SOLIDEAL
Hauler LT Port IND
Opona dedykowana jest w wielkiej mierze do wózków kontenerowych i urządzeń portowych. Hauler LT, zbudowana w konstrukcji diagonalnej, dostępna jest w rozmiarach 14.00-24 28PR, 16.00-25 32PR oraz 18.00-25 40PR. W celu wydłużenia okresu eksploatacji oraz trwałości mechanicznej, opona produkowana jest z najwyższej jakości kauczuku naturalnego. Zastosowano w niej masywny, wyjątkowo głęboki bieżnik (IND4), a wzmocnienia ścian bocznych zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne i dają całkowite zabezpieczenie rantu felgi. Prostokątny kształt przekroju opony wpływa na poprawę jej stabilności oraz pewność, bezpieczeństwo i komfort pracy operatora. Opona Hauler LT Port IND to najwytrzymalsze rozwiązanie do zastosowań w portach. Projekt powstał w celu wydłużenia okresu eksploatacji w aplikacjach portowych, ale także w górnictwie. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom ograniczono czas przestoju urządzeń z tytułu awarii ogumienia, a tym samym obniżono jednostkowe koszty godziny pracy maszyny. Opona oferowana jest przez firmę Solideal Polska. Więcej na www.camoplastsolideal.com .
Zobacz cały numer PO 9/86 (Wrzesień 2011)
TECHKING
ET5A
Oponę o konstrukcji radialnej w klasie L3/E3 wyprodukowano z przeznaczeniem do: ładowarek, wozideł przegubowych, spychaczy kołowych i równiarek. Agresywny, szeroki, stabilny kształt bieżnika ET5A zapewnia optymalną przyczepność, bezpieczeństwo i komfort jazdy. Właściwości samooczyszczające opony mają gwarantować doskonałą trakcję, a w konsekwencji optymalną kontrolę nad pracującą maszyną. - Zastosowanie najwyższej jakości karkasu oraz wykorzystanie specjalnie opracowanej mieszanki R1 nadaje gumie odporność na ścieranie i przecięcia, zapewniając oponie wyjątkową trwałość i żywotność - twierdzi firma Nonilion, dystrybutor tego ogumienia. ET5A jest wykorzystywana na budowach, w składach materiałów sypkich, a także w kopalniach piasku i żwiru. Na rynku dostępne są cztery najpopularniejsze rozmiary opony: 17,5R25; 20,5R25; 23,5R25; 26,5R25. Więcej informacji - na stronie www.techking.pl .
Zobacz cały numer PO 7-8/85 (Lipiec-Sierpień 2011)
CONTINENTAL
Simex SE188
Opona ta dedykowana jest do suwnic placowych RTG, wózków wysokiego składowania oraz wózków obsługujących puste kontenery. Na przykład opony Simex w rozmiarze 21.00-35 SE188 E3 40 stosowane są na kołowych suwnicach placowych (RTG), rozmiary 18.00-25 CM E4 40 PR oraz 18.00-33 SE 232 E4 40PR wykorzystywane są w wózkach wysokiego składowania, zaś wózki obsługujące puste kontenery wyposażane są w opony 14.00-24 SE133 E4 28 PR. Opony Simex charakteryzują się wyjątkowo głęboką rzeźbą bieżnika i stanowią ważne uzupełnienie rodziny wysokiej jakości ogumienia przemysłowego firmy Continental. Ogumienie Simex stosowane jest z powodzeniem w wielu portach na całym świecie, również w Chinach, gdzie Simex jest numerem jeden wśród opon importowanych. W Europie opony przemysłowe marki Simex sprzedawane są przez sieć sprzedaży i marketingu spółki Continental Industrial Tires.
MARANGONI
MRL
W najnowszym produkcie włoskiej firmy zastosowano nowe mieszanki gum opracowane we własnych laboratoriach. Jest to wynik wieloletnich badań inżynierów Marangoni. Wysoce wykwalifikowany zespół połączył innowacje z technicznymi możliwościami materiałów zastosowanych do wytworzenia tej opony. Według specjalistów Marangoni mieszanki gum zastosowane do produkcji tej opony oraz nowatorski wzór bieżnika stawiają oponę MRL na równi z oponami premium innych marek. Dzięki specjalnej mieszance bieżnik jest odporny na ścieranie, równocześnie mając niskie opory toczenia. Opona jest trwała i odporna na nagrzewanie się szczególnie w strefach roboczych. Może pracować w niezmiernie trudnych warunkach, jest odporna na otarcia i przecięcia. Dostępna jest w rozmiarach:18.00 x25 oraz 18.00 x33.
Zobacz cały numer PO 6/84 (Czerwiec 2011)
Solideal
Niebrudzące opony pneumatyczne (szare - NM Grey)
Od 31 rudnia ub. r. grupa Solideal wprowadza do sprzedaży nową wersję pneumatycznych opon niebrudzących do transportu wewnętrznego. Nowa opona charakteryzuje się szarym niebrudzącym bieżnikiem oraz ścianami z mieszanki czarnej. Jest atrakcyjniejsza od swoich poprzedniczek pod względem wizualnym. Zaprojektowano ją z myślą o wyeliminowaniu brunatnych przebarwień boków. Brązowe przebarwienia pojawiały się dotychczas podczas dłuższej eksploatacji, bądź magazynowania opon pneumatycznych. Aby oddzielić i wyrównać miejsca łączenia szarych boków z czarnymi ścianami, stworzono utwardzaną na gorąco farbę, która przynosi w procesie produkcyjnym efekt bardzo dobrego wykończenia, pokazane na zdjęciu. Wykonanie, forma oraz funkcje nowych opon są identyczne jak wersji poprzedniej. Poprawiając wygląd ogumienia zwiększono natomiast elastyczność jego ściany bocznej. W ten sam sposób mają być produkowane również opony niebrudzące SKS. www.solideal.pl .