Osobowe, SUV, 4x4

SAVA

Intensa SUV

Opona przeznaczona jest do samochodów należących do segmentu SUV - jednego z najszybciej rozwijających się na rynku. Opona przystosowana jest do pracy pod większym obciążeniem, przenoszenia większej mocy i momentu obrotowego silnika i nierzadko montowanego w tego typu autach napędu na cztery koła. Charakteryzuje ją sprawne odprowadzanie wody i pewne zachowanie na mokrej nawierzchni. Masywne centralne żebro poprawia precyzję kierowania. Wersja SUV dostępna jest w 7 rozmiarach, od 16 do 18 cali.

GOODYEAR

Wrangler 4x4 AT/SA

Opona 4x4 Goodyear Wrangler AT/SA, z rewolucyjną technologią SilentArmor oraz Kevlarem®, spełnia wymagania kierowców samochodów terenowych, którzy poszukują opony zapewniającej doskonałe osiągi w każdych warunkach. Opona pozwala na pewną jazdę po gruntowych i leśnych drogach, dzięki trwałości dwóch warstw z Kevlaru® firmy DuPont™ oraz zastosowaniu technologii Durawall, chroniącej ścianki boczne opony przed przebiciem. Technologia SilentArmor łączy dużą wytrzymałość z ograniczeniem hałasu opony. Wrangler AT/SA zbudowany jest z dwóch warstw elastycznej, stalowej osnowy, gwarantującej dużą wytrzymałość, a także dwóch warstw z Kevlaru® dla wzmocnienia odporności na przebicia. Dodatkową korzyścią jest płynna, cicha jazda, za sprawą własności Kevlaru®, który absorbuje hałas i działa jak bariera dźwiękowa. Na cichą i komfortową jazdę nowego Wranglera AT/SA ma wpływ też zaawansowany wzór bieżnika. Dodatkowe, powiększone żebro w centralnej jego części nie tylko zapewnia lepsze prowadzenie auta, ale także wpływa na zmniejszenie hałasu. Bieżnik z dużą ilością drobnych lamelek zapewnia większą odporność na aquaplaning. Innowacyjna konstrukcja bieżnika oraz zastosowana w oponie mieszanka oferują wiele korzyści zarówno na drogach, jak i bezdrożach. Nowa mieszanka bieżnika wykorzystuje najnowszej generacji polimery oraz nie zawiera węglowodorów aromatycznych. Goodyear Wrangler AT/SA jest dostępna w wersji z czterema żebrami, a w większych rozmiarach - z pięcioma, w 17 pozycjach asortymentowych od 15 do 17 cali.

Wrangler DuraTrac

Technologia TractiveGroove zapewnia oponie Wrangler DuraTrac osiągi, które są niezbędne, gdy trzeba polegać na napędzie na cztery koła. Wrangler DuraTrac gwarantuje lepszą trakcję m. in. w grząskim błocie. Z kolei nowa kombinacja ustawionych pod ostrym kątem środkowych klocków bieżnika i zygzakowatych mikrorowków gwarantuje lepszą stabilność boczną oraz trakcję na mokrych drogach. Specjalna mieszanka gumowa bieżnika zwiększa twardość i żywotność opony. DuraTrac oferuje parametry, jakich użytkownicy aut terenowych oczekują od opon przeznaczonych do napędu na cztery koła - zarówno w zastosowaniach w pracy zawodowej, jak i w czasie rekreacji. Zakres możliwych zastosowań terenowych jest szeroki: holowanie ciężkiego ładunku na plac budowy, wyjazd na weekend za miastem lub po prostu wymagająca przejażdżka w terenie.

