Osobowe, SUV, 4x4

GOODYEAR

UltraGrip 8

Pierwsza opona z bieżnikiem kierunkowym, z zastosowaniem technologii 3D-BIS (ang. Block Interlocking System) na całej rzeźbie bieżnika, zapewniająca większą przyczepność i krótszą drogę hamowania, a także lepsze kierowanie pojazdem. Innowacyjna technologia Goodyeara gwarantuje zatem, że UltraGrip 8 będzie spełniać najistotniejsze oczekiwania kierowców związane z oponą zimową. Badania osiągów opony, prowadzone przez niemiecki instytut badawczy TÜV SÜD Automotive, jedną z czołowych jednostek badawczo-certyfikujących w Europie, wykazały, że nowa opona Goodyear UltraGrip 8 ma osiągi na śniegu lepsze o 3 proc., a na mokrej nawierzchni także o 3 proc., przy czym droga hamowania na mokrej nawierzchni jest krótsza o 4 proc. (na asfalcie o niskim współczynniku tarcia). Odporność na aquaplaning jest większa o 16 proc. na krętych, mokrych drogach. Droga hamowania na śniegu jest krótsza o 3 proc., a przyczepność w czasie jazdy po śniegu wyższa o 5 proc. Krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni o 4 proc. w stosunku do czołowych opon konkurencji przekłada się na 1,6 metra. Nowa opona buduje swoją reputację na bazie doskonałych osiągów poprzedniczki UltraGrip 7+, która była mocno chwalona za osiągi przez wiele czołowych, międzynarodowych jednostek badawczych i czasopism motoryzacyjnych, w tym m. in. ADAC, Autobild, Auto Motor und Sport oraz Auto Express. Opatentowana technologia Goodyeara 3D-BIS (wzajemnie blokujących się trójwymiarowych klocków) pozwala na umieszczenie większej liczby lameli w bieżniku opony. Im więcej lameli, tym większa przyczepność. Duża gęstość lameli daje dodatkową przyczepność na lodzie i śniegu, bowiem lamele mają krawędzie, które dosłownie wgryzają się w śnieg i zapewniają dobrą przyczepność i własności jezdne, ponieważ jeszcze przed zetknięciem z nawierzchnią otwierają się. Aby zapewnić doskonałe kierowanie i hamowanie pojazdu, zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, klocki muszą być sztywne i masywne. W tym celu inżynierowie Goodyeara opracowali efekt wzajemnego blokowania się trójwymiarowych lameli. W każdej lameli ścianki mają wybrzuszone piramidy i otwory. Gdy klocki bieżnika zetkną się z nawierzchnią drogi, lamele zamykają się mocno, dzięki specjalnemu kształtowi wafla. Zapewnia to wymaganą sztywność klocka, a opona ma zagwarantowane doskonałe prowadzenie oraz kierowalność na suchej i mokrej nawierzchni.

PLATIN

RP50 Winter

Optymalna przyczepność na śniegu i lodzie, dzięki wyraźnym rowkom i zróżnicowanemu ułożeniu lamelek. Krótką drogę hamowania na mokrej i zmarzniętej nawierzchni zapewnia hydrodynamiczny wzór bieżnika. Inne walory nowej zimowej opony to wysokie bezpieczeństwo przy aquaplaningu zagwarantowane przez kierunkową rzeźbę bieżnika w nowatorskiej technologii V. Więcej informacji na stronie dystrybutora www.pneuhage.pl .

 

MICHELIN

Alpin 4

To już czwarta generacja opon Alpin przystosowana zarówno do jazdy po trasach oblodzonych, pokrytych śniegiem, jak i po mokrych zimowych nawierzchniach. Opona dostosowana do potrzeb różnych aut - od małych kompaktów aż po minivany - nie tylko otrzymała najwyższe oceny ADAC, lecz także została poddana wyjątkowemu badaniu wśród polskich kierowców w akcji „Zostań Testerem”. Wybrano 50 osób, które przez 100 dni (od listopada 2010 do marca 2011 r.) jeździły na Alpin 4. Ci kierowcy oceniali i dzielili się na blogach wrażeniami z codziennej jazdy na tych oponach. Po zakończeniu testów, wypełniali ankiety. Np. 98 proc. kierowców zauważyło, że opony Alpin 4 poprawiły drogę hamowania na ośnieżonej/oblodzonej nawierzchni, zaś 91 proc. uznało, że poprawiły one ruszanie na ośnieżonej/oblodzonej nawierzchni i przyczepność, nie mówiąc już o innych parametrach. Jeśli chodzi o trwałość, opony Michelin Alpin można użytkować o jeden sezon zimowy dłużej, niż opony dwóch głównych konkurentów reprezentujących uznane marki, co wynika z badania TNS Sofres. Dobrej przyczepności opony do asfaltu oraz dużej jej trwałości towarzyszy zdolność do jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa, o czym informuje oznaczenie GREEN X umieszczone na boku opony. Ważne zadanie spełnia samoczyszczący, aktywny bieżnik - Full Active Tread, wpływa bowiem na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. Rzeźba bieżnika Alpin 4 zapewnia przewidywalną przyczepność poprzeczną i wzdłużną, a wszystko to za sprawą zwiększonej szerokości strefy styku opony z nawierzchnią. Obecnie posiada aż 71 kanałów (wcześniejsza wersja - 59). Pozbyto się kanałów wzdłużnych, czyli tzw. nieaktywnych stref. Udoskonalono również prowadzenie, dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika. Większa liczba kanałów wzmacnia „efekt gąsienicy”. 50 proc. więcej krawędzi „atakujących” nawierzchnię i duże zagęszczenie lameli poprawiają przyczepność na ubitym śniegu i lodzie. Wprowadzono nowatorskie lamele (technologia Stabiligrip), które są ułożone pod kątami - od 0° do 30° oraz 150°. Poziome i pionowe fałdowania lameli pełnią funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach. Do stworzenia opony MICHELIN Alpin 4 wykorzystano innowacyjną mieszankę gum, której podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy.

SEMPERIT

Speed-Grip 2

Opona ta została wszechstronnie sprawdzona na alpejskich drogach Austrii. Zwiększona liczba krawędzi i wyraźny podział bieżnika na część centralną i barki mają wpływ na lepszą przyczepność na śniegu podczas ruszania oraz w trakcie jazdy. Proste lamele w części środkowej bieżnika tworzą tzw. krawędzie zgarniające, co daje efekt drenażu i sprawia, że opona bardzo efektywnie hamuje na lodzie. Geometria struktury w środkowej części bieżnika oraz rozszerzające się sekcje pomiędzy kanałami w efekcie dają mocne wsparcie i blokowanie się bloków bieżnika, co ma wpływ na dobrą przyczepność na suchej nawierzchni. Lejkowaty kształt ułożenia kanałów poprzecznych w połączeniu z dwoma kanałami obwodowymi zapewnia optymalne usuwanie wody z czoła bieżnika. To zaś wpływa na wysoką odporność na poślizg hydrodynamiczny (aquaplaning). Zaawansowane mieszanki gum trzeciej generacji sprawiają, iż opona jest elastyczna nawet w największe mrozy i pozostaje sztywna, gdy temperatura wzrośnie nawet powyżej +7 st. Celsjusza. Speed-Grip 2 spisuje się bardzo dobrze zarówno na suchej, jak i ośnieżonej nawierzchni. Nowa zimowa opona Semperit ma o 12 proc. krótszą drogę hamowania w stosunku do swojej poprzedniczki i o 5 proc. lepszą przyczepność na suchym. Jest o 6 proc. lepsza w aquaplanigu poprzecznym i 4 proc. wzdłużnym. Trakcja na śniegu poprawiła się o 1 proc., zaś hamowanie na mokrym o 3 proc. Speed-Grip 2 dostępna jest w 48 rozmiarach od 15 do 18 cali. Produkowana jest także wersja do samochodów SUV.

UNIROYAL

SnowMax 2

Opona ta posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, co w efekcie ma wpływ na lepsze przenoszenie sił w kierunku wzdłużnym. Zapewnia to lepszą kierowalność pojazdu. Kierunkowa rzeźba bieżnika to także doskonałe odprowadzanie wody i wysoka odporność na aquaplaning. Tzw. „kieszenie śnieżne” zwiększające wypełnienie śniegiem przestrzeni między blokami bieżnika wpływają na kierowalność. Duża liczba lameli w strefie barkowej i centralnej zapewnia dużą liczbę krawędzi mających wpływ na krótszą drogę hamowania na śniegu. Połączenia pomiędzy blokami barkowymi bieżnika zwiększają natomiast sztywność boczną opony, co ma zdecydowany wpływ na optymalne hamowanie na suchej nawierzchni. SnowMax 2 w stosunku do poprzedniej wersji uzyskała o 10 proc. większy przebieg, o 3 proc. krótszą drogę hamowania na śniegu i o 7 proc. na mokrej nawierzchni. Jest też o 5 proc. skuteczniejsza w razie wystąpienia aquaplaningu.

Zobacz cały numer PO 10/87 (Październik 2011)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń