Osobowe, SUV, 4x4

Opony osobowe zimowe

HANKOOK

Winter i*cept RS

 Na tegorocznym Frankfurt Motor Show, firma Hankook zaprezentowała swoją nową zimową oponę i*cept RS. Opona została specjalnie zaprojektowana do wszystkich typów pojazdów - od małych samochodów miejskich, przez kompaktowe i średnie limuzyny, po kombi i samochody rodzinne typu van. Opona została również zoptymalizowana pod umiarkowany klimat Europy Środkowej i Wschodniej. Doskonale sprawdza się  na mokrych, ośnieżonych, błotnistych, jak również suchych nawierzchniach. Kierunkowy wzór bieżnika opony Winter i*cept RS z pięcioma żebrami w kształcie litery V posiada o 14 proc. więcej nacięć. Dzięki temu opona uzyskuje lepsze osiągi trakcyjne na wszystkich powierzchniach, ponieważ nacięcia są rozmieszczone pod różnymi kątami, od 0° na środkowym bieżniku do 15° na obszarze barku opony. Szerszy bieżnik w porównaniu z poprzednim modelem zwiększa powierzchnię styku z podłożem, dzięki czemu znacząco ulepszone zostają osiągi opony, zwłaszcza na oblodzonych nawierzchniach. Ponadto, przyczepność na śniegu i błocie została istotnie poprawiona przez schodkowy układ bloków wzdłuż środkowej części bieżnika. Ostatnie w kolejności, ale nie mniej ważne trójwymiarowe faliste nacięcia zapewniają lepszą trakcję i osiągi hamowania na wszystkich gładkich nawierzchniach. Zupełnie nowy wzór mieszanki krzemionkowej (full-silica) o zwiększonej przyczepności sprawia, że bieżnik pozostaje elastyczny nawet w bardzo niskich temperaturach i zapewnia znakomitą trakcję oraz skuteczność hamowania. Cztery główne rowki szybko odprowadzają wodę ze środka profilu. Oddziaływują one wzajemnie z bieżnikiem w kształcie litery V o zwiększonych właściwościach odprowadzania wody, aby skutecznie przeciwdziałać akwaplaningowi na mokrych, zimowych drogach. Kolejne korzyści to dłuższa żywotność bieżnika, a także znacząco zmniejszony opór toczenia (-8 proc. w porównaniu ze standardowymi profilami). Pozwala to na zmniejszenie zużycia paliwa oraz redukcję wydzielania dwutlenku węgla. Dodatkowe usprawnienie konstrukcji bieżnika, poprzez skorygowanie kątów żeber, spowodowało znaczący spadek poziomu hałasu. Opona spełnia przyszłe wymagania oznakowania określone przez Unię Europejską. Jej konstrukcja jest nastawiona na kryteria oznakowania „przyczepności na mokrej nawierzchni”, „oporu toczenia” oraz „poziomu hałasu”, które zostaną wprowadzone w UE od 2012 roku.

Opony zimowe do SUV i 4x4

VREDESTEIN

Wintrac Nextreme SUV

To opona zimowa do samochodów SUV, która łączy w sobie bezpieczeństwo, ciekawą konstrukcję i komfort. Dodatkowo poszerzony kontur zapewnia lepszą przyczepność do podłoża oraz większą stabilność. Innowacyjny bieżnik, który nadaje oponie wyjątkowy wygląd, powstał w wyniku ścisłej współpracy z Giugiaro Design. Opona Wintrac Nextreme SUV posiada podwójną warstwę osnowy z kordu wiskozowego oraz dodatkowo usztywnioną konstrukcję opasania, co zapewnia jej dużą nośność. Opona ta doskonale nadaje się do cięższych samochodów SUV. Wintrac Nextreme SUV jest gwarancją doskonałych osiągów zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni, a także podczas jazdy w warunkach zimowych. Opona dostępna jest w następujących rozmiarach: 275/40 R20 106 Y XL, 295/40 R20 110 Y XL, 295/35 R21 107 Y XL i 295/30 R22 103 Y XL.

