KENDA
K673 Kruz
Opona specjalnie zaprojektowana do ciężkich motocykli. Świetnie spisuje się w zmiennych warunkach pogodowych. Diagonalna konstrukcja z dodatkowym wzmocnieniem zapewnia zwiększony komfort i bezpieczeństwo. Opona K673 Kruz posiada nowoczesny bieżnik z zygzakowatym rowkiem centralnym, naprzemiennymi rowkami i lamelami po bokach. Bieżnik świetnie przenosi siłę napędową, zapewnia sprawne odprowadzanie wody poza powierzchnię styku opony z podłożem i zapewnia wysoki poziom kontroli nad pojazdem. Ponadto, nowa, ulepszona mieszanka gumowa zwiększa przebiegi i żywotność opony.
K270 Dual Sport
Opona typu enduro, stworzona dla użytkowników jeżdżących zarówno po szosie jak i w terenie. Konstrukcja bieżnika zapewnia optymalne parametry trakcyjne na różnorodnej nawierzchni. Idealnie równoważy płynną jazdę po utwardzonych drogach, z dobrą przyczepnością na nieutwardzonych szlakach i świetnie uzupełnia rynek opon typu Enduro-Dual Sport. Więcej informacji na stronie dystrybutora www.nowegumy.pl
Zobacz cały numer PO 5/145 (Maj 2017)
METZELER
MC 360™
To opony, które dzięki swoim obiecującym właściwościom zwróciły uwagę miłośników off-roadu i mogą się pochwalić w swoim rodowodzie aż trzema rekordami świata. Na nich zostały ustanowione trzy rekordy świata podczas wspinaczki motocyklami Honda Africa Twin i CRF450RX na wulkan Nevado Ojos del Salado na granicy Argentyny i Chile: 1) Od zera do 5900 m n.p.m. w mniej niż 24 godziny; 2) 5960 m - maksymalna wysokość na motocyklu dwucylindrowym; 3) 5977 m - maksymalna wysokość osiągnięta na motocyklu w mniej niż 24 godziny. Africa Twin i CRF450RX zostały wyposażone w nowe opony Metzeler MC 360 ™ w prototypowych rozmiarach dla Africa Twin oraz w standardowych rozmiarach dla CRF450RX. Przygoda w Chile stanowiła ostatni i najbardziej poważny test nowych opon. Jego celem była ocena poziomu osiągów, zużycia, wszechstronności i odporności na przecięcia w ekstremalnych warunkach, przy temperaturze w zakresie od +40°C na pustyni w Copiapo do -15°C w Andach. Opony przebyły setki kilometrów po wszelkiego rodzaju nawierzchniach: asfaltach, osypiskach, dirtach, niekończących się połaciach piasku, dołach błotnych i taflach lodu, zapewniając wyjątkową wszechstronność, maksymalną stabilność w każdych warunkach, pewność trakcji i zmniejszone zużycie przy jednoczesnym znakomitym poziomie odporności na rozcięcia i rozdarcia. www.pirelli.com/tyre/pl
MITAS
MC 50
Nowe rozmiary MC 50 (80/100-17, 100/90-17 i 130/80-17) to wysokoprędkościowe opony diagonalne przeznaczone do motocykli Youngtimers oraz motocykli o niskiej i średniej objętości. Bieżnik kończy się jeszcze przed barkiem opony, co umożliwia uzyskanie optymalnego styku przy maksymalnych nachyleniach. Końcowym celem w tworzeniu mieszanki było uzyskanie największej możliwej przyczepności, bez względu na warunki pogodowe, oraz optymalnego zużycia. W skład mieszanek wchodzą najnowsze surowce, jak na przykład elastomery S-SBR i wysokoaktywne wypełnienia. Wszystkie nowe rozmiary są już dostępne na całym świecie.
C-19
W lutym 2017 r. marka wprowadziła trzy wersje nowego rozmiaru 90/100-21 popularnego wzoru C-19 do większych motocykli i pojazdów enduro. Nowe opony mają taki sam wzór bieżnika. Różnica tkwi w ciężkości i mieszance, co będzie można rozpoznać dzięki kolorowym liniom. Wersja z zieloną linią oznacza szczególnie miękką mieszankę powierzchni nośnej i lżejszy karkas, co gwarantuje doskonałą przyczepność zarówno na terenie twardym, jak i ekstremalnym enduro. Opona oznaczona za pomocą czerwonej linii jest odpowiednia do motocrossu, podczas gdy opona z żółtą linią może przykuć uwagę kierowców motocykli enduro. www.mitas-tire.com/pl/