RIKEN
701 SUV
To sprawdzona opona terenowa z oznaczeniem M+S. W tym roku została znacznie poszerzona paleta rozmiarów tego produktu. Dzięki solidnej konstrukcji opona znakomicie sprawdza się w trudnych warunkach i zapewnia wysoki komfort podróżowania. Cztery rowki obwodowe zapewniają dobre odprowadzenie wody i zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Opona jest dostępna w 25 rozmiarach (15-19 cali). Opona jest produkowana w Europie. Więcej informacji na stronie dystrybutora www.pneuhage.pl
Zobacz cały numer PO 5/145 (Maj 2017)
CONTINENTAL
PremiumContact 6
Nowa PremiumContact 6 z powodzeniem wypełnia lukę pomiędzy ogumieniem do samochodów sportowych a oponami do aut klasy średniej i luksusowych. Podczas projektowania tego modelu inżynierowie skoncentrowali się przede wszystkim na stworzeniu ogumienia, które zagwarantuje bezpieczeństwo bez kompromisów i pewność prowadzenia w całym cyklu życia opony, a także nada sportowy charakter każdemu pojazdowi. Model stopniowo będzie zastępował docenione przez kierowców i ekspertów opony ContiPremiumContact 5 oraz ContiSportContact 5. Dzięki innowacyjnej mieszance siliki i technologii bieżnika nowa letnia opona Continental zapewnia lepsze właściwości prowadzenia, a także zmniejszoną emisję hałasu (redukcja o 1 dB). Dzięki zastosowaniu nowej mieszanki zawierającej łańcuchy polimerów, które zapewniają lepszy kontakt ogumienia z nawierzchnią oraz wyższą trwałość bieżnika, przebieg został wydłużony o ponad 15 procent. Jednocześnie PremiumContact 6gwarantuje doskonały poziom bezpieczeństwa potwierdzony kategorią “A” w hamowaniu na mokrej nawierzchni - dla wszystkich rozmiarów, we wszystkich segmentach pojazdów. Ponadto, PremiumContact 6 zapewnia jakość prowadzenia zarezerwowaną do tej pory wyłącznie dla samochodów sportowych. Aby to osiągnąć wykorzystano sprawdzoną konstrukcję barku, która została zastosowana w oponie sportowej SportContact 6, i połączono ją z asymetrycznym bieżnikiem z zaawansowanym systemem makrobloków. Nowa opona wyraźnie przewyższa swoje poprzedniczki - ContiPremiumContact 5 oraz ContiSportContact 5 - pod względem bezpieczeństwa, komfortu i jakości prowadzenia, a także oporów toczenia oraz przebiegu. Najlepszym potwierdzeniem doskonałej jakości i właściwości tego modelu jest uznanie ekspertów. Nowa letnia opona PremiumContact 6, mimo iż trafiła na rynek dopiero na początku 2017 roku, już zwyciężyła w teście opon przeprowadzonym przez niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Bild. Spośród 52 testowanych modeli w rozmiarze 225/50 R17, ogumienie Continental uzyskało najlepsze wyniki w hamowaniu zarówno na mokrej i suchej nawierzchni. www.continental-opony.pl
DĘBICA
Presto UHP2
Dębica wprowadza najnowszą oponę letnią klasy UHP - Presto UHP2. Dzięki zaawansowanym technologiom, ogumienie oferuje długie przebiegi wymagającym kierowcom, poszukującym bardzo dobrych osiągów za konkurencyjną cenę. Konstrukcja bieżnika Presto UHP2 wyróżnia się dużą liczbą ostrych krawędzi (po 340 na oponę), które przecinają warstwę wody na drodze, czego rezultatem jest bardzo dobre prowadzenie i hamowanie na mokrych nawierzchniach. Ponadto zaokrąglone części barkowe bieżnika zaprojektowano tak, aby skutecznie rozpraszały wodę, co zmniejsza ryzyko aquaplaningu. Przełożenie zastosowanych technologii na doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz bardzo wysoką skuteczność hamowania potwierdzają oceny na europejskiej etykiecie opon. Wszystkie wprowadzone w tym roku na rynek rozmiary Presto UHP2 będą posiadały w tym zakresie najwyższą kategorię A. Konstrukcja Uniform Contact Pressure, rozkłada ciśnienie powietrza w strefie kontaktu z nawierzchnią, czego wynikiem jest równomierne zużycie bieżnika, a tym samym długie przebiegi. Ponadto, poprawione parametry oporów toczenia obniżają zużycie paliwa, regulując rozpraszanie energii na styku opony z obręczą. Dodatkowo asymetryczny wzór bieżnika ze sztywniejszym żebrem zewnętrznym zapewnia doskonałe właściwości hamowania na suchej nawierzchni. Wysoka jakość ogumienia polskiej marki znalazła swoje odzwierciedlenie w wynikach przedstawionych na europejskiej etykiecie opon. Wszystkie dostępne na rynku modele Presto UHP2 uzyskały najwyższą kategorię w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni (A) oraz hałasu zewnętrznego (jedna czarna fala). Dodatkowo w zależności od rozmiaru produkt uzyskał ocenę od B do E w zakresie efektywności paliwowej. Nowa Dębica Presto UHP2 będzie dostępna w 21 rozmiarach pokrywających około 63 proc. segmentu letnich opon UHP. Więcej informacji udziela alena_mialeszka@goodyear.com
