LASSA
Phenoma
Po sukcesie rynkowym opony Revo, w klasie opon do samochodów turystycznych, Lassa wprowadza w tym sezonie na rynek nową oponę przeznaczoną do samochodów o charakterystyce sportowej. Zewnętrznie wyróżnia ją nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika i atrakcyjny wygląd boków. Doskonałe zachowanie opony przy dużych prędkościach ma zapewnić wzmocniona konstrukcja strefy opasania, boków oraz zastosowana, będąca wynikiem wieloletnich badań, nowa mieszanka bieżnika. W tym sezonie opona dostępna będzie w 22 rozmiarach o średnicach osadzenia 16” do 18” i indeksach prędkości W i Y. W przyszłości opona będzie produkowana również w rozmiarach o średnicy osadzenia 19” i 20”. www.j-m-k.pl , www.lassa.com.pl .
MICHELIN
Pilot Super Sport
Ma to być najszybsza opona świata do codziennej jazdy seryjnymi samochodami sportowymi i tuningowanymi zarówno po drogach publicznych, jak i torach wyścigowych. Konstruując ją, zastosowano opasanie z włókna aramidowego Twaron, dwumieszankową konstrukcję bieżnika (Bi-Compound), innowacyjną technologię zmiennego kształtu kontaktu opony z podłożem (Variable Compact Patch 2.0). Twaron gwarantuje wyjątkową stabilność opony przy dużych prędkościach. Opasanie aramidu zaciska bowiem czoło bieżnika mocniej niż barki opony, co ułatwia okiełznanie siły odśrodkowej i równomierne rozłożenie nacisku na podłoże. Strona zewnętrzna bieżnika jest z kolei wyjątkowo wytrzymała na zakrętach, a wewnętrzna pozwala oponie rozcinać film wodny i przylegać do najmniejszych nierówności drogi. Zasługą zastosowanej technologii jest zaś niezmienna przyczepność gumy na zakrętach. Oponę przetestowano według standardów lotniczych na dystansie 50 tys. km. Produkt Michelina dostępny jest w rozmiarach od 18 do 22 cali.
Opony do SUV-ów i 4X4
GENERAL TIRE
Grabber AT
Nowa generacja opon do samochodów z napędem 4x4 i SUV mająca gwarantować najwyższy poziom przyjemności z jazdy, komfortu i bezpieczeństwa. Producent informuje o ich bardzo dobrej przyczepności i prowadzeniu zarówno na drogach o równej nawierzchni, jak i podczas jazdy w terenie. Unikalny układ bieżnika ma chronić czoło i bark opony przed uszkodzeniem i oprócz komfortu jazdy ma zapewnić duży przebieg oraz zwiększyć bezpieczeństwo na wszystkich rodzajach dróg. Zdaniem producenta, Grabber AT wyprzedza swoje poprzedniczki zarówno pod względem parametrów hamowania na mokrej nawierzchni, jak i poziomu hałasu. www.agromax.pl
LASSA
Competus H/P
W bieżącym sezonie gama opon Competus przeznaczonych do pojazdów 4x4 wzbogaca się o nową oponę Competus H/P. W przeciwieństwie do Competusa A/T przeznaczonego do użytkowania w każdym terenie nowa opona przeznaczona jest do pojazdów typu SUV o wysokich osiągach, eksploatowanych głównie na drogach utwardzonych. Oponę wyróżnia nowoczesny sportowy design oraz zastosowana mieszanka bieżnika zapewniająca doskonałe zachowanie przy dużych prędkościach. Walory nowej opony potwierdzają doskonałe wyniki testów porównawczych z oponami liderów tej klasy przeprowadzonych przez niemiecki TUV SUD. www.j-m-k.pl, www.lassa.com.pl .
Zobacz cały numer PO 3/81 (Marzec 2011)