PIRELLI
P Zero i Winter Sottozero
To opony z nowej, kolorowej edycji znanych modeli Pirelli. Powstały z innowacyjnych materiałów gwarantujących zachowanie żywych i trwałych barw. Podobnie jak w standardowych wersjach, kierowcy będą mieć dostęp do różnych opcji, jeśli chodzi o zmianę opon, wraz z możliwością łączenia kolorów i czujników. Opony dostępne są w przedsprzedaży w ramach gamy P Zero i Winter Sottozero dla segmentu prestiż, od rozmiaru 19 cali w górę. Gama zostanie następnie rozszerzona o samochody z segmentu premium. Opatentowana technologia łączy również inne systemy Pirelli, jak np. PNCS (system redukcji szumów), run-flat oraz Seal Inside (technologia pozwalająca oponie samodzielnie się naprawić w przypadku jej przebicia). Podstawowymi kolorami edycji będą czerwony, żółty, biały i srebrny. Poza tym dostępny będzie każdy inny kolor na życzenie. W opracowaniu opon wykorzystane zostały doświadczenia zdobyte w Formule 1. Użyty nowy materiał stanowi barierę ochronną pozwalającą zachować blask koloru i uniknąć blaknięcia spowodowanego upływem czasu i użytkowania, bez wpływu na osiągi. Pierwsza kolorowa edycja opon P Zero zadebiutowała już jako gama opon koncepcyjnych do supersamochodów Pagani, Lamborghini i McLaren, a latem będzie dostępna również dla takich marek jak Ferrari, Aston Martin, Porsche i Bentley (czytaj też w dziale Technologie). www.pirelli.com/tyre/pl
SAVA
Intensa UHP 2
Sava wprowadziła do sprzedaży oponę Intensa UHP 2, oferującą poprawione osiągi na suchej i mokrej nawierzchni. Skuteczność hamowania jest kluczowym aspektem dla użytkowników letnich opon UHP, dlatego w ogumieniu Intensa UHP 2 zastosowano sztywne klocki barkowe. Proste, solidne klocki umożliwiają lepsze przenoszenie sił, co przekłada się na doskonałe parametry hamowania. Skupiono się również na poprawie prowadzenia na mokrej nawierzchni. Dzięki zoptymalizowanemu kształtowi komory, powierzchnia styku z drogą dostosowuje się do zmiennych sił zewnętrznych, dając kierowcy lepsze panowanie nad pojazdem na mokrej nawierzchni. W ramach ulepszeń konstrukcji opony, zoptymalizowano powierzchnię trącą, dzięki czemu zredukowano straty energii, co przełożyło się na zmniejszenie zużycia paliwa i wydłużenie przebiegów. Intensa UHP 2 zapewnia europejską jakość za przystępną cenę. Sava Intensa UHP 2 jest dostępna w 35 rozmiarach, pokrywających około połowę rynku letnich opon UHP. Więcej informacji o oponach Sava na stronie www.sava-tires.com
Opony SUV, 4x4
CONTINENTAL
CrossContact ATR
Producent wprowadził na polski rynek letnią oponę CrossContact ATR, przeznaczoną do pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła. Nowa opona zapewnia niezawodną przyczepność zarówno na asfalcie, jak i w terenie. CrossContact ATR zapewnia kluczowe dla użytkownika właściwości, czyli bezpieczne hamowanie na różnych rodzajach nawierzchni, znakomitą trakcję i przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach, długie przebiegi oraz odporność na przypadkowe uszkodzenia. W celu uzyskania dobrej przyczepności w terenie, inżynierowie wyposażyli CrossContact ATR w specjalne „zęby” między rowkami oraz zaprojektowali otwartą konstrukcję bieżnika z dużą liczbą ukośnych lameli, które zapewniają szybkie odprowadzanie wody. Taki wzór bieżnika zapewnia lepsze własności trakcyjne oraz niezawodną przyczepność na nieutwardzonym terenie. Aby zapewnić optymalne własności na różnych nawierzchniach zastosowano także specjalną mieszankę gumową o wysokiej zawartości siliki. W rezultacie, nawet na mokrych i śliskich drogach, nowa opona do SUV-ów ma bardzo dobrą przyczepność oraz umożliwia bezpieczne hamowanie. Przy jeździe po nierównych, kamienistych szlakach duże bloki bieżnika i trwała mieszanka gumowa zapewniają samoczynne wypychanie kamieni z rowków oraz wysoką odporność na przecięcia czy pęknięcia. Dzięki temu CrossContact ATR gwarantuje wysokie przebiegi, nawet jeśli jest regularnie wykorzystywana do jazdy terenowej. Konstrukcja nowej opony charakteryzuje się wytrzymałymi, mocno zarysowanymi na ścianie bocznej przedłużeniami bloków bieżnika, które mają na celu ochronę przed uszkodzeniami bocznymi. Wprowadzono również żebro ochronne chroniące felgę i oponę w przypadku kontaktu z krawężnikiem lub niebezpiecznymi przeszkodami w trudnym terenie. Ponadto, dzięki zastosowaniu małych łączników pomiędzy blokami na barkach ograniczony został hałas generowany przez toczącą się oponę. CrossContact ATR jest obecnie dostępna w 21 rozmiarach, od 15 do 20 cali, w szerokościach od 205 do 275 mm oraz z profilami pomiędzy 40 a 80 i jest homologowana do prędkości 240 km/h do szerokiej gamy SUV-ów i pojazdów z napędem na cztery koła. Przy podziale droga/teren równym 70/30 procent. CrossContact ATR plasuje się pomiędzy klasycznymi oponami terenowymi, takimi jak ContiCrossContact AT (50/50), a produktami przeznaczonymi do jazdy po drogach, takimi jak ContiCrossContact LX 2 (80/20) oraz PremiumContact 6 (100/0). www.continental-opony.pl
Opony całoroczne
PRESA
PWA
W nadchodzącym sezonie letnim na polskim rynku debiutuje nowa marka ekonomicznych opon osobowych Presa. Od kwietnia br. w sprzedaży dostępny jest pierwszy model, całoroczna opona PWA. ITR CEE wprowadza na polski rynek nową markę z segmentu ekonomicznego. Ogumienie Presa jest propozycją dla kierowców ceniących komfort cichych podróży i bezpieczeństwo jazdy w przystępnej cenie. Produkowane w Tajlandii i na Tajwanie opony tej marki zdobyły już popularność w USA, Australii oraz w wielu krajach europejskich i azjatyckich. Opony produkowane są przez tajwański koncern Maxxis. Debiutujący tej wiosny w Polsce model całorocznej opony PWA charakteryzują zrównoważone i zoptymalizowane parametry. Opona spełnia wszystkie wymagania dla ogumienia całorocznego i zimowego, co potwierdza oznaczenie M+S oraz symbol alpejski - 3PMSF. Bezpieczeństwo i przyczepność na śniegu zapewniają lamele 3D, a także konstrukcja bieżnika odpowiedzialna za optymalną trakcję i balans między przyczepnością a niskimi oporami toczenia. Opona jest wyjątkowo trwała, co przekłada się na dłuższy przebieg. Zastosowane rozwiązania, takie jak bezzłączeniowa powłoka nylonowa, podwójne stalowe opasanie czy wzmocniona konstrukcja osnowy, zapewniają stabilność i precyzję jazdy także przy dużych prędkościach. Twarda mieszanka w stopce opony zwiększa sterowność na zakrętach i dynamiczne przyspieszanie, a zastosowanie specjalnej mieszanki krzemionki przekłada się na oszczędność paliwa. Model PWA wyróżnia także niski poziom hałasu generowanego w trakcie jazdy. Dzięki zastosowaniu przez producenta zaawansowanej technologii TNR (Tyre Noise Reduction), PWA jest jednym z najcichszych modeli opon całorocznych na rynku. Blisko 100 proc. oferowanych rozmiarów generuje hałas na poziomie jedynie 70 dB. Więcej informacji na stronie www.yokohama-online.pl