GOODYEAR
Omnitrac MSS II
Są to opony na oś kierowaną. Charakteryzują się szerokim bieżnikiem ze „slalomowymi” rowkami centralnymi i solidnymi żebrami barku. Ochrona przed penetracją kamieni w połączeniu z podwójnym rowkiem zapewnia lepszą odporność na przebicie kamieniami i sprawniejsze samooczyszczanie rowków. Przekłada się to na wydłużenie przebiegów, poprawę hamowania na drodze i nawierzchni nieutwardzonej oraz lepszą odporność na uszkodzenia. Wzór bieżnika posiada cztery lub pięć żeber w zależności od rozmiaru oraz właściwości zmniejszające hałas. Opony Omnitrac MSS II spełniają wymogi przyszłego (2012 r.). rozporządzenia 661 UE dotyczące hałasu i oporów toczenia.
Omnitrac MSD II
Najważniejsze zalety opon MSD II to wydłużone przebiegi i mniejszy opór toczenia, co przekłada się na niższe rachunki za paliwo i niższy poziom hałasu. Opony Omnitrac MSD II, tak jak MSS II, spełniają wymogi przyszłego rozporządzenia 661 UE co do oporów toczenia i hałasu. Omnitrac MSD II to opony na oś napędową posiadające szerszy bieżnik dla wydłużenia przebiegów. Inne właściwości to masywne żebro centralne, które poprawia charakterystykę zużycia opony. Znajduje się ono pomiędzy ciągłymi, otwartymi rowkami nachylonymi w kierunku barków, co zapewnia lepsze samooczyszczanie. Przyczepność w błocie zwiększa przesunięcie krawędzi bloków barku. Podobnie jak w przypadku Omnitrac MSS II, konstrukcja ma właściwości zmniejszające poziom hałasu. W przypadku przebicia bieżnika na głębokość do 6 mm, oba nowe wzory mają wbudowaną warstwa szczeliwa Duraseal zapobiegającą utracie powietrza, nawet po wyjęciu obiektu. Oznacza to, że pojazdy ciężarowe mogą kontynuować jazdę nawet po przebiciu bieżnika, unikając kosztownego przestoju. Technologia ta może również zapobiec jeździe z niedostatecznym ciśnieniem, co jest jedną z głównych przyczyn przedwczesnego zużycia opon. Goodyear wprowadził 14 nowych rozmiarów, by uzupełnić asortyment opon wielozadaniowych. Opona 325/95R24 jest bezdętkowa i stanowi metryczny odpowiednik 12.00R24. Nowe opony umożliwiają zwiększenie ładowności do 500 kg na oś w porównaniu z modelem 12.00R24.
Opony bieżnikowane
ATB TRUCK S.A.
RD4
To kolejny po RSY397 i GRIP zimowy bieżnik z linii Ringtread oferowany przez firmę ATB Truck S.A. Bieżnik RD4 przeznaczony jest do stosowania w autobusach dalekobieżnych, na osiach napędowych. Doskonale sprawdza się podczas jazdy na długich dystansach. Jest to opona bieżnikowana w technologii pierścieniowej, dzięki której pierścień bieżnika jest precyzyjnie rozmieszczony na obwodzie opony, co skutkuje znakomitym wyrównoważeniem opony. Mieszanka gumowa, z której jest wyprodukowany pas bieżnika doskonale zachowuje się w niskich temperaturach. Rzeźba bieżnika RD4 zapewnia skuteczne odprowadzanie wody i śniegu, gwarantując tym samym doskonałą przyczepność w każdych warunkach drogowych, jak również dobrą stabilność. Ogromną zaletą RD4 jest obniżony poziom hałasu, dzięki czemu jazda staje się bardziej komfortowa dla kierowcy i pasażerów. Opona dostępna jest w rozmiarach 275/70R22,5; 305/70R22,5; 295/80R22,5; 315/80R22,5 i 12R22,5. Więcej na www.atbtruck.com.pl .
FBO WOLBROM S.A.
Adamex 315/70 R22,5
Opona Adamex 315/70 R22,5 przeznaczona jest do montażu na osie napędowe do stosowania w transporcie dalekobieżnym oraz na głównych szlakach komunikacyjnych. Perfekcyjnie dobrana głębokość bieżnika WDA2 gwarantuje doskonałe właściwości trakcyjne na mokrych i suchych nawierzchniach. Zastosowanie wysokiej jakości mieszanki gumowej do produkcji znacznie zwiększa odporność na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne, co znacznie przedłuża jej żywotność. Dłuższe przebiegi, większa oszczędność paliwa, dzięki mniejszym oporom toczenia, to najważniejsze zalety tej opony, istotne z punktu widzenia interesu ekonomicznego użytkownika, jak i podkreślające aspekt ekologiczny produktu, charakteryzujący także sam proces bieżnikowania. Więcej informacji na temat aktualnej oferty FBO Wolbrom S.A. można uzyskać na stronie internetowej www.fbo.wolbrom.com.pl .
Zobacz cały numer PO 12-1/89 (Grudzień 2011-Styczeń 2012)
GEYER&HOSAJA
Unitread EX HTR 2385/65 R22,5
Nowa opona bieżnikowana naczepowa 385/65 R22,5 Unitread EX HTR2 w technologii „na gorąco” zawiera zwiększoną ilość gumy, a efektywna głębokość bieżnika dochodzi do 16,5 milimetra. Większa powierzchnia kontaktu zapewnia doskonałe własności eksploatacyjne i równomierne zużywanie się opony. Unitread EX HTR2 wytrzymują najdłuższe przebiegi w tej klasie produktów - jest to możliwe dzięki znacznej rezerwie materiału, która jednocześnie zwiększa odporność opony na przecięcia i przebicia. Zaletą dla klientów będą niższe koszty eksploatacji. Uniwersalna opona przeznaczona do eksploatacji na krótkich i długich dystansach charakteryzuje się jakością dającą jej wyraźną przewagę nad produktami konkurencji. Więcej o prezentowanym bieżniku można przeczytać na stronie www.geyer-hosaja.com.pl .