Opony osobowe na lato

BARUM

Brillantis 2

Opona przeznaczona jest do samochodów małych i klasy kompakt. Po raz pierwszy konstruktorzy zdecydowali się zaoferować posiadaczom tego typu aut asymetryczny wzór bieżnika. Nowa konstrukcja pozwoliła na skrócenie drogi hamowania nawet o 3 proc. i poprawiła własności opony na mokrej nawierzchni. Zwiększył się również komfort jazdy. Dzięki harmonijnemu rozłożeniu powierzchni kontaktu opony z drogą udało się wydłużyć jej trwałość, w porównaniu z poprzednim modelem, o ponad 10 procent. Brillantis 2 jest dostępna w rozmiarach od 13 do 15 cali z indeksem prędkości do 210 km/h. Płaski kontur powierzchni kontaktu opony z drogą zapewnia zarazem wysoką trwałość i korzystną ekonomicznie eksploatację. Asymetryczny wzór bieżnika ma uzasadnienie dla odmiennej roli, jaką pełnią różne części opony. Strona zewnętrzna jest zaprojektowana w taki sposób, aby siły występujące podczas skrętu szybko i skutecznie przenosić na asfalt, podczas gdy środkowa i wewnętrzna część opony mają zapewniać dobrą przyczepność podczas ruszania i hamowania. Zwiększono przy tym bezpieczeństwo prowadzenia, skrócono drogę hamowania i zapewniono szybsze odprowadzanie wody spod opony na mokrej nawierzchni, w porównaniu do opon o konwencjonalnej rzeźbie. Masywny bark zewnętrzny Brillantis 2 w połączeniu ze zwiększoną sztywnością bloków bieżnika zapewnia szybką i precyzyjną reakcję na ruchy kierownicą, a tym samym większe bezpieczeństwo w sytuacjach krytycznych, na przykład przy omijaniu nagle pojawiających się przeszkód. W części środkowej i po wewnętrznej stronie opony zaprojektowano kombinację głębokich rowków poprzecznych i wąskich rowków na blokach bieżnika, aby umożliwić szybkie odprowadzanie wody spod opony. Jednocześnie można było skrócić drogę hamowania na mokrej jezdni. Uzyskano także efekt w postaci obniżonego hałasu, co zwiększa komfort podróżowania. W Brillantis 2 umieszczono wskaźniki informujące użytkowników o zalecanej ze względów bezpieczeństwa wymianie opon. Są one widoczne przy głębokości bieżnika poniżej trzech milimetrów. Aby dobrze rozpoznać tę granicę, opona została zaopatrzona w tzw. oznaczenia „summer TWI” (letnie wskaźniki zużycia bieżnika). Mają one formę niewielkich progów znajdujących się na dnie bieżnika, wysokich na trzy milimetry. Jeśli otaczający je bieżnik tworzy jedną powierzchnię z tymi progami, oponę należy koniecznie wymienić, aby utrzymać odprowadzanie wody na bezpiecznym poziomie i zachować gwarancję krótkiej drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Opona jest dostępna w 28 rozmiarach przy zachowaniu ceny poprzedniego modelu.

CONTINENTAL

ContiSportContact 5P

Nowa letnia opona została zaprojektowana w taki sposób, że idealnie wpasowuje się w niszę stworzoną przez producentów samochodów sportowych. Nowy produkt zaprojektowano nie tylko z myślą o sektorze części oryginalnych, ale także dla rynku wtórnego. Opona przeznaczona jest do aut o wyjątkowo mocnych silnikach, z napędem na tylną oś. Trzeba dodać, iż opony na przód i tył różnią się rozmiarami. Montaż takich daje duże korzyści pod względem przyspieszania, hamowania i prowadzenia. Jeżeli opony na osi skrętnej i napędowej zostały zaprojektowane specjalnie do efektywnego przenoszenia powstających sił, może to jeszcze bardziej poprawić dynamikę samochodu. ContiSportContact 5 P została opracowana, aby zapewnić optymalne przenoszenie sił przyspieszania z tylnej osi mocnych, wyczynowych aut. Wiązało się to z takim zaprojektowaniem bieżnika, by duża powierzchnia przylegania zapewniała maksymalne przenoszenie sił. Dwa wytrzymałe centralne żebra asymetrycznego bieżnika zapewniają optymalną przyczepność. Opona  gwarantuje także, że żadna część siły napędowej nie zostanie utracona, nawet przy bardzo gwałtownym przyspieszaniu. Jednocześnie struktura bloków na zewnętrznym barku opony oznacza dobre przenoszenie sił bocznych. Ma to bezpośredni wpływ na prowadzenie, ponieważ ruchy kierownicy przenoszone są szybko i efektywnie. Chcąc wzmocnić ten efekt, inżynierowie pozbyli się jednego z dwóch centralnych żeber opony dedykowanej na przednią oś, by jeszcze bardziej poszerzyć strukturę bloków dla lepszego prowadzenia. Aby uzyskać jak najkrótszą drogę hamowania i zapobiec deformowaniu się bloków bieżnika w środkowej części opony, są one połączone i wspierane przez krótkie krawędzie. Konstrukcje opon na oś przednią i tylną zostały idealnie dopasowane do siebie nawzajem oraz do swojego położenia na odpowiedniej osi, zapewniając sportową dynamikę osiągów w różnych warunkach drogowych.

Zobacz cały numer PO 5/73 (Maj 2010)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń