Osobowe, SUV, 4x4

MATADOR 

DH 1

Ten typ bieżnika przeznaczony jest dla samochodów ciężarowych, pojazdów dostawczych i autobusów w komunikacji dalekobieżnej oraz częściowo w ruchu regionalnym, z możliwością stosowania przez cały rok. W pierwszej kolejności zaleca się zakładanie opon wyposażonych w bieżnik DH 1 na tył - oś napędzaną pojazdu. Kierunkowa rzeźba bieżnika pozwala również na stosowanie tych opon na osi przedniej. Podstawowe konfiguracje rzeźby bieżnika DH 1 uwzględniają wszelkie specyficzne potrzeby tego typu eksploatacji, np. wysokie prędkości, długotrwały przebieg pracy, sposób zużywania, oraz konieczność długotrwałej efektywności. Uniwersalne właściwości gwarantują trwałość tego typu bieżnika i jego walorów w różnorodnych zmiennych warunkach, w których odbywa się komunikacja dalekobieżna i regionalna, również w trudnych warunkach pogodowych. Ten typ bieżnika posiada oznakowanie M+S ze względu na dobre właściwości trakcyjne na drogach w okresie zimowym.   

FR 2

Nowoczesna opona przeznaczona jest dla samochodów ciężarowych, z możliwością stosowania w pojazdach dostawczych i autobusach w komunikacji regionalnej.  W pierwszej kolejności zaleca się zakładanie opon wyposażonych w bieżnik typu FR 2 na oś kierowaną pojazdu. Opony posiadające ten rodzaj bieżnika mogą być stosowane w autobusach w okresie letnim, przy założeniu, że na wszystkich osiach należy zakładać ten sam typ opon. Stosowanie przez wszystkie pory roku zalecane jest wyłącznie na osi kierowanej. Podstawowa konfiguracja opasania rzeźby bieżnika została dostosowana w optymalny sposób do warunków komunikacji regionalnej, czyli częstej zmiany prędkości, zmiany obciążenia przy zachowaniu wysokiej efektywności oraz maksymalny poziom bezpieczeństwa. Cztery proste rowki obwodowe zapewniają doskonałe właściwości prowadzące i kierunkowe bieżnika na nawierzchniach mokrych i suchych, zaś duża liczba lameli poprzecznych gwarantuje właściwości trakcyjne bieżnika na nawierzchniach mokrych i ośnieżonych. Pomocnicze rowki poprzeczne pozwalają na podwyższenie przyczepności opon. Widocznym i istotnym efektem tego rozwiązania technicznego jest podwyższenie właściwości trakcyjnych niezużytych opon, zwłaszcza w warunkach zimowych.  Rzeźba rowków obwodowych tworzy większą ilość krawędzi, efektywnie wspomagając hamowanie i właściwości trakcyjne.

FR 3

Jest to opona z bieżnikiem kierunkowym nowego typu wykonanym zgodnie z nowatorską, funkcjonalną koncepcją projektową. Przeznaczona jest do samochodów dostawczych i pojazdów użytkowych stosowanych w transporcie regionalnym, dalekobieżnym i lokalnym. Z reguły pojazdy wyposażone w opony FR 3 stosowane są na drogach klasy I i II. W związku z doskonałymi właściwościami opon FR 3 odnośnie jakości jazdy i bezpieczeństwa, które potwierdzono za pomocą wszechstronnych testów, producent zaleca stosowanie opon FR 3 na osi przedniej pojazdu. Jeśli nie występują szczególne utrudnienia w warunkach jazdy, zaleca się stosowanie wyłącznie opon FR 3 dla całego pojazdu. Opony posiadają nowy typ bieżnika 17,5“. Uzyskały bardzo dobre wyniki w badaniach wytrzymałości funkcjonalnej nawet w warunkach intensywnej eksploatacji pojazdu. Opony FR 3 klasyfikowane są jako zaawansowany typ opon kierunkowych. Opony te przeznaczone są do komunikacji regionalnej i łączonej, a ich kluczowe właściwości to wysokie bezpieczeństwo eksploatacji, odpowiedni przebieg i wysoki komfort jazdy. Opony FR 3 produkowane są w wersjach 17,5 oraz 19,5 cala. Przeznaczone są do stosowania na osi kierowanej samochodów ciężarowych o średniej wielkości i pojazdów dostawczych. Opona wyposażona jest w ulepszony bieżnik kierunkowy, co w różnych warunkach eksploatacji pojazdu zapewnia wyjątkową stabilność kierunkową i umożliwia prowadzenie przy zmiennych rodzajach powierzchni kontaktowej, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. 

DR3 M+S

Opona posiadająca nowy typ (uniwersalnych) parametrów trakcyjnych i wykonana według nowej koncepcji projektowej, przeznaczona jest do pojazdów dostawczych w komunikacji regionalnej, dalekobieżnej i lokalnej. Ponadto pojazdy wyposażone w opony DR 3 mogą być stosowane na drogach klasy I i II oraz gorzej utrzymanych drogach w obszarach górskich. Opona ta doskonale nadaje się do stosowania przez cały rok we wszystkich warunkach pogodowych. Po zweryfikowaniu bardzo dobrych właściwości trakcyjnych i bezpieczeństwa jazdy w okresie zimowym, opona uzyskała oznakowanie M+S. Producent zaleca stosowanie opon z bieżnikiem DR 3 z tyłu pojazdu na osi napędzanej. W przypadku pojazdów z napędem na koła przednie opony z tym bieżnikiem można stosować na wszystkich kołach w okresie zimy. Opony posiadające nowe profile bieżnika, oznaczone symbolem DR 3, osiągają znakomite wyniki w całym okresie eksploatacji, dając jednocześnie możliwość wykonania bieżnikowania. Opony DR 3 charakteryzują się podwyższoną przyczepnością. Przeznaczone są do komunikacji regionalnej i łączonej, a ich kluczowe właściwości to wysokie bezpieczeństwo eksploatacji, odpowiedni przebieg i wysoki komfort jazdy.  DR 3 produkowana jest wyłącznie w wersji 17.5 cala. Optymalna konfiguracja rowków poprzecznych pozwala na osiągnięcie doskonałej przyczepności, daje równomierne zużycie, a także wyższy przebieg dla pojazdów stosowanych w komunikacji regionalnej i łączonej, również dalekobieżnej.

MICHELIN

X One MaxiTrailer  445/45 R22.5

Opony te, poza bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi, pozwalają spedytorom na znaczące oszczędności kosztów eksploatacyjnych firmy transportowej, dzięki wydłużeniu przebiegów oraz zmniejszeniu wydatków na serwis pojazdu użytkowego. Podczas testów przeprowadzonych w ośrodku firmy QinetiQ w Chobham w Wielkiej Brytanii, auta ciężarowe były poddane próbie pochyłości. Pokazały one, jak bardzo przyczepność opon zamontowanych w naczepie może być poprawiona poprzez prawidłowy dobór ogumienia. Konstrukcja opony oparta jest na technologii Infinicoil, jednej z kluczowych innowacji Michelin Durable Technologies. Polega ona na zastosowaniu 400 metrów stalowego kordu nawiniętego na całej szerokości czoła opony, by zapewnić wyjątkową trwałość i równomierne zużycie opony. Na lepszą przyczepność znacząco wpływa też rozmiar opony i jej niższy profil, co zwiększa sztywność boczną opony i zapewnia lepszy kontakt z podłożem. W porównaniu do standardowej opony o rozmiarze 385/65 R 22.5 na oś wleczoną, bieżnik X One MaxiTrailer 455/45 R 22.5 jest o 120 milimetrów szerszy. To zdecydowanie wpływa na zauważalną poprawę stabilności pojazdu podczas jazdy na oponach 455/45 R 22.5. Równocześnie X One MaxiTrailer 455/45 R 22.5 zwiększa zdolność załadunku w naczepie oraz zmniejsza koszty eksploatacyjne firmy transportowej. Wydłużenie przebiegu nawet do 50 proc. (w porównaniu do opon 385/65 R 22.5 XTE 3) umożliwia szersze czoło bieżnika i większa o 35 proc. ilość gumy do zużycia. Dodatkowo zastosowano w oponie szersze i masywniejsze barki, które są odporne na ścieranie podczas bocznych poślizgów. Opona ułatwia także konfigurację ciągnika z naczepą - dzięki standaryzacji osi możliwe jest zastosowanie jednego rozwiązania dla naczep konwencjonalnych oraz dla naczep przewożących zwiększoną objętość towarów. To z kolei zapewnia redukcję wydatków na części zamienne i tarcze hamulcowe. W X One MaxiTrailer zastosowano także jeden uniwersalny rodzaj bieżnika dostosowany do wszystkich szlaków komunikacyjnych. Eliminuje to przestoje pojazdów i ogranicza wydatki na zakup innego rodzaju opon. Na duży potencjał X One MaxiTrailer wpływa również możliwość pogłębiania bieżnika i bieżnikowanie karkasu w unikalnej technologii Michelin RemiX. Technologia ta zapewnia oponie poddanej bieżnikowaniu wykonanie przebiegu porównywalnego z przebiegiem nowej opony Michelin. Technologia Remix jest jednym z czterech etapów życia opon Michelin.

Zobacz cały numer PO 9/86 (Wrzesień 2011)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń