DUNLOP
SP 244, 444 i 372
MultiTread to wysokiej jakości opony bieżnikowane w formie wulkanizacyjnej, które poprawiają żywotność oraz zwiększają korzyści związane z nową generacją opon Dunlop, przyczyniając się tym samym do redukcji kosztów operacyjnych. Opony bieżnikowane MultiTread zapewniają wydłużoną żywotność i przebiegi, zmniejszone ścieranie, redukcję w dziedzinie użytych materiałów oraz mniejsze zużycie paliwa. Zalety te wiążą się nie tylko z redukcją kosztów, ale stanowią także korzyść dla środowiska naturalnego. Bieżnikowanie w formie wulkanizacyjnej stanowi proces bieżnikowania opony od stopki do stopki, obejmujący zastąpienie bieżnika wraz ze ściankami bocznymi nowymi materiałami i rewitalizację opony w prasie wulkanizacyjnej. Bieżnikowanie staje się coraz ważniejszym aspektem ekonomicznego zarządzania oponami i operatorzy flot oczekują produktów z najlepszymi możliwymi parametrami. Opony MultiTread stanowią nową generację opon bieżnikowanych, z zakresem wzorów oferującym szczytowe osiągnięcia i niski koszt przejechania kilometra, wymagane przez nowoczesnych operatorów transportowych. Zalety stosowania tych nowych produktów są takie same, jak te związane z nowymi oponami Dunlopa; długie przebiegi, dobra trakcja i
hamowanie na mokrej nawierzchni, a także precyzyjne prowadzenie i wygoda – przede wszystkim jednak niski koszt przejechania kilometra. Proces MultiTread wydłuża żywotność oraz przebieg osnowy, redukując
tym samym wpływ na środowisko naturalne, a także pozwala obniżyć koszty operacyjne. Linia opon MultiTread obejmowała dotychczas oponę Dunlop SP 444 na oś napędową, w jej trzech najbardziej popularnych rozmiarach oraz wszystkie typy opon 275/70R22.5 SP 372 do jazdy miejskiej. Opona SP 444 jest teraz dostępna w pięciu rozmiarach dla 22.5” i trzech rozmiarach dla 19.5”. Nowe są także opony 385/65R22.5 SP 244 dla przyczep oraz opony 275/7R22.5 SP 472 na oś napędową do jazdy miejskiej. Opony MultiTread wykorzystują jedynie karkasy Dunlop najnowszej generacji i mogą być ponownie rowkowane. Nowe opony MultiTread długodystansowe i regionalne - oś napędowa MT SP444 22.5 cala: 295/60R22.5 150/147K (dostępna od III kw. 2011) oraz 315/60R22.5 152/148L (dostępna od III kw. 2011); oś napędowa MT SP444 19.5 cala: 245/70R19.5 136/134L, 265/70R19.5 140/138L, 285/70R19.5 146/144L. Przyczepa: MT SP244 - 385/65R22.5 (dostępna od IV kw. 2011). Miejskie (wszystkie pozycje) MT SP372 City - 275/70R22.5 148/145J, oś napędowa - MT SP472 City 275/70R22.5 (dostępna od II kw. 2011).
Zobacz cały numer PO 6/84 (Czerwiec 2011)
Opony bieżnikowane
FBO WOLBROM SA
Ein Shemer
Specjalnie zaprojektowana dla Wolbromu, opona firmy Ein Shemer na osie napędowe z nowym wzorem bieżnika UDY-3D. Bieżnik charakteryzuje się zwiększoną głębokością (22 mm) w stosunku do starszej wersji (UDY-3). Ze względu na swoją kierunkową, agresywną rzeźbę doskonale funkcjonuje w trudnych warunkach budowlanych. Zastosowana w nim mieszanka gumowa zapewnia bardzo dobrą odporność na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne, a to w znacznym stopniu wpływa na wydłużenie żywotności opony. Dodatkową zaletą nowego wzoru jest wytwarzanie niewielkiej ilości ciepła. Opony z bieżnikiem UDY-3D dostępne są w rozmiarach: 315/80R22,5 295/80R22,5 i 13R22,5. Więcej informacji - www.fbo.wolbrom.com.pl .
Zobacz cały numer PO 5/83 (Maj 2011)
WOLBROM
Bieżnik LRO
Opona z nowym wzorem bieżnika LRO, zaprojektowanym specjalnie dla FBO Wolbrom SA przez firmę Ein Shemer, przeznaczona jest na osie wleczone naczep z zastosowaniem na drogach krajowych i regionalnych. Wyjątkową odporność na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne gwarantuje zastosowanie wysokiej jakości mieszanki gumowej, co wpływa na wydłużenie przebiegu opony. Cztery rowki zapewniają bardzo dobrą przyczepność poprzeczną, jest to szczególnie istotne podczas eksploatacji w zmiennych warunkach atmosferycznych . Aby zwiększyć odporność na uszkodzenia, firma Ein Shemer zastosowała zaokrąglone krawędzie bieżnika LRO. Dodatkową zaletą tego wzoru bieżnika jest niski poziom hałasu oraz zmniejszone opory toczenia, które w praktyce przekładają się na znaczne obniżenie zużycia paliwa. Opony z rzeźbą LRO dostępne są w rozmiarze 385/65 R 22,5. Więcej informacji na: www.fbo.wolbrom.com.pl
Zobacz cały numer PO 4/82 (Kwiecień 2011)
ATB TRUCK S.A.
Ecco EC2S
EC2S to bardzo popularna rzeźba bieżnika przeznaczonego na osie napędowe pojazdów ciężarowych. Bieżnik EC2S posiada doskonałe parametry przede wszystkim podczas jazdy na trasach lokalnych, sprawdza się również w transporcie dalekobieżnym. Opony z tym pasem bieżnika mogą być używane przez cały rok, gdyż posiadają oznaczenie M+S. Rzeźba bieżnika EC2S posiada bardzo dobre właściwości trakcyjne zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach. Zastosowanie pięciu rowków wzdłużnych oraz kierunkowy wzór bieżnika zapewniają optymalizację przyczepności. Kierunkowa rzeźba ma również pozytywny wpływ na regularność zużycia. Opona dostępna jest w rozmiarach : 285/70 R 19,5; 295/80 R22,5; 315/80 R22,5; 315/70 R22,5; 295/60 R22,5; 315/60 R22,5 oraz 11 R22,5; 12 R22,5 i 13 R 22,5. Produkty z linii Ecco objęte są półroczną gwarancją. Ich bieżnikowanie opon na terenie Polski wykonuje spółka ATB Truck S.A. Więcej na www.atbtruck.com.pl .