Jaguar zdecydował się fabrycznie wyposażyć najnowszą generację modelu XF w nowe opony Goodyear klasy UHP - Eagle F1 Asymmetric 3. Ogumienie będzie dostępne w czterech rozmiarach: 225/55R17 101Y XL, 245/45R18 100Y XL, 245/40R19 98Y XL i 255/35R20 97Y XL. Każdy z nich będzie oznaczony na ścianie bocznej literą J, świadczącą o tym, że opony były testowane i homologowane przez brytyjską markę motoryzacyjną.
Jaguar XF jest jednym z pierwszych modeli w Europie, który będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej na najnowszych oponach Goodyear klasy UHP. Przez wiele miesięcy marki ściśle ze sobą współpracowały przy projektowaniu opony i samochodu, by ich produkty były ze sobą jak najbardziej kompatybilne.
W rezultacie powstały opony, które spełniają wszystkie wymagania Jaguara. Innowacyjna mieszanka oraz zoptymalizowana konstrukcja ogumienia zapewniają dobrą przyczepność na suchej nawierzchni i krótszą drogę hamowania. Opona wyróżnia się też doskonałym prowadzeniem oraz niskim poziomem hałasu, co przekłada się bezpośrednio na wysoki komfort jazdy. Zastosowanie najnowocześniejszych technik produkcyjnych pozwoliło zredukować masę produktu i tym samym obniżyć opory toczenia. W rezultacie zmniejszono średnie zużycie paliwa oraz emisję CO2.
- Nowy XF to jedna z najbardziej imponujących limuzyn w historii Jaguara, dlatego cieszymy się, że cztery rozmiary opon Eagle F1 Asymmetric 3 otrzymały homologację dla tego modelu - powiedział Olivier Rousseau, wiceprezes ds. opon osobowych Goodyear w regionie EMEA. - Wspólne projektowanie z tak prestiżowymi markami motoryzacyjnymi jak Jaguar to ekscytujące pole do prac badawczo-rozwojowych. Daje nam wgląd w przyszłość rozwoju pojazdów i pozwala tworzyć ogumienie, które jest zaliczane do czołówki technologicznej w swoim segmencie. Dzięki tej współpracy przełamujemy bariery w branży i dostarczamy produkty o najwyższych osiągach.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear