Opony ciężarowe i autobusowe
BARKLEY
BL221 i BL826 ON/OFF
Opony ciężarowe marki Barkley zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi wymaganiami europejskimi. Barkley, jeden z trzech największych chińskich producentów opon, oferuje tym samym dwie nowoczesne linie opon. Wszystkie dostępne typy opon posiadają oznakowanie M+S. BL221 i BL826 to całkowicie nowe opony ciężarowe ON/OFF, odpowiednio na oś sterującą i napędową. Zostały one zaprojektowane według najnowszych europejskich trendów, więc spełniają najsurowsze normy. Opony te różnią się od poprzednich modeli dzięki dodatkowo poszerzonej powierzchni tocznej, wykonanej z mieszanki gumy zaprojektowanej specjalnie do zastosowań ON/OFF oraz bieżnikowi o wysokim stopniu samooczyszczania. Dodatkowo cechują się one silnym, wyjątkowo odpornym na przebicia karkasem, co wydłuża ich żywotność i okres użytkowania. Opona Barkley BL221 nadaje się na wszystkie pozycje na osi, natomiast BL826 charakteryzuje się wyjątkowo dobrą trakcją na każdym podłożu. Opony są dostępne w sklepie internetowym www.heuver.pl i w lutym są objęte promocją. BL221 ON/OFF (oś sterująca): 13 R22.5 BL221 156/150K TL, wszystkie pozycje ON/OFF M+S, 315/80 R22.5 BL221 156/150K TL, wszystkie pozycje ON/OFF M+S. BL826 ON/OFF (oś napędowa): 13 R22.5 BL826 156/150K TL Napęd ON/OFF M+S, 315/80 R22.5, BL826 156/150K TL.
INTERSTATE
SR558
Interstate Tire & Rubber Co. wprowadza nową linię opon do samochodów ciężarowych, która docelowo obejmuje ponad 30 rozmiarów. Opony zapewniają długie przebiegi i są objęte gwarancją, która oferuje jedno bieżnikowanie w ciągu trzech lat. Użytkownicy objęci programem flotowym Interstate mają możliwość zaoszczędzenia pieniędzy poprzez zmniejszenie kosztów operacyjnych i podejmowanie właściwych decyzji biznesowych. Interstate SR558, jako opona drugiej generacji do zastosowania mieszanego (na placach budowy i drogach dojazdowych oraz w kamieniołomach), dopełnia pakiet produktów dla budownictwa i wymagających zastosowań ciężkich ładunków, takich jak piasek, węgiel, odpady lub innych zastosowań w warunkach szosowych. Szerszy bieżnik SR558 oraz żebra barkowe wpływają na wolniejsze zużycie, zwiększając wydajność, podczas gdy opatentowany wzór bieżnika i jego wzmocniony brzeg eliminują do minimum ryzyko blokowania się kamieni w oponie oraz zapewniają zwiększoną odporność na uderzenia. Wzór bieżnika zaprojektowano tak, aby zapewnić lepszą trakcję i przebieg, natomiast zoptymalizowany kontur opony zapewnia większe możliwości obciążenia przy mniejszej deformacji. Opona posiada głębokość bieżnika 21.5 mm i jest oznaczona M+S. Jest dostępna w rozmiarach 315/80 R22.5 i 13 R22.5 www.interstate-tires.com
FIRESTONE
FS492
Firestone wprowadza na rynek pierwszą w historii marki oponę do autobusów miejskich. Model FS492 zaprojektowano z uwzględnieniem wyzwań, jakie stawia przed producentami opon transport miejski. Są to niezawodność w kwestii bezpieczeństwa, komfort pasażerów oraz długotrwała eksploatacja, które pozwolą zmniejszyć koszty użytkowania floty. Opona ma solidną budowę, co przekłada się na większą wytrzymałość. Firestone FS492 do autobusów miejskich posiada zintegrowane zabezpieczenie ściany bocznej, które chroni przed zarysowaniami, otarciami i innymi formami uszkodzeń, wynikającymi z kontaktu z krawężnikami. Zużycie bieżnika można bardzo łatwo określić dzięki wskaźnikom zużycia ściany. Gdy przyjdzie czas na wymianę opony, jej solidny karkas daje doskonałe możliwości bieżnikowania, co jeszcze