Zobacz cały numer PO 11/88 (Listopad 2011)

 


 

Opony osobowe zimowe

BARUM

Polaris 3

Dodatkowy kanał obwodowy w części barkowej opony daje efekt redukcji naprężeń w strefie bieżnika, co ma wpływ na obniżenie oporów toczenia, a tym samym spadek zużycia paliwa. Szeroka strefa barkowa opony z dodatkowym kanałem obwodowym poprawia stabilizację trakcji i ułatwia odsysanie wody i błota pośniegowego spod opony. Dzięki temu poprawia się kierowalność pojazdu. Tzw. „śnieżny łapacz” znajdujący się w ciągu kanałów obwodowych Polaris 3 poprawia prowadzenie pojazdu na ośnieżonej nawierzchni i zapobiega bocznym uślizgom, co ma niebagatelny wpływ na trakcje i hamowanie na śniegu.  Liczne lamele o różnej głębokości znajdujące się w czole opony tworzą sztywne krawędzie stabilizujące, co ma wpływ na optymalizację rozkładu sztywności opony. To zaś sprawia, że Polaris 3 ma wyższa trwałość, a tym samym można na niej osiągnąć dłuższy przebieg. Barum Polaris 3 dostępna jest w prawie 70 rozmiarach od 13 do 17 cali. Dla pojazdów SUV oferowanych jest 12 rozmiarów.

DUNLOP

SP WinterSport 4D

Jest to najnowsza zimowa opona klasy Ultra High Performance. SP WinterSport 4D posiada szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych, np. nowy system Sipe 4D - pierwszy w branży, by zwiększać bezpieczeństwo oraz zapewniać kierowcy jeszcze większą pewność i komfort prowadzenia w zróżnicowanych warunkach zimowych (w śniegu i deszczu) oraz łatwiejsze wchodzenie w zakręty, nie mówiąc o oszczędności paliwa. Ostatnie ciężkie zimy w północnej Europie przypomniały kierowcom (nawet w tych krajach, w których nie istnieje prawny obowiązek zmiany opon na zimowe) korzyści związane z wyborem najlepszych opon na takie warunki. WinterSport 4D wywodzi swoją nazwę od nowego systemu lameli w wersji 4D (ang. 4D sipe system). Dr Bernard Loewenhaupt, dyrektor technologiczny ds. opon osobowych, wyjaśnia tę technologię: „Lamela jest ultracienkim rowkiem w bieżniku, poprawiającym trakcję i przyczepność. W porównaniu z poprzednim modelem, połączyliśmy nasz doceniony system lameli 3D z nową, poprzeczną lamelą i stworzyliśmy mikroblokadę pozwalającą na lepsze rozłożenie nacisku na drodze.” Lamele w wersji 3D w bieżniku opony zwiększają ich ilość i tym samym ilość krawędzi w kontakcie z drogą, zapewniając dodatkowe osiągi w zakresie hamowania oraz przyspieszania. W nowej oponie dla wzmocnienia przyczepności dodano poprzeczną lamelę. Pojawiają się zębate elementy po wewnętrznej stronie bloku bieżnika, przynoszące ulepszone hamowanie w głębokim śniegu. Zachowanie opony na lodzie także ulepszono, dzięki mieszance zawierającej sfunkcjonalizowane polimery, pozwalającej uniknąć twardnienia mieszanki w niskich temperaturach, a na mokrych nawierzchniach można odprowadzać wodę szybko i efektywnie poprzez eliminację turbulencji w rowkach bieżnika. Dunlop SP WinterSport 4D dysponuje mechanizmem blokującym w ramach systemu lameli. W warunkach gwałtownego hamowania lub wchodzenia w zakręt segmenty blokują się wzajemnie, dając kierowcy odpowiedź podczas prowadzenia i hamowania podobną do opony letniej na suchej nawierzchni. Poprawiono opory toczenia o 11 proc. względem poprzedniego modelu, częściowo za sprawą sfunkcjonalizowanych polimerów zastosowanych w mieszance bieżnika, redukujących opór toczenia, jednocześnie poprawiając osiągi na mokrej nawierzchni i śniegu. W połączeniu z redukcją wagi oznacza to, że opona wymaga mniej mocy silnika do pokonania oporów toczenia.

Zobacz cały numer PO 10/87 (Październik 2011)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń