BRIDGESTONE
Dueler H/P Sport
Seria Dueler produkowana jest w kilku opcjach ściśle dostosowanych do warunków eksploatacji. I tak opona H/P Sport oferowana jest kierowcom samochodów SUV ze sportowym zacięciem. Dzięki zastosowanej technologii bieżnika nie ma sobie równych na mokrej nawierzchni, a i na suchym podłożu sprawdza się doskonale. Inżynierowie Bridgestone projektujący oponę gwarantują jej sportowe osiągi, szybką reakcję na zmiany kierunku jazdy, wysoki komfort jazdy.
Dueler A/T694
Kierowcy, którzy zamiast sportowego charakteru cenią terenowy wygląd opon, powinni zwrócić uwagę na ten model. Bardzo gęsto rozmieszczone rowki dodają mu nie tylko terenowej stylistyki, ale gwarantują doskonałą przyczepność, wyjątkową płynność jazdy. Często wymienianą zaletą A/T694 jest także duża odporność na zużycie.
Dueler H/T689 i M/T673
Dla kierowców, którzy nie przyjmują kompromisów, inżynierowie Bidgestone’a przygotowali ściśle profilowane propozycje serii Dueler. Przemierzający tysiące kilometrów po szosach i autostradach powinni wyposażyć swój wóz w oponę szosową H/T689, która zapewnia płynną, komfortową jazdę i niski poziom hałasu. Dla amatorów terenowych wojaży przygotowano natomiast oponę M/T673. Obok dobrych osiągów jej konstrukcja zapewnia znakomitą przyczepność i odprowadzanie błota na wszystkich rodzajach nawierzchni oraz samoczyszczący się bieżnik.
DUNLOP
SP QuattroMaxx
Coraz częściej samochody typu SUV są zdolne do osiągania ogromnych mocy i prędkości. Ta właściwość, połączona z faktem, że auta tego typu mają środek ciężkości umiejscowiony wyżej niż inne modele pojazdów, postawiła wyzwanie dla stworzenia najlepszych opon, które swoimi właściwościami sprostają wymaganiom SUV-ów. Nowa opona SP QuattroMaxx jest pierwszą oponą, która tak szeroko odpowiada na te potrzeby. W SP QuattroMaxx zastosowano najnowsze innowacje technologiczne Dunlopa, w tym elementy wchodzące w skład odnoszącej sukcesy Touch Technology. Ścianę boczną SP QuattroMaxx zaprojektowali włoscy projektanci z firmy Pininfarina. SP QuattroMaxx są pierwszymi oponami Dunlopa z logo „Design by Pininfarina”. W tej nowej oponie zastosowano Kevlar® - syntetyczne włókno, pięciokrotnie mocniejsze od stali, które utrzymuje moc i sprężystość w szerokim zakresie temperatur. Kevlar® znajduje się na szczycie opony SP QuattroMaxx. W wyniku zastosowania wzmacniającej masy Kelvar® DuPontTM na szczycie opony, ściana boczna jest sztywniejsza, umożliwiając szybsze reagowanie opony na drogę, gwarantując precyzyjną jazdę, a także dając większą stabilność w czasie jazdy na zakrętach. Nowe opony SP QuattroMaxx charakteryzują się również niezmiernie odporną budową, z bardzo sztywnymi podkładami bieżnika - to technologia opierająca się na pracach badawczych Dunlopa w zakresie opon dla pojazdów ciężarowych. Dzięki temu powierzchnia bieżnika jest bardziej odporna, a ulepszona sztywność podkładu umożliwia szybsze reagowanie opony na drogę. W oponach SP QuattroMaxx wykorzystano także technologię dwóch rodzajów mieszanki gumowej (Dual Tread Compound - DTC), która łączy najlepszą mieszankę Dunlopa do jazdy po suchej nawierzchni na zewnętrznej powierzchni opony z najlepszą mieszanką do podróży, gdy droga jest mokra - na wewnętrznej powierzchni opony. Połączenie ww. mieszanek zapewnia znakomitą boczną i podłużną przyczepność we wszystkich warunkach pogodowych oraz zoptymalizowane przebiegi. Asymetryczny wzór bieżnika, ze zmiennym stosunkiem ogólnej powierzchni bieżnika do powierzchni bieżnika z rowkami mającymi styczność z podłożem, zapewnia doskonalszą odporność opony na aquaplaning. Stałe żebro centralne zwiększa stabilność i precyzję. Asymetryczny układ wgłębień zwiększa przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach. Masywny blok zewnętrznego barku bieżnika zapewnia znakomitą kontrolę jazdy na zakrętach. Opona oferowana jest w 14 rozmiarach od 17do 21 cali.
PIRELLI
Scorpion Verde
Opona przeznaczona jest do pojazdów typu SUV i Crossover. Nowa ekologiczna opona Pirelli zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne, gwarantuje znakomite prowadzenie, a jednocześnie jest ekonomiczna i przyjazna dla środowiska naturalnego. Scorpion Verde jest pierwszą oponą na świecie, która łączy ekologię z osiągami charakterystycznymi dla ogumienia terenowego. Jest innowacyjna od jakości składników po strukturę i wzór bieżnika. Największe zalety Scorpion Verde to: nowoczesny wzór bieżnika wyprodukowany z wykorzystaniem nanotechnologii; niskie opory toczenia uzyskane dzięki zmniejszeniu masy opony; najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i dobór komponentów oraz struktury mieszanki, pozwalające na utrzymanie optymalnych właściwości opony przez cały czas jej użytkowania; wzmocnione barki, innowacyjny materiał polimerowy zastosowany w produkcji oraz wzdłużne rowki, które są odpowiedzialne za szybkie odprowadzanie wody gwarantują znaczne skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Opona jest w pełni przyjazna dla środowiska - odznacza się ogólną redukcją zużycia paliwa o 3,9 proc. podczas jazdy miejskiej oraz o 3,4 proc. w cyklu mieszanym, jak również redukcją poziomu hałasu o 30 proc. Dodatkowo bieżnik Scorpion Verde został zaprojektowany tak, aby wydłużyć żywotność opony oraz utrzymać jej osiągi na niezmiennym poziomie podczas całego okresu eksploatacji. Innowacyjna konstrukcja opony pozwala na zmniejszenie oporów toczenia o 20 proc., obniżając zużycie paliwa oraz redukcję emisji szkodliwych substancji. Ponadto dzięki ograniczeniu wykorzystania surowców w procesie produkcji Scorpion Verde jest lżejsza w porównaniu z tradycyjnymi oponami, co przekłada się na ekonomię jazdy. Nowa opona Pirelli gwarantuje poprawę bezpieczeństwa na mokrym asfalcie dzięki bieżnikowi z czterema głębokimi wzdłużnymi zagłębieniami, które wpływają na większą skuteczność odprowadzania wody, innowacyjnym komponentom poprawiającym przyczepność na mokrej nawierzchni oraz wzmocnionym ramionom, które optymalizują przyczepność boczną opony na wszystkich rodzajach nawierzchni.