bardziej zwiększa trwałość i wpływa na okres użytkowania ogumienia. Efekt końcowy to krótsze przestoje i niższe koszty bieżące operatorów. Oponę cechuje niezawodna przyczepność, zapewniająca bezpieczeństwo. Innowacyjne nacięcia o zmiennej głębokości zastosowane w Firestone FS492 umożliwiają uzyskanie doskonałej przyczepności w deszczu, na śniegu oraz w niskich temperaturach, bez pogorszenia parametrów komfortu prowadzenia i hamowania na suchej nawierzchni. Oznaczenia opony M+S i 3PSMF potwierdzają jej całoroczną przydatność. Opona zapewnia bezpieczną jazdę w najtrudniejszych warunkach zimowych. Nowa drogowa opona Firestone FS492 do autobusów miejskich jest dostępna od grudnia 2016 r. w rozmiarze 275/70 R22. 5. www.bridgestone.pl
YOKOHAMA
110L
Nowa opona przeznaczona jest na oś kierowaną pojazdów ciężarowych. Dzięki nowoczesnej konstrukcji i zastosowanym technologiom zapewnia bezpieczeństwo i sterowalność pojazdu, a także długotrwałą eksploatację ogumienia. Model zaprojektowany został do jazdy na autostradach. W produkcji 110 L wykorzystano elementy innowacyjnej technologii BluEarth, a także nowoczesne rozwiązania Spiraloop, dedykowane oponom przeznaczonym na autostrady. Oponę wyróżnia solidna konstrukcja - perfekcyjnie równe, bezzłączeniowe opasanie zwiększa wytrzymałość barku opony i zapobiega nierównomiernemu zużyciu. Bieżnik pokryty został opatentowanym układem rowków CPES (Contact Pressure Equaliser Sipe), dzięki którym uzyskuje optymalną powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Opona gwarantuje doskonałą przyczepność pojazdu, skracając drogę hamowania i zwiększając sterowalność, także na mokrej nawierzchni. Udoskonalone parametry powierzchni styku pojazdu z nawierzchnią dodatkowo zapewniają dłuższą żywotność ogumienia. Podatność na mechaniczne uszkodzenia redukują falowane nacięcia w rowkach wzdłużnych. Z kolei dodatkowe mikro nacięcia SC-SIPE (Stress-Wear Control Sipe) zapobiegają nierównomiernemu zużyciu na brzegach żeber bieżnika. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom opona jest wyjątkowo trwała i zużywa się w sposób równomierny, uzyskując długie przebiegi. Model dostępny jest w dystrybucji ITR CEE. www.yokohama-online.pl
Opony dostawcze
APOLLO VREDESTEIN
Vredestein Comtrac 2
Firma zaprezentowała nową całoroczną oponę Vredestein Comtrac 2 na targach AutoZum odbywających się co dwa lata. Europejski przemysł motoryzacyjny zgromadził się w Salzburgu w Austrii w dniach od 18 do 21 stycznia br. Od czasu wprowadzenia na rynek w 1991 roku opony Comtrac wyrobiła sobie ona dobrą reputację wśród kierowców samochodów dostawczych i właścicieli lekkich samochodów ciężarowych dzięki wydajności, skuteczności na drodze, doskonałym właściwościom jezdnym i stabilności. Nowa konstrukcja Comtrac 2 zapewnia jeszcze większą sztywność i uwzględnia szersze rowki podłużne oraz przy otwartej krawędzi. Ponadto nowa mieszanka bieżnika z krzemionką zapewnia zmniejszenie strat energii. Wyniki tych zmian są widoczne w praktyce: opona całoroczna Vredestein Comtrac 2 charakteryzuje się o 11,70 m krótszą drogą hamowania na mokrych nawierzchniach przy prędkości 80 km/h w porównaniu z równie imponującymi osiągami jej poprzedniczki. Nowa wersja zapewnia także o 10 proc. większą stabilność podczas jazdy z dużym obciążeniem i 5-procentową poprawę oporu toczenia. Nowa opona Vredestein Comtrac 2 znacznie podnosi poprzeczkę oponom całorocznym w segmencie samochodów dostawczych i małych samochodów ciężarowych. www.apollovredestein.com