Na tegorocznych Targach Motoryzacyjnych w Genewie Goodyear zaprezentował najnowszą oponę letnią - Eagle F1 Asymmetric 3. Ogumienie klasy Ultra High Performance zapewnia o 31 proc. dłuższe przebiegi1 oraz krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni2. Przekłada się to bezpośrednio na poprawę panowania nad pojazdem i większą przyjemność z jazdy. Model został wybrany już na pierwsze wyposażenie pojazdów klasy premium, w tym do nowego Jaguara XF.
Ogumienie Eagle F1 Asymmetric wyposażono w kilka innowacyjnych rozwiązań. Technologia Active Braking zwiększa powierzchnię kontaktu opony z drogą i przyczepność podczas hamowania, co w rezultacie pozwala skrócić drogę hamowania. Ponadto, nowa mieszanka bieżnika z zawartością lepkiej żywicy dodatkowo zwiększa przyczepność, skraca drogę hamowania i poprawia trakcję. Wzmocniona konstrukcja opony poprawia jej zachowanie w zakrętach, podnosi trwałość produktu oraz zwiększa wydajność paliwową.
Nowa opona Goodyeara jest dostępna w 41 rozmiarach na obręcze o średnicy od 17 do 20 cali. Linia zostanie uzupełniona o większość rozmiarów do końca marca 2016 r.
Więcej na ten temat w kwietniowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.
1) W porównaniu ze średnimi wynikami 3 najnowszych (dostępnych w czasie realizacji testu) opon głównych konkurentów w segmencie UHP (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Test przeprowadziła organizacja Dekra w okresie wrzesień-październik 2015 na zlecenie Goodyear Dunlop. Rozmiar opony: 225/45 R17 91Y; samochód testowy: VW Golf VII - 150 CV; miejsce testu: droga publiczna i tor testowy FP01, warunki testu opisane w dokumentacji testu #2015-137.
2) Droga hamowania krótsza o 2,6 metra (wynik lepszy o 9 proc.) na mokrej drodze oraz o 1,3 metra (wynik lepszy o 4 proc.) na suchej drodze w porównaniu ze średnią wyników trzech najnowszych (dostępnych w czasie realizacji testu) opon głównych konkurentów w segmencie UHP (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Test przeprowadziła organizacja TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie wrzesień-październik 2015 na zlecenie Goodyear Dunlop, rozmiar opon: 225/45 R17 91Y; samochód testowy: VW Golf; miejsce testu: Mireval (Francja), Papenburg (Niemcy), TÜV SÜD PS Garching (Niemcy); Sprawozdanie nr 713066268.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear