Osobowe, SUV, 4x4

PIRELLI

Chrono Winter

To zimowa opona polecana do samochodów dostawczych, vanów, lekkich ciężarówek oraz minibusów. Opona Chrono Winter pierwotnie przeznaczona była na rynek skandynawski. Z myślą o surowym i mroźnym klimacie tego rejonu konstruktorzy zastosowali szereg udoskonaleń i innowacyjnych rozwiązań. Uzyskano w ten sposób oponę, która gwarantuje wysokie parametry jezdne oraz bezpieczeństwo niezależnie od warunków atmosferycznych. Chrono Winter posiada bieżnik o kierunkowym wzorze. Łukowate rowki rozszerzające się na zewnątrz, połączone są z kanałem obwodowym o schodkowym kształcie. Taka rzeźba zapewnia pewną i odpowiednią trakcję na śniegu i lodzie. Woda i błoto pośniegowe są skutecznie odprowadzane na zewnątrz. Natomiast ostre krawędzie wzdłużnych rowków wbijają się w zaśnieżone podłoże zapewniając w ten sposób odpowiednią przyczepność i sterowanie. Wzór stanowi również zabezpieczenie przed zjawiskiem aqua i snowplaningu. Prosty profil opasania zapewnia oponie Chrono Winter optymalną powierzchnię styku z podłożem. Uzyskano w ten sposób rozłożenie nacisków, które gwarantuje równomierne zużycie opony. W połączeniu z wytrzymałą, odporną na ścieranie mieszanką gumową uzyskano wydłużoną żywotność. Dla poprawy osiągów na oblodzonej, śliskiej drodze zastosowano proste nacięcia lam elkowe. Aby ochronić oponę Chrono Winter przed zniszczeniem spowodowanym dużym obciążeniem wzmocniono budowę krawędzi i ściany bocznej. Dzięki temu opona chroniona jest przed deformacją i uszkodzeniami mechanicznymi.

Opony terenowe na zimę

PIRELLI

Scorpion Ice&Snow

Aby sprostać  wysokim wymaganiom pasjonatów samochodów terenowych, którzy w zimowym okresie nie stronią od ekstremalnych wrażeń Pirelli przygotowało odpowiednią oponę -Scorpion Ice&Snow. To opona rekreacyjno-terenowa charakteryzująca się czterema zygzakowatymi rowkami obwodowymi oraz asymetrycznym wzorem bieżnika.

Zobacz cały numer PO 11/78 (Listopad 2010)

 


 

DIPLOMAT

Winter

Opona ta ma być, jak zapewnia producent, wierną kontynuacją jakości w rodzinie Diplomat. Jej szerokie rowki obwodowe odpowiadają za sprawne odprowadzanie wody, minimalizujące ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Naprzemiennie ułożone bloki bieżnika mają zmniejszać emisję hałasu i podnosić komfort podróżowania. Natomiast duża gęstość zastosowanej mieszanki gumowej powinna zapewniać stabilność i pewność prowadzenia auta szczególnie  na trudnej, zimowej nawierzchni. Dostępne rozmiary: 155/70 R13 - 75 T, 165/70 R13 - 79 T, 165/70 R14 - 82 T, 175/65 R14 - 79 T, 175/70 R13 - 82 T, 175/70 R14 - 84 T, 185/60 R14 - 82 T, - 185/65 R14 - 86 T, 185/65 R15 - 88 T, 195/60 R15 - 88 T, 195/65 R15 - 91 T, 185/65 R14 - 86 T, 205/55 R16 - 91. Więcej o oponach Diplomat na stronach www.handlopex.pl .

