Opony osobowe zimowe
BRIDGESTONE
Blizzak LM 32
Do sezonu wymiany opon pozostało jeszcze sporo czasu, ale bardziej zapobiegliwi kierowcy przeglądają już oferty zimowego ogumienia. Zmodyfikowane modele znanej serii opon na śnieżne i mroźne dni proponuje japońska firma Bridgestone. Seria Blizzak to flagowy produkt globalnego lidera rynku oponiarskiego. Inżynierowie Bridgestone w poszukiwaniu nowych, lepszych rozwiązań na zimę, zmodyfikowali mieszankę czoła bieżnika, zastosowali nową technologię odprowadzania wody opartą o trójwymiarową tarkę oraz zoptymalizowali budowę karkasu. Wszystko po to, aby uzyskać jak najlepsze osiągi podczas zimowej aury. Japońska firma szczególnie poleca trzy modele serii Blizzak: LM 30, LM 35 i najnowszą propozycję LM 32. Innowacyjna technologia produkcji najnowszego modelu to przede wszystkim nietuzinkowa rzeźba bieżnika z długimi, poprzecznymi rowkami. Jest to sposób na poprawianie przyczepności, a ich duża powierzchnia gwarantuje wyjątkową trakcję na mokrej nawierzchni i tak znienawidzonym przez kierowców błocie pośniegowym. W Blizzaku LM 32 zastosowano także specjalną budowę barków dla skuteczniejszego hamowania w zimowych warunkach. Gama rozmiarów opon Blizzak jest złożona z ponad 40 pozycji.
FIRESTONE
Winterhawk 2 EVO i 2V EVO
W zimówkach Firestone zastosowano najnowsze osiągnięcia technologiczne, bogaty w krzemionkę materiał EVO. Jak twierdzi producent, w segmencie standard uzyskują one najwyższe osiągi i najlepsze właściwości jezdne na nawierzchniach mokrych, suchych oraz pokrytych śniegiem. Opona Winterhawk 2V EVO ma zapewniać pewne prowadzenie i kontrolę nad autem w warunkach zimowych, a także komfort i ekonomiczność jazdy. Różne wzory bieżnika generują wysokie osiągi w całej gamie wymiarowej. Opony Winterhawk 2 EVO z kierunkowym bieżnikiem, z indeksami prędkości T i H, przeznaczone są dla małych i średnich samochodów - do bezpiecznej jazdy na mokrej drodze i śniegu. Do aut o bardziej sportowych osiągach stworzono opony o indeksie prędkości V Winterhawk 2V EVO z asymetrycznym bieżnikiem - do bezpiecznego prowadzenia się na śniegu oraz na mokrej i suchej nawierzchni. Bieżniki z materiałem Evo utrzymują równowagę pomiędzy zachowaniem się opony na śniegu, jej zużywaniem się i zachowaniem na mokrych nawierzchniach. Duże zagęszczenie lameli zapewnia optymalną przyczepność oraz skracanie drogi hamowania na śniegu. Wąskie, połączone ze sobą bloki centralne bieżnika tworzą wzdłuż opony mocną krawędź, decydującą o jej pewnym prowadzeniu się i dobrej przyczepności na zakrętach. Dodatkowo prowadzenie się opony na suchych nawierzchniach i na zakrętach ułatwiają ostre lamele 3D w rejonie barku opony. Sztywność bloków centralnych zmniejsza zaś zużycie bieżnika. Oponę Winterhawk 2 EVO poddano niezależnym testom wraz z oponami tej samej klasy od trzech innych, znanych producentów. Przeprowadzone w instytucie TÜV SÜD (Niemcy), testy opony 195/65 R15 91T na samochodzie VW Golf VI, 2.0 TDI wykazały, że produkt Firestone ma najlepsze osiągi w hamowaniu na śniegu i na mokrych nawierzchniach oraz w prowadzeniu się na nawierzchniach suchych. Opony Winterhawk 2 EVO dostępne są w 41. rozmiarach na obręcze od 13. do 17. cali. Winterhawk 2V EVO z asymetrycznym wzorem bieżnika - w 4. rozmiarach na obręcze 17 i 18 - calowe. Na rok 2011 planowane są natomiast dodatkowe rozmiary na koła 16 i 17 cali.
GOODRIDE
SW608
Najnowszy produkt uznanego w Polsce oraz całej Europie chińskiego producenta. SW608 to opona kierunkowa z dużą ilością lameli oraz centralnie umieszczonym rowkiem, co zwiększa przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika maksymalizuje kontakt opony z podłożem, co owocuje zwiększeniem trakcji w zimowych warunkach. Przy budowie opony skorzystano z nowoczesnej mieszanki gumowej, wyróżniającej się odpornością na niskie temperatury. Zabieg ten pozwolił zachować elastyczność gumy. Przekłada się to na dobre przyleganie do podłoża. Niska cena oraz wysoka jakość sprawiają, że opona może znaleźć uznanie nawet u najbardziej wymagających klientów. Więcej informacji na: www.boma.pl .
Opony zimowe do SUV i 4x4
LASSA
Competus Winter
Ta opona zimowa do samochodów SUV i 4x4 daje pełną kontrolę podczas jazdy samochodem w każdych warunkach. Otrzymała pozytywną ocenę organizacji TÜV. Kierunkowa rzeźba bieżnika, szerokie rowki do usuwania wody, zoptymalizowana ilość lamelek i zastosowana do wykonania bieżnika mieszanka z dużą zawartością krzemu pozwalają bezpiecznie poruszać się w trudnych terenie. Twórcy opony podkreślają jej kolejne zalety: doskonałe właściwości trakcyjne w czasie jazdy i podczas hamowania, dużą odporność na możliwość wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Droga hamowania na każdej nawierzchni zredukowana do minimum. Opona Competus Winter jest doskonałym wyborem dla kierowców, którzy oprócz bezpieczeństwa użytkowania wymagają także komfortu. Oponę zaprojektowano tak, aby oprócz doskonałych osiągów zimą emitowała także mało hałasu podczas jazdy. Więcej informacji na stronie dystrybutora - www.j-m-k.pl, www.lassa.com.pl .
Opony osobowe
PIRELLI
Skorpion STR
Najtrudniejszy do pokonania jest suchy, sypki piach, w którym koła tworzą wysokie koleiny. Dla kierowców, którzy często jeżdżą po piaszczystych drogach, Pirelli poleca opony Scorpion STR, które zostały zaprojektowane z przeznaczeniem dla lekkiego terenu off-roadowego. Charakterystyczne skośne bloczki bieżnika połączone z gęstymi lamelami oraz specjalnie zaprojektowana krawędź bieżnika z optymalnie rozmieszczonymi poprzecznymi rowkami zapewniają doskonałą kontrolę podczas jazdy w terenie. Ogumienie to sprawdza się także w innym trudnym terenie, np. grząskim, lepkim i podmokłym, bo dzięki wzmocnionej strukturze i symetrycznemu wzorowi bieżnika, gwarantuje lepsze oprowadzanie wody. Więcej na stronie: www.pirelli.pl .