DH 40
W DH 40 poprawiono trakcję na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni dzięki zoptymalizowanemu wzorowi bieżnika. Za sprawą równomiernego zużywania się opony daje to w rezultacie większe przebiegi oraz wyższą wytrzymałość dzięki udoskonalonemu kordowi. Na ogumieniu DH40 M+S na oś napędową można poruszać się z maksymalną dopuszczalną prędkością do 130 km/h. Przekraczanie prędkości oznaczonej indeksem M jest niezalecane. Dopuszczalne obciążenie, które można przyłożyć na pojedyncze koło wynosi 2240 kg, natomiast przy zastosowaniu opony na tzw. bliźniaka, maksymalna ładowność każdej opony to 2120 kg na każde koło. Etykieta EU określa przyczepność na mokrej nawierzchni klasą C, jej opory toczenia określono klasą E. Emitowany przez oponę hałas to 75 dB, określony jako średni w trzystopniowej skali.
TH 40
Na oponie TH 40 można osiągnąć znacznie wydłużone przebiegi, wysoką odporność na przecinanie oraz lepsze własności na mokrej nawierzchni. Na ogumieniu TH40 M+S (na oś wleczoną) można poruszać się z maksymalną dopuszczalną prędkością do 100 km/h. Przekraczanie prędkości oznaczonej indeksem J jest niezalecane. Dopuszczalne obciążenie, które można przyłożyć na pojedyncze koło wynosi 1850 kg, natomiast przy zastosowaniu opony na tzw. bliźniaka maksymalna ładowność każdej opony to 1750 kg na każde koło. Etykieta EU określa przyczepność na mokrej nawierzchni klasą C, natomiast klasę efektywności paliwowej określono na D. Opona emituje niski hałas zewnętrzny wynoszący tylko 69 dB.
POWERTRAC
VanTour
To letnie opony do samochodów dostawczych dostępne w najpopularniejszych rozmiarach od 12 do 16 cali. Charakteryzują się dobrymi parametrami hamowania na mokrej nawierzchni - klasa C dla wszystkich dostępnych rozmiarów. Trzy szerokie rowki obwodowe oraz bloki barkowe zapewniające doskonałą stabilność jazdy i trakcję w każdych warunkach drogowych. Sztywne żebra barkowe przyczyniają się do znakomitego prowadzenia na suchych nawierzchniach, a poprzeczne rowki na blokach opony w okolicy barkowej redukują ryzyko aquaplaningu, zwiększając bezpieczeństwo jazdy na mokrym podłożu. Charakterystyczne ukształtowanie bieżnika w centralnej części opony znacznie redukuje wibracje i zapewnia komfortową i cichą jazdę. Wzmocniona konstrukcja i specjalna, odporna na ścieranie mieszanka bieżnika gwarantują lepszą odporność na przebicia i wyższą nośność przy jednoczesnym zachowaniu dłuższej żywotności. Więcej informacji na stronie www.boma24.pl
VREDESTEIN
Comtrac2
To kolejna generacja opony całorocznej, która wyrobiła sobie dobrą reputację wśród kierowców samochodów dostawczych i właścicieli małych samochodów ciężarowych dzięki wydajności, skuteczności na drodze, doskonałym właściwościom jezdnym i stabilności. W ciągu szesnastu lat od wprowadzenia Vredestein Comtrac firma Apollo Vredestein zdobyła ogromne doświadczenie w tej strefie rynku. Firmowi eksperci z dziedziny badań i rozwoju wykorzystali to doświadczenie do stworzenia opony całorocznej Vredestein Comtrac 2, wprowadzając szereg dodatkowych usprawnień. Nowa konstrukcja zapewnia jeszcze większą sztywność i uwzględnia szersze rowki podłużne oraz przy otwartej krawędzi. Ponadto nowa mieszanka bieżnika z krzemionką zapewnia zmniejszenie strat energii. Wyniki tych zmian są widoczne w praktyce: opona całoroczna Vredestein Comtrac 2 charakteryzuje się o 11,70 m krótszą drogą hamowania na mokrych nawierzchniach przy prędkości 80 km/h w porównaniu z równie imponującymi osiągami jej poprzedniczki. Nowa wersja zapewnia także o 10 proc. większą stabilność podczas jazdy z dużym obciążeniem i 5-procentową poprawę oporu toczenia. Nowa opona Vredestein Comtrac 2 znacznie podnosi poprzeczkę dla opon całorocznych w segmencie samochodów dostawczych i małych samochodów ciężarowych. www.vredestein.pl