Opony osobowe zimowe
BRIDGESTONE
Blizzak LM-80
Jest to następczyni renomowanych zimowych modeli opon LM-25 4x4. Blizzak LM-80 to rozwiązanie skrojone na miarę samochodów typu SUV oraz aut z napędem na cztery koła. Zapewniając wysoki poziom kontroli na śniegu, pozwala cieszyć się pewną i bezpieczną jazdą w warunkach zimowych. LM-80 w porównaniu ze swoją poprzedniczką oferuje jeszcze lepsze właściwości jezdne. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowego rodzaju bieżnika, opartego o najnowszą technologię lameli, jeszcze lepiej zachowuje się na śniegu oraz na lodzie, a także na mokrej nawierzchni. Duże znaczenie dla uzyskiwanych osiągów ma wysokiej klasy jednokierunkowy bieżnik. Rozwiązanie charakteryzuje się zwiększoną liczbą poprzecznych żłobień, które lepiej odprowadzają wodę i błoto pośniegowe. Zaawansowana technologia lameli “Washboard” pozwala oponie lepiej trzymać się śliskiej nawierzchni, zwiększając efekt „krawędziowania” na śniegu i lodzie oraz zapewnić doskonałe prowadzenie w każdych warunkach. Efekt krawędziowania został jeszcze bardziej wzmocniony poprzez zastosowanie korpusu, który nadaje większą sztywność bieżnikowi, przez co auto lepiej przyspiesza, hamuje i skręca na oblodzonych i mokrych nawierzchniach. Dzięki mieszance zapewniającej mniejsze nagrzewanie się opony, zmniejszono opór toczenia, a tym samym ograniczono koszty związane z nadmiernym zużyciem paliwa. Kształt korpusu opony w LM-80 zaprojektowano tak, aby jak najbardziej zmniejszyć jej ciężar. Niektóre z rozmiarów LM-80 zostały również wyposażone w lżejsze paski ochraniające oponę przed ocieraniem o obręcz koła, co dodatkowo zmniejsza opór toczenia i redukuje ilość spalanego paliwa. Opona oznaczona jest literami M i S oraz symbolem góry z trzema szczytami, wskazującym na dobre przystosowanie do warunków zimowych. Opona dostępna jest w rozmiarach od 15 do 20 cali, o profilach od 70 do 40 proc.
GISLAVED
Euro*Frost 5 oraz Nord*Frost Van
Dla marki wchodzącej do Grupy Conti na nadchodzący sezon zimowy przygotowano dwa nowe bieżniki zimowe. Euro*Frost 5 znajdzie zastosowanie w samochodach osobowych i SUV. Opona jest produkowana w rozmiarach od 13 do18”. Natomiast opona Nord*Frost Van przeznaczona jest do samochodów dostawczych i produkowana w średnicach od 14 do16”. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.rtec.pl .
Opona Euro*Frost 5 znajduje się także w ofercie firmy Agromax.
GENERAL TIRE
Altimax Winter Plus
Nowa opona firmy General Tire, Altimax Winter Plus zapewnia optymalną przyczepność na oblodzonych i zaśnieżonych drogach. Głębokie rowki bieżnika na obwodzie opony zbierają wodę i błoto pośniegowe i szybko odprowadzają je do rowków bocznych. Lamele na obwodzie opony zapewniają optymalną przyczepność zimą zatrzymując śnieg. Gwarantuje to właściwą interakcję między śniegiem a nawierzchnią. Solidność wykonania bloków w części barkowej i nacięć o różnej głębokości gwarantuje krótką drogę hamowania i zdecydowanie ułatwia utrzymanie toru jazdy w zakrętach. Dystrybucja tej marki opon zajmuje się firma Agromax. Więcej na stronie www.agromax.pl .
Opony ciężarowe
CONTINENTAL
HTL2
Najnowsza generacja 17,5 calowych opon Continentala szczególnie dobrze nadaje się do naczep o dużej ładowności i wysokości do 3 metrów, a także niskopodwoziowych. Podobnie jak wszystkie opony z drugiej serii, ta generacja może poszczycić się walorami ekonomicznymi, dzięki niskiemu oporowi toczenia i dużym przebiegom. HTL2, przygotowana z myślą o pojazdach o dużej ładowności, to specjalista od długich dystansów. Najnowszy członek udanej drugiej generacji ogumienia koncernu Continental to opona opracowana specjalnie pod kątem naczep o dużej ładowności i pojemności. Nowy bieżnik HTL2 z wąskimi, podłużnymi rowkami i szerokimi, zamkniętymi barkami zapewnia niskie opory toczenia. Głęboki bieżnik, wysoka stabilność boczna karkasu oraz zastosowana mieszanka, opracowana specjalnie do tej opony, przyczyniają się także do znacznych oszczędności paliwa podczas codziennej eksploatacji. Żywotność, która została znacząco wydłużona w porównaniu do poprzedniego modelu, czyni z tej nowej opony jedno z najekonomiczniejszych kompletnych rozwiązań w swojej klasie. Opony HTL2 do transportu długodystansowego są dostępne w rozmiarach 245/70 R 17.5, 215/75 R 17.5 i 235/75 R17.5.
HTR2
To regionalny odpowiednik długodystansowej opony HTL2. Jej godna podziwu nośność może być wykorzystana na nawierzchniach różnego typu. Specjalna konstrukcja bieżnika z blokami i wąskimi rowkami gwarantuje bardzo dobrą kontrolę kierunkową i zapobiega klinowaniu się kamieni nawet podczas jazdy po drogach gruntowych. Kształt rowków bieżnika zapewnia cichą jazdę i niskie zużycie nawet w najtrudniejszych warunkach. Nowa HTR2 to uniwersalna opona do naczep niskopodwoziowych, która łączy ekonomię z długą żywotnością i niezwykle wysokim poziomem bezpieczeństwa. Podobnie jak wszystkie opony drugiej generacji, nowe, nadające się do bieżnikowania opony do naczep o dużej ładowności oraz naczep niskopodwoziowych, posiadają wiele innowacyjnych cech konstrukcyjnych, takich jak: czterowarstwowy trójkątny pas, wzmocniony stalowy kord czy warstwa AirKeep® zapobiegająca spadkom ciśnienia. Opony HTR2 do transportu regionalnego są dostępne w rozmiarach 205/65 R.17.5, 215/75 R 17.5 i 235/75 R 17.5. Obie opony zarówno HTL2 na długie trasy jak i HTR2 do zastosowań regionalnych, łączą niski profil z niskim zużyciem paliwa, wysokim poziomem bezpieczeństwa i znacznie wydłużoną żywotnością.