Ciężarowe i dostawcze

MICHELIN

X® Energy™ Savergreen XZ i XF

Opony przeznaczone są na oś prowadzącą. Obie mają nowy karkas EnergyTM Flex oraz innowacyjną konstrukcję opartą na rozwiązaniach należących do pakietu technologii Michelin Durable Technologies dla opon ciężarowych. Dzięki zaawansowanemu technologicznie karkasowi o znacznej stabilności termalnej, wszystkie elementy opon X® EnergyTM Savergreen, przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa. Za ok. 70 proc. ciepła produkowanego przez oponę odpowiedzialne jest czoło bieżnika, a po 15 proc. strat energii przypada po równo na boki opony i obszar stopki. Nowy karkas Energy™ Flex powstał w oparciu o trzy innowacyjne rozwiązania Michelin: warstwa gumy Energy™ została zastosowana nawet w najbardziej wrażliwych obszarach opony, mieszanka gumy wyprodukowana z drobniejszych cząsteczek, bardziej elastyczna stalowa linka opasania karkasu. Co więcej, opona na przedniej osi może wytrzymać obciążenie do 8 ton bez względu na swój rozmiar (Maksymalna dopuszczalna nośność opony jest określana przepisami i podawana przez producenta pojazdu. Nawet, jeżeli nośność opony jest większa od maksymalnej nośności określonej przez producenta pojazdu, nie powinno się jej przekraczać). Takie rozwiązanie w oponach o profilu 70 było możliwe wyłącznie dzięki technologii InfiniCoil. Imponująca nośność opony na oś prowadzącą Michelin X® ENERGYTM SAVERGREEN demonstruje wytrzymałość i odporność na uszkodzenia opon nowej gamy. Dzięki zastosowaniu nowatorskich technologii opony nowej gamy obniżają zużycie paliwa, a jednocześnie polepszają trakcję, zwiększają nośność oraz bezpieczeństwo. Opony gamy Energy™ Savergreen cechuje poprawa kilku ważnych parametrów jednocześnie. Obok ograniczenia zużycia paliwa o 1,7 l na 100km (W porównaniu do propozycji konkurencji. Na podstawie wyników testów przeprowadzonych na autostradzie w lipcu 2010 r. przez TÜV SÜD Automotive na nowych oponach 315/80 R 22.5 Energy™ Savergreen XZ i XD, i 385/65 R 22.5 Michelin X® Energy™ Savergreen XT.) opony mają zwiększoną przyczepność, wytrzymałość i odporność na przecięcia i otarcia, co przekłada się na większe bezpieczeństwo ludzi i przewożonych towarów.

X® Energy™ Savergreen XD

Opony na oś napędową otrzymały nazwę X® Energy™ Savergreen XD. Oprócz karkasu Energy™ Flex, bieżnik opon został wyposażony w lamele typu „podwójna fala” przedłużające jego trwałość i poprawiające trakcję. Opona ta ma trakcję o 10 proc lepszą od swojej poprzedniczki, opony Michelin XDA2+ Energy (Na podstawie wyników wewnętrznych testów porównawczych opon 315/80 R 22.5 Michelin X® Energy™ Savergreen XD i 315/80.22.5 XDA2+ przeprowadzonych 13 marca 2010 r.). Trójwymiarowe lamele typu „podwójna fala” uelastyczniają klocki bieżnika, czym zmniejszają opory toczenia opon i podatność bieżnika na zużycie. Tego typu lamele są elastyczne zarówno w pionie, jak i w poziomie, toteż bieżnik jest trwalszy i posiada większą przyczepność niż opony tradycyjne.

 

X® EnergyTM Savergreen XT

Ostatnia z gamy opon X EnergyTM przeznaczona jest na oś wleczoną. Również ta opona posiada karkas EnergyTM Flex, ale dodatkowo także boki bardziej odporne na otarcia o krawężniki i podczas manewrów na rondach i ciasnych zakrętach. Kompleksowa gama opon X® Energy™ Savergreen to przykład równoczesnego udoskonalania wszystkich istotnych parametrów - czyli obniżania zużycia paliwa bez poświęcania innych osiągów, takich jak bezpieczeństwo jazdy czy potencjał przebiegu.

                                                                                 SAVA

Avant 4

Konstrukcja opony Avant 4, a zwłaszcza kształt jej stopki została zoptymalizowana przy użyciu metody elementów skończonych (ang. Finite Element Analisys - FEA). Zapewnia to równomierne, mniejsze zużycie bieżnika. Opona Avant 4 posiada szerokie żebra z płytkimi rowkami, które gwarantują większą odporność na zużycie barków opony oraz lepszą sterowność. Dodatkową cechą bieżnika jest zoptymalizowana geometria klocków, zmniejszająca poślizg na mokrych nawierzchniach. Powoduje to poprawę wyników opon w każdych warunkach pogodowych i zmniejsza poziom hałasu. Technologię mieszanki bieżnika zaprojektowano w taki sposób, aby zwiększyć przebiegi opony. Korzyści ekonomiczne wynikają także m. in. ze zmniejszenia masy opony, co przekłada się na zwiększenie ładowności pojazdów ciężarowych. W analizie porównawczej opona Avant 4 wykazuje lepsze wyniki w kluczowych aspektach w stosunku do swojej poprzedniczki, tj. opony Avant A3. Dotyczy to szczególnie oporów toczenia, co również przekłada się na korzyści ekonomiczne w postaci niższego zużycia paliwa. Efekt ten osiągnięto bez zmniejszania przebiegów opony. Ponadto nowa wersja opony zapewnia lepsze prowadzenie i hamowanie na mokrej nawierzchni, przy mniejszym poziomie hałasu, zwiększając tym samym bezpieczeństwo jazdy.

Orjak 4

Konstrukcję i kształt bieżnika opony Orjak 4 także zoptymalizowano za sprawą technologii FEA. W efekcie opona wyróżnia się większymi przebiegami, m. in. za sprawą dużej głębokości bieżnika, która poprawiła również trakcję opony przez cały okres jej życia. Opony Orjak 4 charakteryzują się budową wieloklockową, poprawiającą równomierność zużycia bieżnika oraz zapewniającą dobrą trakcję na mokrych nawierzchniach i w warunkach zimowych. Półotwarta konstrukcja barku opony zapewnia dodatkowe korzyści, jeżeli chodzi o trakcję na śniegu i błocie pośniegowym, a także odporność na poślizg na mokrych nawierzchniach. Ponadto bieżnik ma właściwości samoczyszczące. Technologia mieszanki bieżnika - zastosowana do produkcji tych opon - została zaprojektowana w taki sposób, aby zwiększyć ich przebiegi i odporność na uszkodzenia. Podobnie jak Avant 4, opona Orjak 4 jest lepsza w kluczowych obszarach od swojej poprzedniczki, opony Orjak O3. W nowym modelu zredukowano zużycie paliwa o 6 proc., zmniejszając opory toczenia, przy zachowaniu przebiegów opony. Obniżył się również poziom hałasu. Zmniejszenie masy nowych Avant 4 i Orjak 4 przynosi dodatkowe korzyści operatorom flot transportowych w postaci zwiększonej ładowności ich pojazdów. Nowe opony na oś sterującą i napędową są dostępne w następujących rozmiarach: 295/80 R22.5 152/148 M, 315/70 R22.5 154/150 L (152/148 M), 315/80 R22.5 156/150 L (154/150 M). W tych rozmiarach opony Avant 4 zastępują Avant A3 Plus, a opony Orjak 4 - Orjak O3 Plus. Nowe opony są przystosowane do współpracy z oponami do przyczep i naczep Sava Cargo C3 Plus 385/65 R22.5. W przypadku wszystkich powyżej wymienionych opon możliwe jest ponowne pogłębianie i bieżnikowanie.

Zobacz cały numer PO 7-8/85 (Lipiec-Sierpień 2011)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń