Opony bieżnikowane
ATB TRUCK S.A.
GRIP
Opona GRIP to kolejny po RSY397 zimowy bieżnik z linii Ringtread oferowany przez firmę ATB Truck S.A.. Przeznaczony jest na osie napędowe pojazdów ciężarowych. Doskonale sprawdza się podczas jazdy na długich i regionalnych trasach. To ogumienie jest bieżnikowane w technologii pierścieniowej, czyli pierścień bieżnika jest precyzyjnie rozmieszczony na obwodzie opony, co skutkuje znakomitym wyważeniem opony. Mieszanka gumowa, z której bieżnik jest wyprodukowany, doskonale zachowuje się w niskich temperaturach. Zapewnia doskonałą przyczepność oraz bezpieczną trakcję na mokrej, oblodzonej i pokrytej śniegiem nawierzchni. GRIP ponadto charakteryzuje się odpornością na ścieranie i dobrym odprowadzaniem wody. Poprzez zastosowanie licznych lamelek zagwarantowana jest wysoka stabilność podczas hamowania. Opona dostępna jest w rozmiarach 295/60R22,5; 315/60R22,5; 315/70R22,5 i 315/80R22,5. Produkt ten objęty jest dwuletnią gwarancją. Więcej informacji na: www.atbtruck.com.pl .
Zobacz cały numer PO 10/87 (Październik 2011)
ATB TRUCK S.A.
RSY397
W porównaniu do typowych opon zimowych główną zaletą nowego bieżnika RSY397, jest możliwość całorocznego wykorzystania. Jest to opona bieżnikowana w technologii pierścieniowej. Ta unikatowa metoda sprawia, że pierścień bieżnika jest precyzyjnie rozmieszczony na obwodzie opony, co skutkuje jej dobrym wyrównoważeniem. Jeżeli opony z bieżnikiem RSY397 zamontowane zostaną na początku sezonu zimowego, mogą być używane przez cały rok. Bieżnik RSY397 posiada agresywną rzeźbę, która gwarantuje bezpieczną jazdę nawet w najtrudniejszych zimowych warunkach, a następnie kiedy się zużyje, nabiera cech idealnych do stosowania w innych porach roku. Bieżnik RSY397 został zaprojektowany na osie napędowe pojazdów ciężarowych. Doskonale sprawdza się podczas jazdy na długich i regionalnych trasach. Charakteryzuje się on doskonałą przyczepnością zarówno na mokrej, pokrytej śniegiem, jak i oblodzonej nawierzchni. Dzięki licznym lamelkom gwarantuje wysoką stabilność podczas hamowania. Bardzo dobrze oczyszcza się z błota i śniegu. Mieszanka gumowa, z której bieżnik jest wyprodukowany, bardzo dobrze zachowuje się w niskich temperaturach. Jego głębokość to 21 mm. Opona dostępna jest w rozmiarach 275/70 R22,5; 295/80 R22,5; 315/80 R22,5 i 315/70 R22,5. Produkt ten objęty jest dwuletnią gwarancją. Więcej na stronie www.atbtruck.com.pl .
Zobacz cały numer PO 9/86 (Wrzesień 2011)
BRIDGESTONE
R249 Ecopia
Japoński koncern oponiarski, chcąc zmniejszyć koszty i działać z większą odpowiedzialnością wobec środowiska, wprowadził gamę opon Ecopia. Oszczędność paliwa poprzez zmniejszenie oporów toczenia, a tym samym redukcja emisji CO2 i co za tym idzie najniższy całkowity koszt użytkowania, to główne zalety opon marki Ecopia wymieniane przez producenta. Ecopia to ekonomiczne wykorzystanie surowców, mniejsza emisja CO2, a przede wszystkim recykling w postaci bieżnikowania. Warto tu wspomnieć, że po pierwsze opony bieżnikowane zapewniają koszt przejechanego kilometra niższy średnio o 35 proc. w stosunku do nowych opon. Im więcej razy bieżnikujemy karkas, tym niższy jest całkowity koszt użytkowania opony. Po drugie, do produkcji opony bieżnikowanej zużywa się tylko 26 litrów oleju, w porównaniu do 83 litrów w przypadku nowej opony. Opona R249 przeznaczona jest na osie skrętne, zapewniając zmniejszenie zużycia paliwa. Zastosowana mieszanka NanoPro-TechTM cechuje się niskimi oporami toczenia bez pogorszenia trwałości, odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni. W oponie zastosowano także system usuwania kamieni.
R249 Evo
Opona na osie skrętne, zapewniająca zmniejszenie zużycia paliwa, do zastosowań z większymi obciążeniami. Tutaj również zastosowano mieszankę NanoPro-TechTM cechującą się niskim oporem toczenia. Oprócz tego inżynierowie Bridgestone wykorzystali w tym modelu technologie Waved BeltTM i Turn-in-Ply zapewniające doskonałą trwałość bez pogorszenia odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni.
R109
Nowa opona do naczep, zapewniająca zmniejszenie zużycia paliwa wykonana z mieszanki o niskim oporze toczenia w nowej technologii budowy stopki Slim Bead, zmniejszającej opór toczenia i masę (tylko w modelu o profilu 65). Zastosowane technologie Waved BeltTM i Turn-in-Ply zapewniają doskonałą trwałość (tylko w modelu o profilu 55) bez pogorszenia trwałości, odporności na nieregularne zużycie i właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni. Dostępna także jako opona bieżnikowana.