DUNLOP
Sport Maxx Race 2 do Porsche 911 GT3
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Dunlop zaprezentował nową oponę - Sport Maxx Race 2. Została ona opracowana we współpracy z Porsche, aby sprostać wyśrubowanym wymaganiom nowej 911 GT3. Pierwsza generacja opon Sport Maxx Race montowana była na poprzednim modelu GT3. Dziś Dunlop kontynuuje tradycję wyposażania samochodów niemieckiej marki w swoje specjalistyczne ogumienie. Opona doskonale wspiera samochód w pełnym zademonstrowaniu jego możliwości na drodze. Wybierając Dunlopa do współpracy przy opracowaniu ogumienia, które doskonale dopasuje się do najnowszej 911 GT3, Porsche postawiło dwa wymagania: stworzyć oponę, która zapewni znakomite osiągi na suchej nawierzchni i najkrótsze czasy okrążeń na torze. Kluczem do zapewnienia najkrótszych czasów okrążeń jest przyczepność i precyzja kierowania. Optymalizując kształt opony, Dunlop zrównoważył rozkład ciśnienia na powierzchni styku, co dało lepszą reaktywność podczas pokonywania zakrętów i większą precyzję kierowania. Inspirowana wzmocnieniami strukturalnymi występującymi w przyrodzie, opona Sport Maxx Race 2 wyróżnia się mostkami między rowkami, które zwiększają sztywność. Lekka konstrukcja wzmacniająca umożliwiła zmniejszenie objętości gumy, dzięki czemu powstała sztywniejsza i lżejsza opona o obniżonej do minimum masie. Nowo opracowana Sport Maxx Race 2 jest wykonana z wyjątkowej mieszanki, pochodzącej z opon wyścigowych, co jest kluczowym czynnikiem poprawiającym osiągi. Wyścigowa mieszanka nagrzewa się szybciej niż standardowe mieszanki, poprawiając tarcie między oponą a drogą, co zapewnia ekstremalną przyczepność i trwałą stabilność podczas prowadzenia samochodów o dużej mocy. www.dunlop.eu
FULDA
SportControl 2
Jest to nowa letnia opona klasy UHP w portfolio Fuldy, zapewnia jeszcze lepsze osiągi na mokrych i suchych nawierzchniach. W rezultacie marka, po raz kolejny oferuje, zaawansowaną niemiecką technologię po przystępnej cenie, bez kompromisów w dziedzinie osiągów. Projektując zaawansowany wzór bieżnika, który optymalizuje powierzchnię kontaktu opony z drogą i równomiernie rozprowadza ciśnienie w ogumieniu, inżynierom udało się osiągnąć krótki dystans hamowania na suchej nawierzchni. Dzięki zredukowanej podatności na odkształcenia, osiągniętej poprzez zastosowanie szerokiej i sztywnej części barkowej, opona zapewnia większą precyzję kierowania, umożliwiając osiągnięcie wysokich osiągów na suchej nawierzchni. Ponadto liczne rowki AquaFlow umożliwiają szybkie usuwanie wody, zapewniając trakcję na mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa na bazie krzemionki poprawia panowanie nad pojazdem na tego rodzaju powierzchni. Doskonałą przyczepność SportControl 2 na mokrej nawierzchni potwierdzają oceny na europejskiej etykiecie opon. Ponad 75 proc. rozmiarów, które wejdą do sprzedaży do czerwca będzie posiadało w tym zakresie najwyższą kategorię A. Nowa opona oferuje kierowcom poczucie pewności podczas jazdy na mokrej i suchej nawierzchni, a także znakomity stosunek ceny do jakości. Opona wyróżnia się zoptymalizowaną powierzchnią kontaktu z nawierzchnią i kształtem komory, dzięki czemu zużycie bieżnika jest równomierne, a opona osiąga dłuższe przebiegi. Konstrukcja ogumienia o obniżonej wadze oraz zastosowanie nowej mieszanki gumowej zapewniają mniejsze straty energii, co przekłada się na mniejsze opory toczenia, a tym samym niższe zużycie paliwa. Nowa opona SportControl 2 będzie dostępna w 48 rozmiarach i pokrywa 72 proc. segmentu. Więcej informacji i materiałów wizualnych na stronie http://news.goodyear.eu