Ciężarowe i dostawcze

Opony ciężarowe bieżnikowane

GOODYEAR

TreadMax

To wysokiej klasy opona bieżnikowana do pojazdów ciężarowych. Rozszerza swoją paletę rozmiarów tak, aby obejmować 10 wzorów w ramach 20. różnych rozmiarów. Sześć nowych wzorów to opony do zastosowania w przyczepach, do jazdy miejskiej oraz do zastosowań mieszanych. Wykorzystując jedynie najlepsze osnowy Goodyear oraz te same materiały, jakie stosowane są w produkcji nowych opon w Technologii Max, opony bieżnikowane TreadMax nie tylko przedłużają żywotność, ale także zapewniają wysokie przebiegi i korzyści związane z oszczędnością paliwa. Opony Goodyear TreadMax dają te same osiągi co nowe opony i ograniczają ich wpływ na środowisko naturalne. Ponadto obniżają koszty operacyjne. TreadMax produkowane są przy wykorzystaniu procesu wulkanizacji w formie „na gorąco”, który jest bardzo podobny do tego stosowanego w produkcji nowych opon. Jest to proces obejmujący zastąpienie bieżnika i ścianek bocznych od stopki do stopki nowymi materiałami i wulkanizację opony w formie. Technologia TreadMax zakłada wykorzystanie wyłącznie osnów Goodyear MaxTechnology. Są one szczegółowo badane pod kątem wystąpienia uszkodzeń i testowane z wykorzystaniem technologii szerograficznej. Nowe wzory bieżnika są takie same jak te stosowane na oponach odtwarzanych, dzięki czemu zapewniają one te same cechy i korzyści. Każda opona poddawana jest testowi ciśnieniowemu i dokładnym oględzinom.

Zobacz cały numer PO 7-8/85 (Lipiec-Sierpień 2011)

 


 

ATB TRUCK S.A.

VTE 2

VTE 2 to nowy wzór bieżnika, który został opracowany przez brazylijski koncern Vipal. Bieżnik ten oferuje doskonałe parametry podczas jazdy zarówno na długich, jak i regionalnych trasach. Wykorzystywany jest on w oponach przeznaczonych na osie naczepowe. VTE 2 charakteryzuje się szerokimi i zamkniętymi barkami, równomiernym zużyciem bieżnika oraz odpornością na przegrzanie. VTE2 wyróżnia się również doskonałą przyczepnością przy niskich oporach toczenia, co ma znaczący wpływ na zużycie paliwa oraz komfort jazdy. Dzięki zastosowaniu szerokich rowków wzdłużnych opony z  bieżnikiem VTE2 bardzo dobrze sprawdzają się na mokrych nawierzchniach. Opona dostępna jest w rozmiarach: 385/65 R22,5 i 385/55 R22,5. Bieżnikowanie opon na podstawie umów zawartych z firmą Vipal na terenie Polski wykonuje spółka ATB Truck S.A., która na te produkty udziela roczną gwarancję. Więcej na www.atbtruck.com.pl .

 BRIDGESTONE

M749 Ecopia

Od stycznia 2011 roku opony te dostępne są w europejskiej sieci dealerskiej Bandag. Opony M749 Ecopia na oś napędzaną zapewniają wysoki poziom przyczepności oraz doskonałe prowadzenie się na mokrych nawierzchniach, ograniczając jednocześnie zużycie paliwa i emisję gazów. Udostępniając opony M749 Ecopia jako opony bieżnikowane, firma Bridgestone może teraz zaoferować przewoźnikom długodystansowym podwójne korzyści wynikające z oszczędności kosztów w ciągu pełnego cyklu eksploatacji opony oraz z ograniczenia stopnia oddziaływania ich flot pojazdów na środowisko. Opony regenerowane nie tylko wymagają mniejszej ilości energii i zasobów w fazie produkcji, ale również pozwalają na bardziej efektywne wykorzystanie materiałów, co przekłada się na zmniejszenie liczby opon przeznaczanych do recyklingu lub utylizacji. Wzór bieżnika odpowiada za około 40 proc. oporów toczenia opony, natomiast udział w pozostałych 60 proc. mają różne składniki zastosowane do budowy karkasu opony. Zastosowanie karkasu M749 Ecopia o niskich oporach toczenia w oponach bieżnikowanych umożliwia maksymalne wykorzystanie jego potencjału do zmniejszania zużycia paliwa. Firma wprowadziła te opony na rynek europejski w 2010 roku, udostępniając menadżerom flot nowe rozwiązania ułatwiające im spełnianie standardów odpowiedzialności ekologicznej oraz przyczyniające się do  zmniejszania zużycia paliwa. Dzięki zaawansowanej technologicznie mieszance materiałów, opony Ecopia zapewniają 12 proc. poprawę w zakresie oporów toczenia w porównaniu do poprzednich profili Bridgestone i analogiczną redukcję zużycia paliwa oraz emisji związków węgla. Ważne dla operatorów jest to, że te niższe opory toczenia osiągnięto bez utraty właściwości opon w zakresie przebiegu, przyczepności na mokrych nawierzchniach, równomierności zużycia oraz trwałości. Bridgestone planuje rozszerzać linię opon bieżnikowanych Ecopia, wprowadzając pod koniec tego roku kolejny wzór bieżnika R109, przeznaczony do naczep.

BANDAG

BDM1

Dzięki konstrukcji rowków poprzecznych oraz głębokim otwartym pustym obszarom barku opony, nowy bieżnik Bandag Drive Mixed zapewnia współczesnym samochodom ciężarowym, które charakteryzują się wysokim momentem obrotowym, doskonałą przyczepność w każdym terenie. Duże bloki bieżnika oraz nowa mieszanka o doskonałych parametrach eksploatacyjnych zapewniają wysoką odporność na rozcięcia, wyszczerbienia, rozdarcia oraz ścieranie. Kamienie oraz inny gruz są wyrzucane z opony, zanim mogą przeniknąć w głąb bieżnika i spowodować uszkodzenia. Unikalna geometria BDM1 zmniejsza zużycie bieżnika oraz redukuje poziom hałasu. Testy przeprowadzone w flotach wykazały, że w porównaniu z poprzednikiem BDY3, rozwiązanie Bandag Drive Mixed zapewnia o 15 proc. wyższy przebieg.

BRM1

Bandag Rib Mixed 1 to wszechstronna opona do montażu na wszystkich osiach w segmencie ON/OFF oraz w warunkach miejskich - utylizacja odpadów. Nowa konstrukcja zapewnia wygodną i stabilną jazdę, poprawione prowadzenie oraz standardowy wysoki poziom niezawodności zapewniany przez Bandag. Dzięki wolno zużywającej się mieszance oraz wysokiej odporności na rozcięcia i penetrację, BRM1 zapewnia wysoki przebieg i niski stosunek kosztów do przejechanego kilometra, w porównaniu do swojego poprzednika BZY2, co udowodniły testy we flotach. Obecnie dostępne u przedstawicieli Bandag w całej Europie bieżniki BDM1 oraz BRM1 oferowane są do szerokiego zakresu rozmiarów, dzięki czemu wszystkie popularne wielkości karkasów opony mogą być bieżnikowane. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.bandag.eu .

Zobacz cały numer PO 6/84 (Czerwiec 2011)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń