Ciężarowe i dostawcze

GOODYEAR

Regional RHT II

To nowa linia opon do naczep, z przeznaczeniem głównie do pojazdów używanych w sektorze przewozów regionalnych. Linia Regional RHT II dopasowana jest przede wszystkim do obręczy o średnicy 22,5 cala oraz oferuje dłuższe przebiegi i mniejsze opory toczenia w porównaniu z poprzedniczką - Goodyear Regional RHT. Przekłada się to na jeszcze niższe koszty na kilometr dla operatorów flot transportowych. Istotne wydłużenie potencjalnych przebiegów (nawet o 30 proc. w stosunku do Regional RHT), doskonałe parametry jazdy na mokrej nawierzchni i wysoka wytrzymałość to najważniejsze zalety, za sprawą których nowa linia opon cieszyć się będzie zainteresowaniem ze strony klientów. Opona RHT II spełnia wymagania przyszłego rozporządzenia UE 661/2009 dot. etykietowania opon i uzyskuje doskonałe wyniki w zakresie oporów toczenia i niskiego poziomu hałasu. W nowej linii znajduje się też opona o podwyższonej nośności, która umożliwia obciążenie osi do 10 ton, tym samym zwiększając ładowność, przy jednoczesnych dłuższych przebiegach i wyższej trwałości opony. Najważniejsze elementy Regional RHT II to zoptymalizowany, wielokątowy kształt w obszarze bieżnika, mocne żebra barkowe i zygzakowate rowki bieżnika. Konstrukcja taka zapewnia równomierne i optymalne zużycie, odporność na ścieranie barków oraz wysoką trwałość podczas manewrów. Kształt rowków minimalizuje ryzyko klinowania się kamieni w oponie i poprawia jej hamowanie na mokrej nawierzchni. RHT II pozwala osiągać wyższe przebiegi, dzięki nowemu składowi mieszanki i zwiększonej o 15 proc. objętości gumy. Bieżnik Regional RHT II jest o 10 mm szerszy i 8 proc. głębszy niż w poprzedniej wersji. W RHT II wykorzystano technologie Goodyear Max i KMax. Opony Regional RHT II porównano z poprzednią generacją Regional RHT oraz z oponami najważniejszego konkurenta. Okazało się, że RHT II osiągały ten sam poziom zużycia średnio po 179 tys. kilometrów (RHT po 129 tys. km), a produkty konkurencji po 155 tys. kilometrów. Oznacza to, że Regional RHT II mają o 39 proc. dłuższą żywotność niż poprzednia generacja i o 19 proc. lepszą od opony konkurenta. Prototyp opony Regional RHT II 385/65R22.5 o dużej nośności przedstawiono na targach IAA Commercial Vehicle Show 2010 w Hanowerze. Uzyskane parametry nośności lekkiej naczepy tandem pozwalają przewozić ładunki porównywalne z konwencjonalnymi naczepami trójosiowymi. Nowe opony umożliwiają do 20 ton obciążenia na naczepie tandem, w porównaniu z konwencjonalną naczepą trójosiową, ponieważ mają indeks nośności 164 = 5 ton zamiast typowego 160 = 4,5 tony. Naczepa tandem z ciągnikiem 4x2 może osiągnąć DMC 38 ton, w porównaniu do 40 ton w przypadku ciągnika 4x2 z przyczepą trójosiową. Naczepa tandem może być o około tonę lżejsza od naczepy trójosiowej, koszty operacyjne mogą być znacznie niższe niż wielu konwencjonalnych naczep trójosiowych. Opona o podwyższonej nośności wyróżnia się nową osnową, zaprojektowaną z myślą o obniżeniu temperatury wewnętrznej, co wydłuża żywotność i trwałość. Goodyear współpracował nad projektem tej opony z firmą Schmitz Cargobull. Opony Goodyear Regional RHT II można ponownie rowkować i bieżnikować.

PIRELLI

FG:01 i TG:01

Opony FG:01 do osi napędowych i TG:01 do osi kierowanych mogą być stosowane do użytku mieszanego na drogach i placach budów w warunkach umiarkowanie agresywnych dla bieżnika. W porównaniu do poprzednich linii nowe produkty są trwalsze (o 30 proc.), cechują się bardziej optymalną odpornością na zużycie (o 25 proc.) i mają większe możliwości bieżnikowania (o 10 proc.). To z kolei przekłada się na oszczędność i bezpieczeństwo zgodnie z przepisami unijnymi dotyczącymi emisji hałasu i oporu toczenia. Wyniki te udało się osiągnąć po zastosowaniu nowatorskich rozwiązań technologicznych wprowadzonych na wielu poziomach, a także dzięki strukturze SATTTM nowej generacji. Bieżniki są teraz szersze, co zapewnia ich większy przebieg, i mają boczne pasy wzmacniające, zwiększające odporność ogumienia na uderzenia boczne i ścieranie. Wzory bieżników zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu maksymalnej przyczepności na drogach nieutwardzonych, a także wysokiego komfortu akustycznego, dużego przebiegu i przyczepności na nawierzchniach utwardzonych. Szczególnie opony TG:01 są chronione dwoma patentami należącymi do Pirelli, dotyczącymi: wzoru bieżnika, którego elementem jest ochronne żebrowanie u podstawy rowków, zwiększające ochronę w tych miejscach i zapobiegające zatrzymywaniu kamyków w rowkach; stopniowanej geometrii ścian bloków ułatwiającej odprowadzanie wody i błota oraz podnoszącej przyczepność. Mieszanki, szczególnie ta o wysokiej zawartości krzemionki znajdująca się pod bieżnikiem, są tworzone tak, by zapobiec generowaniu dużej ilości ciepła, w ten sposób zapewniając większą trwałość opony. Bieżnik jest wykonany z dwóch różnych mieszanek - mieszanka warstwy zewnętrznej zapewnia podwyższoną odporność na ścieranie, większy przebieg, równomierne zużycie oraz wysoką przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Z kolei skład mieszanki warstwy wewnętrznej ma zminimalizować opór toczenia oraz podnosić integralność struktury opony i jej trwałość. Opony FG:01 i TG:01 będą dostępne od listopada 2011 r. w rozmiarach: 315/80R22.5, 295/80R22.5 oraz 13R22.5.

Opony ciężarowe zimowe

PIRELLI

FW:01 i TW:01

Dział badawczo-rozwojowy firmy Pirelli opracował opony zimowe FW:01 i TW:01 - odpowiednio dla osi kierowanej i napędowej - aby zapewnić najwyższe osiągi i bezpieczeństwo na mokrych, pokrytych śniegiem lub oblodzonych drogach w temperaturze poniżej 4°C, do eksploatacji w transporcie średnio- i długodystansowym. W porównaniu do poprzednich linii nowe opony zapewniają o 20 proc. większy przebieg, o 30 proc. większe możliwości bieżnikowania, o 30 proc. wyższą przyczepność na śniegu oraz o 10 proc. wyższą przyczepność i wydajność na mokrej nawierzchni. Cechy te wynikają głównie z fundamentalnej roli, jaką w oponach odgrywają struktura, wzór bieżnika i specjalny skład mieszanki gumowej (zgłoszonej przez Pirelli do dwóch patentów), która zawiera dużą ilość krzemionki. Rzeźba bieżników w linii opon W:01 ma kluczowe znaczenie dla ich osiągów. Głębokie rowkowanie, nowatorska sekwencja skoku i geometria bloków umożliwiają osiągnięcie wyjątkowo dobrze zrównoważonych osiągów pod względem przyczepności, sterowania na śniegu, skróconej drogi hamowania na mokrej nawierzchni, wysokiego komfortu akustycznego i dużego przebiegu. Opony FW:01 zostały opracowane w opatentowanej przez Pirelli technologii (RSR - Rotated Shoulder Rib), dającej równomierne zużycie, a przez to większy przebieg; wzór bieżnika modelu TW:01 został zaprojektowany z myślą o chwytaniu dużych ilości śniegu, by umożliwił doskonałą przyczepność „śnieg do śniegu”, co z kolei gwarantuje, że tylne opony będą świetnie trzymały się drogi, a dzięki temu także cały pojazd. Ponadto gęsty wzór bloków oraz duża ilośd wolnej przestrzeni we wzorze bieżnika pozwalają na osiągnięcie wysokiego komfortu akustycznego, co powoduje, że nowe opony W:01 są optymalne do eksploatacji w autokarach. W takim przypadku połączenie modelu FW:01 na osi kierowanej i modelu TW:01 na osi napędowej maksymalizuje przebieg opon. Modele opon FW:01 i TW:01, dostępne są już na rynku w rozmiarach: 295/80R22.5, 315/60R22.5, 315/70R22.5 i 315/80R22.5. Mają oznaczenie „Ecoimpact” na boku, które jest charakterystyczne dla wszystkich opon najnowszej generacji 01 Series. Opony FW:01 i TW:01 dają duże oszczędności energetyczne, dzięki niskim oporom toczenia, a co za tym idzie - obniżone zużycie paliwa, emisję CO2 i zgodność emisji hałasu z dyrektywami unijnymi, które mają wejść w życie w 2012 r. W nowej linii W:01 wykorzystano technologię SATTTM najnowszej generacji, najbardziej zaawansowaną z istniejących technologii produkcji opon. Dzięki innowacyjnej konstrukcji opasania nowe opony ciężarowe cechują się wysokimi osiągami pod względem trwałości i niezawodności, jednocześnie zachowując komfort i poszanowanie środowiska. Cechą charakterystyczną nowych opon W:01 jest większa wytrzymałość w porównaniu do poprzedniej linii.

Zobacz cały numer PO 11/88 (Listopad 2011)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń