TRAYAL
Arctica
Opona klasy ekonomicznej, dobrze nadająca się do jazdy po mokrej i ośnieżonej nawierzchni. Cechuje ją bardzo dobra przyczepność i redukowanie hałasu. Dostępna jest w pięciu rozmiarach: 175/65 TR14, 185/65 TR14, 185/65 TR15, 185/60 TR14 i 195/65 TR15.
T-200 M+S
To opona klasy ekonomicznej do eksploatacji w trudnych warunkach drogowych, szczególnie podczas zimy. Charakterystyczny wzór bieżnika ma gwarantować jej dobrą przyczepność, niskie opory toczenia i zapobiegać bocznym poślizgom. Produkowana jest w 20. rozmiarach, od 12 do 15 cali, w indeksie prędkości T. Więcej informacji na www.euro-tyre.com .
SAVA
Sava Eskimo hp
Opona zaprojektowana z myślą o kierowcach lubiących dynamiczną jazdę. Posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która wraz z mieszanką gumową bogatą w krzemionkę ma gwarantować doskonałe prowadzenie samochodu nawet w najtrudniejszych warunkach zimowych. Rzeźba ta stabilizuje prowadzenie auta na śniegu. System samozazębiających się lameli o łącznej długości 28 metrów wymyślono w trosce o jak najlepszą przyczepność na zaśnieżonych nawierzchniach. Wskutek wzmocnienia w strefach centralnej i barkowej oraz zoptymalizowanej sztywności bieżnika, Sava eskimo hp ma doskonałe osiągi nawet przy bardzo szybkiej jeździe. Do jej wytworzenia zastosowano najnowszą mieszankę polimerową. Opracowana na bazie krzemionki, zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, co zwiększa pewność prowadzenia pojazdu zimą, a także zmniejsza opory toczenia. Na rynku jest 17 rozmiarów tej opony.
Eskimo s3+
Opona zaprojektowana z myślą o bezpiecznej jeździe w każdych zimowych warunkach. Polimerowa mieszanka na bazie krzemionki zachowuje elastyczność nawet w czasie największych mrozów, co zapewnia krótszą drogę hamowania na mokrej i oblodzonej nawierzchni. Zoptymalizowany kształt czoła Eskimo s3+ przyczynia się do równomiernego rozkładu nacisku na całej szerokości jej styku z podłożem. W rezultacie opona zużywa się równomiernie na całej szerokości. Zoptymalizowana konstrukcja wraz z odpowiednio dobraną mieszanką gumową gwarantują wysokie osiągi. Trzy szerokie i głębokie rowki obwodowe, a także głębokie rowki poprzeczne skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe spod czoła Eskimo s3+, co przyczynia się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Opona posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia w trudnych zimowych warunkach. Sava eskimo s3+ oferowana jest w 8 rozmiarach.
Opony 4x4 i SUV na zimę
PIRELLI
Scorpion ATR
Aby pokonać teren błotnisty, należy jechać ze stałą siłą napędową kół i stałą prędkością. W grząskim, lepkim i podmokłym terenie dużą rolę odgrywają opony z agresywnym wzorem bieżnika. Z oferty opon Pirelli dedykowanych autom terenowym kierowcy mogą wybrać np. Scorpiona ATR. Rodzaj i wzór bieżnika tej opony zaprojektowano specjalnie do jazdy w bardzo trudnych warunkach. Dzięki wzmocnionej strukturze i symetrycznemu wzorowi bieżnika, opona ta sprawdza się na każdym typie nawierzchni oraz gwarantuje lepsze odprowadzanie wody. Jeśli w trakcie przejazdu przez błoto utkniemy, należy próbować kręcić kierownicą na przemian w lewo i w prawo, by odzyskać przyczepność. Gdy już uda nam się wyjechać z błota, koniecznie należy sprawdzić hamulce.
SAVA
Eskimo suv
Opona mająca zapewniać samochodom SUV bardzo dobre osiągi na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Za jej, jak deklaruje producent, doskonałe parametry jezdne na mokrej nawierzchni odpowiada kierunkowa rzeźba bieżnika. Głębokie i szerokie rowki obwodowe oraz poprzeczne skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe spod czoła opony, minimalizując ryzyko wystąpienia poślizgu. Wzmocniona konstrukcja bardzo dobrze sobie radzi z dużą masą pojazdu, umożliwia jego stabilność i kontrolę niezależnie od prędkości. Od zoptymalizowanej głębokości rowków obwodowych i poprzecznych, a także równomiernego rozkładu nacisku na całej szerokości kontaktu bieżnika z podłożem zależą natomiast wysokie przebiegi opony. Sava gwarantuje znakomite właściwości jezdne eskimo suv. Opona ma poprawiającą trakcję pojazdu, zwiększoną liczbę lameli, ich łączna długość wynosi 38 metrów. Z kolei mieszanka gumowa na bazie krzemionki, z której wykonano oponę, zapewnia zachowanie jej elastyczności nawet w czasie najniższych temperatur, co przekłada się na skracanie drogi hamowania. Opona eskimo suv proponowana jest w ośmiu rozmiarach.