FULDA

Kristall Control HP

Opona zimowa do samochodów o wysokich osiągach. Jej zaawansowana technologicznie konstrukcja ma zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa i pewność prowadzenia nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych. Ze względu na trzy rozwiązania technologiczne producent nazywa ją innowacyjną. Otóż, po pierwsze, dzięki zastosowaniu Snow Catcher Technology „wgryzający się w śnieg” bieżnik powinien  zapewniać maksimum przyczepności opony. Technologia ta polega na zaciskaniu się rowków bieżnika z efektem  przytrzymywania śnieżnej nawierzchni, co maksymalizuje przyczepność opony. Z kolei wydatne rowki obwodowe i kierunkowe minimalizują ryzyko aquaplaningu. Po drugie, specjalna konstrukcja opony High Performance Construction umożliwia podróże z wysokimi osiągami. Wzmocniona strefa barkowa opony gwarantuje stabilność prowadzenia samochodu nawet przy dużych  prędkościach. Stopka, która też jest wzmocniona, odpowiada za stabilność opony na obręczy. Przy pełnej elastyczności mieszanki gumowej samoblokujące się lamele, w technologii  Bubble Blades, stabilizują zaś bloki bieżnika. A po trzecie, zastosowano nową mieszankę bieżnika Low Temperature Compound do jazdy przy niskich temperaturach. Bogata w krzemionkę mieszanka polimerowa zapewnia zimą dużą elastyczność opony, co przekłada się na lepsze osiągi. Ma gwarantować też doskonałą przyczepność zarówno na mokrych, jak i ośnieżonych drogach. Wreszcie, przyczynia się do zmniejszenia oporów toczenia, a co za tym idzie, do zmniejszenia zużycia paliwa. Opona występuje na rynku w 22. rozmiarach.

MICHELIN

Alpin 4

Czwarta generacja Alpin (A), dla wielu typów samochodów od małych kompaktów do minivanów ma być, jak chce producent, bezpieczna na nawierzchniach: mokrych, oblodzonych, pokrytych śniegiem. Tak bardzo czepia się nawierzchni, iż ruszanie auta z miejsca jest o 10 proc. łatwiejsze, a droga hamowania o 5 proc. krótsza, niż z Alpin poprzedniej generacji. Michelin twierdzi, iż jej żywotność będzie o jeden sezon zimowy dłuższa niż opon dwóch jego znaczących konkurentów. Z przeprowadzonych zaś badań wynika, że kierowcy chcą być bezpieczni bez częstego kupowania opon. Napis „GREEN X” na boku tej opony odzwierciedla jej zdolność do jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa. Aktywny bieżnik (Full Active Tread) pozytywnie wpływa na: hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. Konstruując go, pozbyto się kanałów wzdłużnych, poprawiając trakcję, hamowanie i stabilność prowadzenia opony. Udoskonalono prowadzenie, zależne  od płynnego przenoszenia obciążeń między klockami. Na całym obwodzie Alpin 4 jest aż 71 kanałów, co w stosunku do jej poprzedniczki z 59. kanałami  wzmaga na śniegu „efekt gąsienicy”. Zwiększenie krawędzi atakujących nawierzchnię o 50 proc. i duże zagęszczenie lameli poprawiają przyczepność na ubitym śniegu i lodzie. Nowatorskie,  pofałdowane lamele są ułożone pod kątami od 0° do 30° oraz 150°. Podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach, pełnią funkcję autoblokad. Bieżnik Alpin 4 sam się oczyszcza z wnikającego w jego rowki  śniegu i błota. Rzeźba „V” - z kanalikami bocznymi - pozwala na łatwe odprowadzanie wody i błota pośniegowego. Większość zalet tych opon zależeć ma od zastosowanej w nich nowej mieszanki z krzemionką i olejem słonecznikowym w roli głównej.

NEXEN

                         Winguard ICE

Nowy produkt firmy Nexen to propozycja dla kierowców samochodów osobowych, która zapewnia swobodne poruszanie się na ośnieżonych trasach. Cechy charakterystyczne nowej opony Winguard ICE to przede wszystkim cztery szerokie, proste kanały rozmieszone równomiernie wzdłuż całej opony. Odpowiednio zaprojektowany bieżnik ogumienia zapewnia wysokie osiągi na śniegu, zaś charakterystyczne ząbkowate rowki Multi-Sipe dodatkowo polepszają wydajność opony na oblodzonej i ośnieżonej nawierzchni. Winguard ICE, dzięki odpowiedniej konstrukcji zapewnia także doskonałe prowadzenie na prostej, ośnieżonej drodze. Jako dodatkowe zalety opony producent wymienia jej długotrwałość i stabilność, nie mówiąc już o przyjemności jazdy.

Zobacz cały numer PO 10/77 (Październik 2010)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń