M749
Opona zapewniająca zmniejszenie zużycia paliwa wykonana z mieszanki o niskim oporze toczenia bez pogorszenia trwałości, odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni, dostępna także jako opona bieżnikowana.
CONTINENTAL
HD Hybrid
Uniwersalna opona do użytku regionalnego oraz na długich dystansach znalazła swoje miejsce na europejskim rynku transportowym zaraz po wprowadzeniu do sprzedaży. Ta wyróżniająca się wśród innych opona ciężarowa dostępna jest także w całej gamie rozmiarów jako opona bieżnikowana - ContiRe. Dzięki kombinacji rowków i bloków bieżnika HD Hybrid idealnie sprawdza się we wszystkich zwykle spotykanych warunkach eksploatacji pojazdów ciężkich. Trójwymiarowa struktura bieżnika oparta jest na wyjątkowym zamyśle konstrukcyjnym o stałych proporcjach wzoru bieżnika. Od początku użytkowania aż do samego końca bieżnik opony HD Hybryd, składający się z rowków i bloków, zapewnia najniższy możliwy opór toczenia, a w rezultacie – najniższe możliwe zużycie paliwa. W ciągu całego okresu użytkowania opony rowkowe elementy bieżnika stają się powoli lamelami, które gwarantują wysoką przyczepność. Wraz z postępem zużycia lamele, początkowo mające kształt kropli deszczu, stają się rowkami. W rezultacie liczba przyczepnych lameli i szczególnie cicho pracujących rowków w bieżniku nie ulega zmianie przez cały okres użytkowania opony HD Hybrid. Dodatkowa struktura bloków gwarantuje, że ta uniwersalna opona o znakomitych właściwościach trakcyjnych pokazuje cały swój potencjał nawet poza autostradami, w trudnych warunkach pogodowych. Opona jest teraz dostępna we wszystkich rozmiarach jako opona bieżnikowana ContiRe w następujących rozmiarach: 295/60 R 22.5, 315/60 R 22.5, 295/80 R 22.5, 315/70 R 22.5 oraz 315/80 R 22.5.. Tym samym HD Hybrid prezentuje się w kolejnej odsłonie jako opona o dwóch obliczach, kontynuująca swoją karierę już jako nowy produkt.
LSR1+ i LDR1+
Nowe opony LSR1+ na oś kierowaną i LDR1+ na oś napędzaną to ogumienie na obręcze o średnicy 17,5 cala przeznaczone do intensywnej eksploatacji zarówno w mieście, jak i w dalszych trasach na drogach krajowych oraz autostradach. Opony te dedykowane są do lekkich pojazdów ciężarowych. Zapewniają dobre osiągi, a jednocześnie znoszą częsty kontakt z krawężnikami i okresowymi przeciążeniami wynikającymi z przeładowania pojazdu. W transporcie regionalnym liczą się natomiast takie właściwości, jak optymalna przyczepność, skuteczne hamowanie i niskie opory toczenia. Opony LSR1+ i LDR1+ o szerokości od 205 do 265 mm z przekrojem 75 mm z powodzeniem spełniają wszystkie te wymagania. Nowy skład gumy umożliwił zmniejszenie oporów toczenia o około 10 procent bez uszczerbku dla właściwości jezdnych i wytrzymałości opon. Ponadto pozwalają one zaoszczędzić od 3 do 4 procent
paliwa przy wydłużonym przebiegu. Dzięki takiej charakterystyce nowe opony istotnie przyczyniają się do obniżenia ogólnych kosztów eksploatacji pojazdu w dystrybucji towarów. Opona na oś kierowaną LSR1+ charakteryzuje się szczególnie dobrymi właściwościami pod względem kierowalności dzięki rowkom w układzie 3 plus 2. Zamknięta struktura barku opony zwiększa wytrzymałość na działanie bocznych sił ścinających w zakrętach. Wersja LDR1+ przeznaczona na oś napędzaną została zaprojektowana pod kątem zapewnienia optymalnej przyczepności przy niskich oporach. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu licznych szczelin bocznych i wysokiej podstawy rowka bieżnika. Niezmienną charakterystykę nowych opon zapewniają takie rozwiązania jak sprawdzona konstrukcja z drutówką ze stali nierdzewnej, trójkątne opasanie i opatentowana technologia AirKeep® zapobiegająca stopniowemu spadkowi ciśnienia. Karkas wysokiej jakości gwarantuje, że LSR1+ i LDR1+ będą także produktem chętnie wybieranym do fabrycznego bieżnikowania. Obie opony dostępne w rozmiarach: 205/75 R17.5, 215/75 R17.5, 225/75 R17.5, 235/75 R17.5, 245/75 R17.5 i 265/75 R17.5.
GOODYEAR
A1 CostDown
W oponie tej zastosowano technologię AprilOneMax Technology, pozwalającą na automatycznie zmienianie profilu tak, aby pasował do konkretnego zastosowania. Jest to pierwsza na świecie tego typu opona do samochodów ciężarowych. Zespół Goodyeara ds. rozwoju opracował całkowicie nowatorską technologię, która obniży koszt eksploatacji opon na dotychczas niespotykaną skalę. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu inteligentnych polimerów. Profil rowka nowej opony Goodyear A1 na dalekich trasach będzie się dostosowywał tak, aby opory toczenia były niskie i jednocześnie towarzyszyło temu niskie zużycie paliwa. Natomiast w czasie transportu towarów, rzeźba bieżnika będzie zmieniać się, żeby na wierzchu były klocki bieżnika wysoce odporne na ścieranie, dzięki czemu nowa opona będzie maksymalizowała przebiegi. Polimery odgrywają ważną rolę, jeśli chodzi o własności mieszanek gumowych bieżnika opony. Użyty materiał może mieć wpływ na opory toczenia, na hamowanie na mokrej nawierzchni oraz na przebiegi. Nowy unikalny polimer, o skomplikowanym wzorze chemicznym Ap-R1L-Fi-Rs-T, zastosowano po raz pierwszy w historii do mieszanek gumowych bieżnika. Technologia Goodyeara AprilOneMax Technology pozwala profilowi opony automatycznie dostosowywać się tak, aby pasował do określonych warunków. Nowy polimer reaguje na termoelastyczne naprężenia w oponie i zmienia profil opony oraz jej własności w zależności od zastosowania. Na przykład w przypadku przewozów dalekobieżnych opona Goodyear CostDown dostosowuje swój profil do większego udziału procentowego rowków podłużnych. Jednocześnie mieszanka gumowa bieżnika jest optymalizowana pod kątem mniejszych oporów toczenia i doskonałego hamowania na mokrej nawierzchni. Natomiast jeśli pojazd jest używany do dystrybucji towarów, profil jest automatycznie całkowicie zmieniany, żeby stworzyć szereg sztywnych bloków. Własności mieszanki gumowej bieżnika również się zmieniają i staje się ona niezwykle trwała i odporna na ścieranie, co w efekcie umożliwia długie przebiegi. Dzięki zastosowaniu technologii AprilOneMax, która jest najnowszą w serii Goodyear MaxTechnology, firmy transportowe mogą wydatnie zmniejszyć swoje koszty eksploatacyjne i odpowiednio zwiększyć zyski.
Marathon LHT II
Mają znaczący wpływ na redukcję zużycia paliwa, a bieżnik zużywa się wolniej niż w konkurencyjnych oponach - stwierdził Berger, austriacki producent lekkich naczep, po kilkumiesięcznych testach tych opon. Testy przeprowadzono podczas wprowadzania na rynek nowej generacji naczep. Specjaliści firmy Berger uznali, że stosowanie opon Marathon LHT II zwiększa wydajność transportu, przez co staje się on bardziej przyjazny środowisku. LHT II to najnowsza generacja opon do naczep przeznaczonych do transportu dalekiego zasięgu, które znacząco redukują zużycie paliwa i emisję CO2. Łączą w sobie niskie opory toczenia z doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni. Zapewniają krótszą drogę hamowania - szczególnie na mokrych drogach. Opona LHT II jest o 7,5 kg lżejsza niż jej poprzedniczka, co zwiększa ładowność 3-osiowej naczepy o dodatkowe 45 kg. To oznacza 13,5 tony na ciężarówkę każdego roku (przeznaczone do 5-osiowych pojazdów, pracujących przez 300 dni rocznie) lub ładowność wyższą o 5000 ton dla floty 400. pojazdów. Co więcej, opony gwarantują obniżone średnie zużycie paliwa i bardzo niską emisję hałasu, a wszystko to dzięki ich budowie. Marathon LHT II są najnowszymi oponami z linii produktów Goodyear w technologii Max Technology FuelMax. Do linii tej należą opony ciężarowe na oś sterującą Marathon LHS II i Marathon LHD II - opony na oś napędową do dalekiego transportu.