich warunkach, w tym na krętych drogach, dlatego też dedykowany jest przede wszystkim do pojazdów w transporcie miejskim. Cechą szczególną bieżnika DV-UM jest doskonała przyczepność przy niskich oporach toczenia, co ma znaczny wpływ na zużycie paliwa i komfort jazdy. Dzięki zastosowaniu solidnych barków zapewniona została spójność całej konstrukcji. Bieżnikowanie opon na podstawie umów zawartych z firmą Vipal na terenie Polski wykonuje spółka ATB Truck S.A. www.atbtruck.com.pl .
KESKIN-TUNING
Herse Merkep
O pona Herse Merkep została zaprojektowana dla zaspokojenia potrzeb kierowców małych transporterów. Jej największymi atutami są wytrzymałość i duże przebiegi. Oficjalnym dystrybutorem opon na Polskę jest firma Walmar-Drażba z Suwałk. Więcej na stronach www.walmar.com.pl .