2016-03-29

Michelin na Motor Show

 

Podczas największych targów motoryzacyjnych w Polsce - Poznań Motor Show 2016 - Michelin zaprezentuje innowacyjne opony skonstruowane na bazie doświadczeń pochodzących ze sportów motorowych. Zastosowanie najnowocześniejszych technologii pozwala na precyzyjne reakcje ogumienia w różnych warunkach drogowych i pogodowych.

W najbliższych dniach w Poznaniu odbędzie się polska premiera opony Michelin Pilot Sport 4 z ultrareakcyjnym bieżnikiem oraz prezentacja pierwszej opony letniej z homologacją zimową Michelin CrossClimate. Producent zaprezentuje swoje propozycje podczas dnia prasowego 31 marca (czwartek) na stoisku numer 9 w pawilonie numer 3. Spotkanie poprowadzi Krzysztof Hołowczyc, jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, wielokrotny Mistrz Polski i Europy oraz pierwszy Polak, który stanął na podium Rajdu Dakar.

Ultrareakcyjny bieżnik opony Pilot Sport 4 powstał na bazie modelu Pilot Sport EV - stworzonej na Mistrzostwa Formuły E, gdzie startują elektryczne bolidy. Opona błyskawicznie reaguje na zmianę kierunku jazdy i dostosowuje się do nawierzchni, za sprawą nowej technologii Dynamic Response, czyli opasania wykonanego z hybrydowego połączenia aramidowych i nylonowych wzmocnień tekstylnych, które umożliwia precyzyjne przenoszenie reakcji kierowcy na drogę. Wysokiej gęstości włókna są pięciokrotnie bardziej odporne na naprężenia niż stal, a jednocześnie ekstremalnie lekkie. Są one w stanie sprostać działaniu siły odśrodkowej przy wysokich prędkościach, zapewniając utrzymanie optymalnej powierzchni styku opony z nawierzchnią, dzięki czemu bieżnik nieustannie dostosowuje się do drogi.

Michelin Pilot Sport 4 jest przeznaczona zarówno do samochodów sportowych, jak i popularnych aut osobowych. Podczas jej projektowania inżynierowie koncernu wykorzystali doświadczenia zdobyte podczas tworzenia opon sportowych, a także blisko współpracowali z konstruktorami marek BMW, Mercedes, Audi i Porsche. Ogumienie ma umożliwić wykorzystanie pełnej mocy modeli sportowych i ich osiągnięć.

        

Michelin Pilot Sport 4

Przy tworzeniu ogumienia zastosowano także nowatorską technologię grawerowania form o nazwie Velvet. Laserowe grawerowanie wzorów na powierzchni boków form znacznie zwiększa kontrast logo firmy i nazwy gamy. Dodatkowo guma załamuje światło w specyficzny sposób, przez co opona wygląda jak wykonana z aksamitu oraz sprawia takie wrażenie również w dotyku.

Firma zademonstruje też pierwszą oponę letnią posiadającą jednocześnie homologację zimową - Michelin CrossClimate. Model łączy technologie ogumienia zimowego oraz letniego, co do tej pory uważano za niemożliwe. Po rozszerzeniu gamy kierowcy samochodów osobowych mogą wybierać spośród 37 wersji w rozmiarach od 14 do 18 cali, zaś właściciele SUV-ów - spośród 6 wersji od 17 do 19 cali.

W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem oraz zimą są wynikiem technicznego kompromisu, CrossClimate w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A” zarówno według kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych.

           

Michelin CrossClimate

Właściwości tego ogumienia to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii:

- innowacyjnej mieszanki bieżnika, którego powierzchnia jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem,

- unikatowemu połączeniu kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D, które biegną wzdłuż klocków bieżnika, mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych; lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt wczepiania się lameli w śnieg oraz zwiększenie  trakcji; natomiast kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu,

- połączeniu klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach, co zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi i zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach; jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

Z myślą o kierowcach różnych modeli aut, firma poszerza gamę CrossClimate. Od połowy roku opona będzie dostępna w rozmiarach od 14 do 18 cali, a od września 2016 roku - także w wersji do najpopularniejszych aut SUV w rozmiarach od 17 do 19 cali. W efekcie w linii znajdzie się 37 rozmiarów do samochodów osobowych i 6 rozmiarów do SUV-ów.

(ik)

Źródło i fot. Weber Shandwick

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia

Poszukiwany redaktor/redaktorka treści

Toruń |Umowa o pracę | Umowa na okres próbny wynoszący trzy miesiące, z możliwością przedłużenia do roku Wydawnictwo ...

więcej
/

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń