SB702
Ostatnia z nowości Keneksa, charakteryzująca się zoptymalizowanym wzorem bieżnika, zapewniającym niskie opory toczenia, a tym samym oszczędność paliwa. SB702 - według producenta - jest oponą idealnie zbalansowaną, gdzie wielozadaniowość oraz wykonanie są połączone w jedno. Wyłącznym dystrybutorem opon Kenex w Polsce jest Handlopex S.A., www.handlopex.pl .
YOKOHAMA
Db Super E Spec
Decibel Super E-spec to przede wszystkim flagowa opona ekologiczna. Bieżnik nowej V550 pozostał bez zmian, jednak skład mieszanki znacznie się wzbogacił, poprawiając przy tym korzyści z użytkowania opony: niskie zużycie paliwa (niskie opory toczenia) i niska emisja hałasu. Do produkcji mieszanki gumowej użyto - zamiast ropopochodnych olejów aromatycznych - oleju wyprodukowanego ze skórek pomarańczy. Produkty nie-ropopochodne użyte do wytworzenia tej opony stanowią 80 proc. jej masy. Db Super E to także nowa technologia wyściółki, a dzięki niej zmniejszone ubytki ciśnienia.
C.drive2
To opona dedykowana głównie do samochodów kompaktowych i dużych samochodów rodzinnych. Większa zawartość krzemionki poprawia zachowanie na mokrej nawierzchni i redukuje opory toczenia C.drive2 jest przyjazna dla środowiska.
Advan Neova (AD08)
Pierwsza generacja Advan Neova (AD05/AD06) została stworzona jako następca opony Advan Globa, która odniosła ogromny sukces na torach wyścigowych. Neova jest następcą Advan A008 D i kontynuatorem ducha linii Advan. To opona sportowa dopuszczona do ruchu ulicznego. Charakteryzuje ją niesamowita przyczepność zarówno podczas hamowania, jak i ruszania oraz jazdy w zakrętach. Znakomicie zachowuje się na suchej nawierzchni. Jednak dzięki zmianom w konstrukcji poprawiono również jej zachowanie na mokrej nawierzchni. Przyczyniły się do tego nowe rozwiązania wzoru i mieszanki bieżnika znacząco poprawiły zachowania na mokrej nawierzchni w różnych warunkach. Uzyskano też zwiększoną żywotność opony przy jednoczesnej poprawie zachowania na suchej i mokrej nawierzchni, chociaż dystans, jaki na tej oponie można przejechać - 8-10 tys. km - nie jest zbyt rewelacyjny. Jednak w opinii producenta ma to być 10 tys. km niezapomnianych wrażeń.
WESTLAKE
SP 06, SV 308, SC 301
Opony Westlake to propozycja dla segmentu budget. Ta marka silna na rynku tanich opon obecna jest w Polsce od 2006 roku i cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. W ofercie Handlopeksu, na zasadzie wyłączności, znajdują się 3 wzory bieżników oraz 34 najpopularniejsze rozmiary w indeksach prędkości T, H, V i W. Pierwsze dwa modele - SP 06 i Sv 308 to opony do aut osobowych, natomiast SC 301 to opona do samochodów dostawczych. Interesujące rzeźby bieżnika, zadowalająca jakość w relacji do ceny, przejrzysta paleta asortymentowa wyróżniają tę oponę spośród podobnych na rynku. Westlake oferuje ponadto wsparcie handlowe i techniczne poprzez sieć przedstawicielstw w Europie. Dystrybucją opony zajmuje się Handlopex S.A., www.handlopex.pl .
Zobacz cały numer PO 3/71 (Marzec 2010)
BRIDGESTONE
Ecopia EP150
Zaprezentowano ją na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie. To nowa, przyjazna środowisku opona o niskich oporach toczenia, która łączy wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni z niższym zużyciem paliwa i obniżoną emisją dwutlenku węgla (CO2) podczas podróży. Rozwój technologii NanoPro-TechTM zastosowanej w oponie EP150, połączony z nowym wzorem bieżnika, pozwolił na osiągnięcie w nowej Ecopii dwóch dotychczas wykluczających się celów: niskich oporów toczenia oraz najwyższego w klasie bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Technologia NanoPro-TechTM zapewnia niższy współczynnik oporów toczenia poprzez ograniczenie utraty energii podczas pracy opony. Nowy wzór bieżnika charakteryzuje się połączonymi klockami i cienkim żebrem, które zwiększają obszar kontaktowy z podłożem i ulepszają wyniki hamowania na mokrym. Oponę charakteryzują o 15 proc. zmniejszone opory toczenia (w porównaniu do obecnych produktów Bridgestone w tym samym rozmiarze), które czynią ją średnio o 3 proc. bardziej oszczędną w zużyciu paliwa oraz pozwalają zredukować emisję dwutlenku węgla (CO2) o kolejne 3 proc. Ecopia to flagowa marka przyjaznych środowisku opon Bridgestone, będąca odpowiedzią koncernu na zjawisko globalnego ocieplenia. Opony tego typu zostały użyte po raz pierwszy w samochodach elektrycznych w 1991 roku w Japonii. Przygotowały one grunt pod opony do ciężarówek i autobusów serii Ecopia M881 i R221, które pojawiły się na rynku zamienników w 2002 roku. W 2005 roku Bridgestone Japonia zaprezentował oponę Ecopia M812 do lekkich ciężarówek, a w kwietniu 2008 roku oponę Ecopia EP100 do samochodów osobowych.