Motocyklowe, rowerowe, do quadów

DUNLOP

GP Racer D212

Dopuszczone do ruchu drogowego opony Dunlop GP Racer D212 zaprojektowano z myślą o użytkowaniu na torach w czasie treningów i wyścigów. Nowy produkt wyposażono w technologie opracowane na potrzeby opony D212 GP Pro wykorzystywanej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIM (EWC). Nowe ogumienie pomyślnie przeszło testy w wymagających próbach na torze. Nowy profil i konstrukcja osnowy pochodzą bezpośrednio z GP Pro, dzięki czemu oponę znacznie łatwiej prowadzić, co pozwala na ostrzejsze i szybsze zmiany kierunku jazdy w porównaniu z poprzednim modelem. Najnowsza technologia kontroli temperatury opracowana przez Dunlop i wykorzystana w oponach tylnych 190/55Z R17 i 200/55Z R17 w wersji Endurance zwiększa odporność ogumienia na przecieranie dzięki bardzo mocnej i trwałej mieszance zewnętrznej. Jednocześnie oferuje ona przyczepność na poziomie opony wyścigowej, ponieważ utrzymanie odpowiedniej temperatury zapewnia bardziej miękka część mieszanki. Opona posiada również najnowszą wersję innowacyjnego systemu Dunlop NTEC, który umożliwia regulację ciśnienia - pozwala zawodnikom obniżać ciśnienie w oponie na czas jazdy na torze, co zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, maksymalizuje przyczepność i zapewnia równomierne zużycie, bez kompromisów w zakresie reaktywności i poczucia pewności jazdy. GP Racer D212 wyróżnia się zmienioną mieszanką MultiTread, zaprojektowaną do jazdy przy niższej temperaturze operacyjnej. Zmianie uległ skład mieszanki zarówno w części środkowej, jak i bocznej. Opona jest dostępna z mieszankami oznaczonymi jako miękka, średnia i długodystansowa (Endurance). W nowej mieszance średniej postawiono przede wszystkim na przyczepność dla jak najlepszych osiągów na krótkich dystansach. Nowa mieszanka długodystansowa oferuje optymalną równowagę między przyczepnością a trwałością osiągów. W warunkach wyścigowych opony tylne z mieszanką średnią i długodystansowe wykonywały potrójne przebiegi na torze Catalunya i podwójne na torze Paul Ricard. Nowa przednia opona wyróżnia się również podwyższoną trwałością, co potwierdzają nawet sześciokrotne przebiegi na torach Catalunya i Paul Ricard, czyli ponad 200 okrążeń między wymianami. Opona GP Racer D212 jest już dostępna w sprzedaży w Europie. www.dunlop.eu

MICHELIN

Power RS

Michelin przedstawił w styczniu nową oponę Power RS, która zadebiutowała w grudniu 2016 na Michelin Australian Motorcycle Grand Prix, wykazując nadzwyczajną przyczepność, poręczność, stabilność w prowadzeniu, a jej rewelacyjny feedback pozwala na osiąganie maksymalnych wyników. Opona zaprojektowana przy współpracy z zawodnikami w oparciu o doświadczenia wyniesione z motosportu. Kombinacja nowej mieszanki gumy całkowicie zmieniona konstrukcja zaowocowała niesamowitą przyczepnością na suchej nawierzchni oraz wyjątkowym doświadczeniami w trakcie jazdy. W konstrukcji opony zastosowano nową technologię ACT+ pozwalającą na wzorowym prowadzeniu na prostych oraz w zakrętach. Opona jest dostępna w 11 różnych rozmiarach, co pozwala na zastosowanie w większości motocykli sportowych. www.michelin.pl

 

MITAS

Terra Force-R

Opona Terra Force-R powstała z myślą o motocyklach maxi enduro i trial. Jest odpowiednia do jazdy po drogach (90 proc.) i terenie nieutwardzonym (10 proc.). Model jest idealnym wyborem zarówno dla kierowców używających motocykla na co dzień, jak i dla tych preferujących dłuższą jazdę w towarzystwie pasażera i z założonym bagażem. Ogumienie ma zapewnić bezpieczną i dynamiczną jazdę. Opona dostępna jest w jednym rozmiarze na przednie koło (110/80 R19) i w dwóch rozmiarach na tylne koło (140/80 R17 i 150/70 R17). Dodatkowe dwa rozmiary (120/70 R19 i 170/60 R17) zostaną wprowadzone w drugim kwartale 2017 r. Ogumienie powstało w oparciu o technologię optymalnego stalowego karkasu (OSCT), która zapewnia odpowiednie wyważenie opony i optymalny kontakt z podłożem we wszystkich warunkach jazdy, w szczególności przy większych nachyleniach i wyższych prędkościach. 

 

E-10

To opona przeznaczona do jazdy po drogach i nieutwardzonym terenie w stosunku 30 proc. do 70 proc. W swoim segmencie opona jest uniwersalna, odznacza się doskonałymi właściwościami samoczyszczącymi i świetną stabilnością na miękkim i twardym podłożu. Model E-10 został stworzony z myślą o jeździe po asfalcie, gorzej utrzymanych drogach i niewymagającym terenie nieutwardzonym. Opona umożliwia stabilne pokonywanie zakrętów z maksymalną stabilnością kierunkową. Nowe rozmiary E-10 120/70B19 i 170/60B17, przeznaczone są do dużych motocykli turystycznych. Zostały przetestowane w 2016 r. w różnych warunkach w Europie, USA i RPA. Na podstawie uzyskanych wyników opracowano optymalną konstrukcję karkasu, jak również mieszankę do powierzchni ściernej. Nowe rozmiary są dostępne od lutego 2017. www.mitas-tyres.com/pl/

DUNLOP

RoadSmart III SC

Opona z innowacyjnym bieżnikiem iGT znanym z opony sportowo-turystycznej RoadSmart III. Wyposażono ją w nową technologię: Camber Thrust Tuning (CTT) umożliwiającą łatwiejsze pokonywanie zakrętów. Zastosowany w modelu RoadSmart III SC wzór bieżnika iGT zapewnia optymalne usuwanie wody i równomierne zużycie. Technologia (JLB) również została przejęta z opony sportowo-turystycznej. Jest to jednocześnie pierwsze w gamie opon do skuterów zastosowanie rozwiązania, które zapewnia stabilny obszar styku z nawierzchnią, ogranicza odkształcenia i nadmierne nagrzewanie opony. Technologia Dunlopa - Camber Thrust Tuning umożliwia progresywne i łatwe pokonywanie łuków. Gdy motocykl pochyla się w zakrętach, różnica kąta pochylenia koła między skręcającą oponą przednią a ustawioną na wprost oponą tylną może utrudniać skręcanie i prowadzenie. O ile zjawisko to może być pożądane w motocyklu sportowym, gdyż zwiększa czułość kierowania podczas jazdy z bardzo dużymi prędkościami, to w przypadku skuterów się nie sprawdza. W rezultacie technologia CTT zmniejsza siłę potrzebną do prowadzenia pojazdu. Dunlop dostosował kształt ściany bocznej opony w taki sposób, aby zwiększyć łatwość skręcania, co stanowi doskonałą zaletę dla miejskich użytkowników, którzy chcą pokonywać zakręty zwinnie i szybko. Opona cieszy się uznaniem wiodącego producenta motocykli - Yamaha. Firma postanowiła wyposażyć model Tmax 530 rocznika 2017 właśnie w ten model opony. RoadSmart III jest dostępna w dwóch rozmiarach przednich (120/70 R14 i 120/70 R15) oraz dwóch rozmiarach tylnych (160/60 R14 i 160/60 R15) do szerokiej grupy motocykli i skuterów. www.dunlop.eu

Zobacz cały numer PO 3/143 (Marzec 2017)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń