Opony osobowe UHP na lato
HANKOOK
Ventus Prime2
Nowa opona pokazała się z dobrej strony już w czasie testów, szczególnie dzięki dynamice prowadzenia pojazdu. Nowy typ krzemionkowej mieszanki bieżnika zapewnia optymalną przyczepność na mokrych nawierzchniach, zaś specjalnie zaprojektowany bieżnik znacznie redukuje, w porównaniu z poprzednią wersją, opory toczenia. Bioniczny profil bieżnika dodatkowo zwiększa komfort jazdy i redukuje hałas, dzięki zastosowaniu nowych technologii o nazwie Grip-Tech i Quiet Ride. Technologia Multi-Tread Radius gwarantuje maksymalny możliwy kontakt z nawierzchnią, co zapewnia optymalną kontrolę nad pojazdem i wysoką skuteczność hamowania, szczególnie na mokrej jezdni i przy ekstremalnych przechyłach na zakrętach, a także przy bardzo dużych prędkościach. Opatentowana przez firmę Hankook technologia SCCT (Stiffness Control Contour Theory) pomaga w zapewnieniu optymalnego rozkładu nacisku na podłoże, a więc mniejszego zużycia opony. Asymetryczna struktura bieżnika łączy doskonałe właściwości antypoślizgowe z maksymalnym stopniem kontroli nad pojazdem i świetną reakcją na ruchy kierownicy. Konstrukcja blokowo-krawędziowa zewnętrznych rowków bieżnika, zainspirowana uzębieniem drapieżnych kotów, powoduje lepszą przyczepność do nawierzchni, a także znacznie większą stabilność pojazdu na mokrej i suchej jezdni. Zastosowanie hybrydowej, silikonowej mieszanki bieżnika i hybrydowych łańcuchów polimerowych oraz nanocząstek maksymalizuje przyczepność opony Ventus Prime2 do mokrych nawierzchni i redukuje zużycie bieżnika i paliwa. Opona jest dostępna w 42 rozmiarach od 15 do 18 cali (serie 65 do 45) dla pojazdów klasy od niskiej i średniej do luksusowej, o szerokościach bieżnika od 185 do 255 mm (współczynnik prędkości H-W), głównie jako wyjątkowo stabilny model Extra Load (XL). Jest też dostępna jako model run-flat przystosowany do pracy awaryjnej (jako system HRS-Hankook Runflat).
YOKOHAMA
Advan Sport V105
To opona do samochodów o wysokich osiągach została wybrana jako oryginalne wyposażenie do Mercedesa - Benz CLS klasowy premium luksus 4. Opony Advan do Mercedesa CLS będą dostarczane w dwóch wielkościach: 255/40 R18 99Y XL i 285/35 R18 97Y. Advan Sport V105 została zaprojektowana wspólnie przez Yokohamę oraz firmę Daimler Benz. Znak „MO” na każdej stronie opony oznacza aprobatę przez niemieckiego producenta aut. Nowe opony zapewniają dużą stabilność, bardzo dobrze zachowują się na mokrej i suchej nawierzchni. Auto na tych oponach prowadzi się komfortowo, bowiem przy w miarę spokojnej jeździe auto jest świetnie zbalansowane. Nową oponę stworzono w ramach rozwijania przyjaznych dla środowiska produktów. Ponadto Advan Sport został tak skonstruowany, aby stawiać mniejsze opory toczenia. Jest także dopasowany jako oryginalne wyposażenie do Audi S8, A7 i Q7, Porsche 911 Carrera 4 i Porsche Cayenne i Bentley Continental. Advan Sport V105 jest następcą ADVAN Sport V103 i jest dopasowany najpierw jako oryginalny wyposażenie nie tylko do sportowego Mercedesa. Opona będzie wprowadzana w najbliższych miesiącach na rynkach całego świata.
Zobacz cały numer PO 7-8/85 (Lipiec-Sierpień 2011)
Opony letnie do aut osobowych i usportowionych
DĘBICA
Presto
Firma Oponiarska Dębica S.A. wprowadza na rynek oponę letnią Dębica Presto, przeznaczoną dla wymagających kierowców, ceniących sobie dynamiczną, a równocześnie ekonomiczną jazdę. Zoptymalizowana konstrukcja opony zapewnia bardzo dobre osiągi na mokrej nawierzchni, krótką drogę hamowania, a także wysokie przebiegi. Dębica Presto to opona letnia z segmentu HP (ang. High Performance), stworzona z myślą o samochodach osobowych o wysokich osiągach. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, zastosowane w oponie, pozwalają na pewną jazdę i bardzo dobre kierowanie autem w każdych warunkach. Dzięki licznym nacięciom bloków bieżnika, które skutecznie rozpraszają wodę, a także mieszance gumowej na bazie krzemionki, Dębica Presto zapewnia bardzo dobre kierowanie na mokrej nawierzchni. Opona skutecznie radzi sobie także na suchej nawierzchni, m.in. za sprawą asymetrycznej rzeźby bieżnika oraz wzmocnionej strefy barkowej. Budowa 4-żebrowa, z podwójnym żebrem centralnym, gwarantuje szybką reakcję opony na ruchy kierownicą. Udoskonalony kontur opony odpowiada za optymalny rozkład nacisku na całej powierzchni styku opony z podłożem, zapewniając równomierne zużywanie się bieżnika. Presto zapewnia dłuższe przebiegi, dzięki zoptymalizowanej konstrukcji bieżnika, która daje szerszy i bardziej kwadratowy odcisk. Większa powierzchnia kontaktu opony z podłożem to lepsze prowadzenie oraz przyczepność. Dębica Presto, zanim trafiła na rynek, przeszła wszechstronne testy porównawcze z jej odpowiednikami z Europy i Azji, wykazując znaczną przewagę w przypadku parametrów decydujących o bezpieczeństwie. Opona będzie dostępna w 9 rozmiarach, co zaspokaja 85 proc. zapotrzebowania w segmencie opon HP w Polsce.
