Ciężarowe i dostawcze

Opony zimowe dostawcze

BRIDGESTONE

Blizzak W800

Seria „Blizzak” jest gamą opon, której zaufały już miliony kierowców aut dostawczych. Inżynierowie Bridgestone co roku modernizują jednak opony tak, aby charakteryzowały się coraz lepszymi parametrami. Kierowcy samochodów dostawczych zwracają szczególną uwagę na właściwości jezdne przy trudnych warunkach atmosferycznych.  Oto propozycja firmy Bridgestone na zimę 2010 - wytrzymała opona zimowa wysokich osiągów dla średnich i dużych pojazdów użytkowych. Rozkład krawędzi oraz układ rowków gwarantują bezpieczną, komfortową jazdę na śniegu i lodzie, a nacięcia w centralnej części bieżnika zapewniają niezmienną przyczepność i doskonałe osiągi podczas całego okresu użytkowania opony. Blizzak W800 to, jak zapewniają projektanci, niezwykła wytrzymałość oraz wysoki komfort jazdy.

 

Blizzak 18C, Blizzak 22C

Kolejne propozycje Bridgestone na nadchodzącą zimę, z którymi warto się zapoznać podczas pięknej złotej jesieni: Blizzak 18C i 22C. Jak twierdzą inżynierowie japońskiego koncernu, opony te gwarantują doskonale wyważone osiągi dla pojazdów typu van oraz małych pojazdów użytkowych. Zastosowany przez nich zaawansowany wzór bieżnika jest gwarancją znakomitej przyczepności na śniegu i lodzie. Ponadto kierunkowy wzór na wierzchu opony zaprojektowany został z myślą o  szybkim odprowadzaniu wody i błota pośniegowego. Powyższe walory stwarzają możliwość bezpiecznej jazdy w trudnych warunkach zimowych.

 MICHELIN

Agilis Alpin

Opona zimowa do samochodów dostawczych. Tworząc ją, wykorzystano zalety opon osobowych i ciężarowych. Według producenta łączy ona: bezpieczeństwo, wytrzymałość oraz oszczędność eksploatacji. Ta sama, co w produkcji opon ciężarowych technologia Durable Contact Patch (DCP), sprawia, że powierzchnia kontaktu bieżnika z podłożem jest bardziej prostokątna oraz większa o 27 proc. To zaś, zdaniem producenta, oznacza: równomierny rozkład nacisków, zmniejszenie odkształceń gumy i ograniczenie zużycia paliwa. W połączeniu z mniej ścierającą się mieszanką gumy DCP, technologia ta zwiększa przebiegi opony do 20 proc. Oszczędności wydatków na paliwo i dłuższe przebiegi Agilis Alpin (AA) oddalają w czasie nabycie kolejnego kompletu opon. W porównaniu do opony poprzedniej generacji, AA ma o 2 metry krótszą drogę hamowania. Durable Security Compound, składnik gum, stosowany przedtem w osobówkach, zapewnia niezmienną sztywność bieżnika. Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się także stabilna rzeźba bieżnika. Unikalny wzór, z szeroko rozsuniętymi klockami barkowymi, umożliwia poprawę motoryki na śniegu do 25 proc. Pozwala na efekt zębatki na śniegu. Odpowiednio ponacinane klocki bieżnika zwiększają o 16 proc. samoblokujące lamele. Działając jak pazury, lamele zapewniają lepszą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Ponadto Michelin umieścił na bokach opony osiem tarcz chroniących ją przed otarciami. Konstrukcja Agilis Alpin opiera się na podwójnym karkasie. Opona dostępna jest w 14. rozmiarach o średnicy osadzenia 15 i 16 cali, szerokości bieżnika od 185 do 235 mm i profilu od 65 do 75. Rozmiary te mają na 90 proc. odpowiadać zapotrzebowaniu rynku na ogumienie zimowe do średnich i dużych samochodów dostawczych.

Zobacz cały numer PO 10/77 (Październik 2010)

 


 

Opony bieżnikowane ciężarowe

ATB TRUCK S.A.

VDY-3

Nowy wzór bieżnika VDY-3 został zaprojektowany przez inżynierów z brazylijskiego koncernu Vipal z myślą o pojazdach wykorzystywanych w budownictwie, z przeznaczeniem na osie napędowe. Jego agresywna oraz kierunkowa rzeźba gwarantuje niezawodność nawet na najtrudniejszych nawierzchniach, dlatego doskonale sprawdza się właśnie w budownictwie. Budowa bieżnika umożliwia również samooczyszczanie się rowków z błota i kamieni. Dzięki zastosowaniu otwartej konstrukcji bieżnika, zapewniona została bardzo dobra wentylacja opony, co ma znaczący wpływ na obniżenie temperatury eksploatacji. Zastosowanie poszerzonego czoła opony, zapewnia dobrą ochronę jej barków. Bieżnik VDY-3 oferuje doskonałe parametry podczas jazdy zarówno na krótkich, jak i średnich dystansach. Opona dostępna jest w rozmiarach: 295/80 R22,5 oraz 315/80 R22,5. Zgodnie z umową, bieżnikowanie opon materiałąmi Vipal w Polsce wykonuje spółka ATB TRUCK S.A., która tym produktom udziela roczną gwarancję. Więcej na: www.atbtruck.com.pl .

Zobacz cały numer PO 9/76 (Wrzesień 2010)

 


 

BRIDGESTONE

R249 EVO i R279 EVO

Większa ładowność i oszczędność oraz mniejsza uciążliwość dla środowiska - to tylko niektóre zalety nowych opon do samochodów ciężarowych, które w sezonie letnim 2010 wprowadza na rynek firma Bridgestone. R249 EVO i R279 EVO to symbole nowych produktów globalnego lidera rynku oponiarskiego. Ogumienie zaprojektowane zostało tak, aby spełniać normy emisji spalin EURO V i VI. To jednak nie jedyne zalety nowej serii Bridgestone’a.  Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii, zwiększona została ładowność i poziom obciążenia przedniej osi. Opona R249 EVO osiąga doskonałe wyniki w transporcie dalekobieżnym, model R279 EVO to natomiast jedyna opona regionalna, wykorzystująca technologię EVO zarówno dla ochrony środowiska, jak i podwyższonej ładowności. Inżynierowie z koncernu Bridgestone zadbali także o to, aby opony do samochodów ciężarowych były odporne na zużycie, oszczędne, bezpieczne oraz komfortowe. Dzięki zaawansowanemu wzorowi bieżnika, opony zapewniają doskonałe prowadzenie, przyczepność oraz cichą pracę. Optymalne ułożenie rowków to natomiast gwarancja zachowania optymalnych osiągów zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opony Bridgestone zakładane są na pierwsze wyposażenie do samochodów ciężarowych takich, jak: Volvo, Scania oraz Renault.

Zobacz cały numer PO 7-8/75 (Lipiec-Sierpień 2010)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń