Nokian Heavy Tyres
CT
Firma wprowadziła na rynek cztery nowe rozmiary opon z linii CT do przyczep. Opony zaprojektowano z myślą o najcięższych ładunkach oraz najbardziej wymagających pracach w sektorze usług i rolnictwa. Opony mają szeroki zakres zastosowań i doskonale sprawdzą się przy dużych obciążeniach i na nierównych nawierzchniach. Co więcej, opony te są jednymi z najlepszych na rynku pod względem wytrzymałości, odporności na przebijanie i poziom hałasu. Od czasu premiery, która odbyła się trzy lata temu na targach Agritechnica, opona CT 650/55 R26.5 nadal cieszy się dużym uznaniem klientów. Teraz linia CT została wzbogacona o cztery nowe rozmiary opon. Jedną z zalet opon z linii CT jest ich wytrzymałość. Powierzchnia bieżnika ma od 22 do 27 milimetrów grubości, czyli od 5 do 29 proc. więcej niż w przypadku podobnych opon produkowanych przez konkurencję. W połączeniu z wytrzymałą mieszanką gumową, grubsza powierzchnia bieżnika znacząco przedłuża jej żywotność. Opony CT wyposażono w trzy, zamiast standardowych dwóch taśm stalowych umieszczonych pod bieżnikiem, co zwiększa nośność i stabilność opony oraz zapobiega jej przebijaniu. Mocna konstrukcja opon CT pozwala na przewożenie znacznie cięższych ładunków niż w przypadku zwykłych opon, nawet po skalistym terenie. W oponie CT powierzchnia kontaktu z twardą nawierzchnią jest większa o ponad 10 proc., co pozwala uzyskać mniejszy stopień ugniecenia gleby i większą stabilność, na przykład podczas rozładowywania przyczep. Większa powierzchnia kontaktu i solidna konstrukcja dodatkowo zwiększają komfort i bezpieczeństwo na drodze, podczas skręcania przy bardzo dużym obciążeniu poprzecznym. Wzór bieżnika uwzględnia asymetryczny układ bloków opony, znacząco obniżając poziom hałasu. Dodatkowo wzór został zaprojektowany tak, aby opona posiadała jak najlepsze właściwości samoczyszczące, co zapobiega gromadzeniu drobnych kamieni i ziemi w rowkach. www.nokianheavytyres.com
BARKLEY
BLA01+
Nowoczesne ciągniki rolnicze mają coraz większe rozmiary. Jednocześnie na znaczeniu zyskuje dążenie do tego, aby zminimalizować ubijanie ziemi. To sprawia, że zmieniają się wymagania stawiane tzw. standardowym oponom. Muszą one nadawać się do zastosowania w większych traktorach, a jednocześnie w jak największym stopniu zapobiegać uszkodzeniom gleby. Dlatego firma Barkley stworzyła serię BLA01+: „zwykłe” opony z szerszą („+”) powierzchnią toczną. Dzięki temu opony spełniają wymagania użytkowników oraz pomagają chronić glebę. Bieżnik i wysokość opony pozostały niezmienne. Istniało jednak zapotrzebowanie na model opony o szerszej powierzchni tocznej - w odróżnieniu od szerszych opon. Opony są dostępne w sklepie internetowym www.heuver.pl
Zobacz cały numer PO 2/142 (Luty 2017)
MICHELIN
EVObib
To innowacyjna opona rolnicza francuskiego koncernu oponiarskiego, w której zastosowano zasadę „dwa w jednym” (podobnie jak w osobowej CrossClimate), rozwiązując trudne do pogodzenia ze sobą właściwości. Nowa seria ogumienia „2 w 1” rozwiązuje istotny problem przy wyborze opon do ciągników, czyli znalezienie produktu wytrzymałego, który jednocześnie zapewni wysoką efektywność podczas pracy. Produkt łączy w sobie właściwości opon, które sprawdzają się podczas ciężkich prac w polu oraz tych, które raczej są wybierane pod kątem zadań transportowych, czy wymagających dużej odporności. Istota tkwi w konstrukcji opony oraz zastosowanej mieszance gumowej. EVObib to opona, której powierzchnia styku z podłożem zwiększa się wraz ze spadkiem ciśnienia. Dla najbardziej wymagających klientów producent przygotował wersje, w których ciśnienie można obniżyć nawet do 0,6 bara. Wówczas poszczególne elementy zaczynają łączyć się ze sobą, a powierzchnia kontaktu z podłożem wzrasta. Dzięki temu ogumienie zapewnia mniejsze ugniatanie gleby i większą ochronę plonów. Bieżnik ogumienia nawiązuje kształtem do klasycznej jodełki i został podzielony na kilka części. W jego centralnej części znajdują się ciasno ułożone klocki, które odpowiadają za przenoszenie obciążeń podczas jazdy po drogach utwardzanych przy ciśnieniu nominalnym. Takie rozwiązanie wpływa też korzystnie na drogę hamowania i komfort jazdy. Odpowiednio rozmieszczone ramiona przy ciśnieniu nominalnym wpływają też na zmniejszenie powierzchni kontaktu opony z podłożem. W efekcie można oczekiwać mniejszych oporów toczenia i mniejszego zapotrzebowania na paliwo. Użytkowane na drodze opony „2 w 1” mają zagwarantować również większą wydajność. Francuski koncern zaprezentuje oponę do maszyn rolniczych Michelin EVObib podczas targów rolniczych SIMA 2017 w Paryżu na przełomie lutego i marca 2017. Opona zdobyła już uznanie ekspertów i została nagrodzona Złotym Medalem targów SIMA 2017. www.michelin.pl
MITAS
CHO
Mitas, członek grupy Trelleborg, poszerza serię opon Cyclic Harvesting Operation (CHO) przeznaczonych np. dla kombajnów lub przyczep na zboże, dodając do oferty kolejne rozmiary. Opony Mitas CHO mają wyjątkową konstrukcję, która oparta jest na wykorzystaniu drutówek hexacore oraz stalowego kordu w kombinacji z elastycznymi bokami. Użycie wspomnianych technologii umożliwia transport większego ładunku przy niższym ciśnieniu, co zdecydowanie pomaga chronić glebę przed zbijaniem się. Opona CHO została zaprojektowana z uwzględnieniem cyklicznego obciążania kombajnów w czasie zbiorów. Obciążenie kombajnu z pełnym załadunkiem może być nawet dwa razy większe w porównaniu z maszyną, która pracuje bez załadunku. Dlatego często ustawiane jest wysokie ciśnienie w oponach, co skutkuje zgniataniem gleby. Opony Mitas CHO dzięki wykorzystanym technologiom umożliwiają duży załadunek przy niskim ciśnieniu. Są to wyjątkowo mocne opony przeznaczone do nowej generacji maszyn rolniczych. Mają wyższy indeks nośności niż standardowe ogumienie, a dzięki niskiemu ciśnieniu i większej powierzchni styku chronią grunty orne przed nadmiernym ugniataniem. Dzięki temu zapewniają rolnikom większe zbiory. Jednocześnie opony Mitas CHO zapewniają komfort w czasie jazdy kombajnu po jezdni i spełniają ustawowe wymogi dotyczące maksymalnej szerokości pojazdów mogących poruszać się po drogach publicznych. Mitas CHO można zamontować na standardowych obręczach. W chwili obecnej Mitas oferuje dziewięć różnych rodzajów opon (CHO 900/60 R42, CHO 183D/186A8 SFT (nowość), 900/60 R38 CHO 181D/184A8 SFT (nowość), 900/60 R38 CHO 178D/181A8 SFT, 900/60 R32 CHO 176A8/173B SFT, 900/70 R32 CHO 182A8/179B SFT, 800/70 R32 CHO 175A8/175B SFT, 800/70 R38 CHO 178D/181A8 SFT, 680/80 R42 CHO 180D/183A8 SFT, 680/85 R32 CHO 178A8/175B AC 70 G). W pierwszym kwartale 2017 r. producent planuje wprowadzić dalsze trzy rozmiary (680/80 R38 CHO 179D/182A8 SFT, 800/70 R42 CHO 182D/185A8 SFT, 800/70 R38 CHO 181D/184A8 SFT. Więcej informacji o oponach Mitas CHO można uzyskać na stronie internetowej www.mitas-tyres.com