FULDA
SportControl
Nowa Fulda SportControl (UHP) pozwala na kontrolowaną jazdę sportową, dzięki zastosowaniu konstrukcji z progresywnymi blokami bieżnika. Mieszanka na bazie krzemionki oraz system rowkowania zapewniają zwiększoną przyczepność oraz skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni. Nowoczesny, lekki karkas redukuje opory toczenia, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa oraz emisję CO2. W oponie SportControl zastosowano nowoczesną konstrukcję, która wykorzystuje progresywne bloki na całej szerokości bieżnika, zapewniające odpowiednią sztywność oraz optymalny rozkład sił pomiędzy oponą a drogą. Składa się to na bardzo dobrą przyczepność i łatwość prowadzenia, zwłaszcza podczas dynamicznej jazdy z wysokimi prędkościami. Dla każdego kierowcy prowadzenie auta w deszczu oznacza szczególne wyzwanie. W oponie zastosowano nowoczesną mieszankę gumową na bazie krzemionki, dającą optymalne rozpraszanie i usuwanie wody, zwiększając tym samym przyczepność auta podczas jazdy w deszczu. Obniżone opory toczenia, dzięki zastosowanej mieszance oraz lekkiej konstrukcji, mają wpływ na niższe straty energii, a co za tym idzie zmniejszone zużycie paliwa. Dzięki połączeniu nowoczesnej konstrukcji opony oraz wzoru bieżnika, zapewniającego zoptymalizowany nacisk oraz znakomitą dystrybucję ciśnienia, Fulda SportControl zużywa się powoli, co w efekcie daje komfortową jazdę przy niskim poziomie emisji hałasu oraz wysokie przebiegi. TUV SÜD Automotive w listopadzie 2010 roku testowała opony SportControl. Badania te wykazały średnio o 3 metry krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni i średnio o 14 proc. lepszy wynik w kategorii „opory toczenia” w stosunku do konkurencyjnych opon. Fulda SportControl jest dostępna w 27 rozmiarach, dopasowanych do samochodów sportowych oraz aut osobowych.
HANKOOK
Ventus Prime2
To opona nowej generacji wyróżniona już licznymi nagrodami. Opona ta jest komfortowym produktem klasy premium dla osób dużo podróżujących, mających wysoką świadomością parametrów bezpieczeństwa oraz wysokie wymagania. Opona jest kolejnym etapem ewolucji modelu Ventus Prime. Nadaje się ona idealnie do komfortowych samochodów klasy średniej, wyższej i luksusowej. Ventus Prime2 jest wyjątkowo bezpieczna. Najnowsze materiały połączone z zaawansowaną technologią mieszanek kauczukowych zapewniają optymalną kontrolę na mokrej drodze i maksymalną skuteczność hamowania - skrócenie drogi hamowania nawet o 20 procent w porównaniu ze swoimi poprzedniczkami. Tworząc profil tej opony, inżynierowie firmy Hankook skorzystali z wzorców przyrody i zaprojektowali bieżnik bioniczny. Krój bieżnika Prime2 zainspirowało uzębienie drapieżnych kotów: blokowo-krawędziowa forma zewnętrznych rowków bieżnika, oparta na kłach, wirtualnie sczepia się z nawierzchnią, gwarantując zawsze i wszędzie optymalną przyczepność oraz znacznie wyższą stabilność pojazdu na suchej i mokrej nawierzchni. Kontur bieżnika Ventus Prime2 jest zgodny z zasadą technologii Multi-Tread Radius. Sześć (po trzy na każdej stronie) różnych promieni bieżnika zapewnia zrównoważony rozkład nacisku na podłoże, a więc maksymalny kontakt z nawierzchnią w każdych warunkach, także przy ekstremalnych przechyłach pojazdu i bardzo dużych prędkościach. Na mokrych nawierzchniach nowa opona, dzięki wysokogatunkowej pełnosilikonowej mieszance bieżnika z nanocząstkami i zoptymalizowanymi zakończeniami łańcuchów molekularnych, zapewnia dużą skuteczność hamowania, niski opór toczenia i doskonałe osiągi. Quiet Ride Technology firmy Hankook pomaga w minimalizacji emisji hałasu dzięki perfekcyjnej strukturze bloku bieżnikowego, redukującego głośność toczenia opony. Na redukcji hałasu i poprawie komfortu jazdy korzysta zarówno środowisko naturalne, jak i człowiek.